Komunikaty PR

Rolnicy odważnie sięgają po onlinowe narzędzia, nie tylko z powodu pandemii

2021-04-20  |  12:15
Biuro prasowe
Do pobrania foto ( 0.21 MB )

Ogłoszenia, zarówno skupujących, jak i – bezpłatne – oferujących do sprzedaży swoje produkty rolników, łatwa w zarządzaniu baza kontrahentów, udostępnianie ogłoszeń przez SMS i e-mail czy tylko wyselekcjonowanym odbiorcom, najbardziej aktualna mapa skupów z jawnymi cenami – to wybrane możliwości, jakie daje coraz bardziej popularna  platforma Agralan.

Obraz rolnika pracującego zdalnie czy mobilnie nie jest dziś niczym nadzwyczajnym. Internet staje się najważniejszym medium komunikacji z rynkiem i wypiera dotychczasowe, tradycyjne formy działania.

Młode pokolenie rolników nie ma zbyt wiele czasu. Młodzi chcą szybko mieć dostęp do informacji, dlatego mają – dosłownie – internet w kieszeni. Na telefonie czy tablecie jednym palcem załatwiają większą część spraw – mówi Mariusz Kaliszewski, menedżer skupu z FIRMY SZMIDT zajmującej się skupem zbóż oraz zaopatrywaniem rolników w niezbędne środki do produkcji rolnej. – I nie ma to tylko związku z pandemią, bo myślę, że trend działania w sieci zamiast jechania do klienta będzie się utrzymywał. I powoli przestaje dotyczyć tylko ludzi młodych. Działam w branży rolnej od prawie 30 lat, a od blisko 15 lat handluję zbożem i mam wielu stałych klientów, z którymi w zasadzie nigdy się nie widzieliśmy. Takie czasy – dodaje Mariusz Kaliszewski.

Spostrzeżenia menedżera potwierdzają analitycy. Według opracowania z początku br. Izby Zbożowo-Paszowej we współpracy z innymi organizacjami branżowymi, w 2020 roku zbiory zbóż w Polsce wyniosły około 33,3 mln ton, tj. o 15% więcej niż rok wcześniej. Jest to sytuacja odosobniona w porównaniu z pozostałymi krajami UE, które w większości odnotowały niższe lub dużo niższe zbiory. Jednak bezpośredni dotychczasowy wpływ pandemii COVID-19 na rynek zbóż w ocenie przedstawicieli branży jest dość ograniczony. Według specjalistów odbudowa zerwanych łańcuchów dostaw potrwa wiele miesięcy czy nawet lat. Natomiast zapotrzebowanie na żywność będzie wciąż rosło, a przemodelowaniu ulegną kanały jej dystrybucji.

Współczesny rolnik rozumie zachodzące zmiany, ceni swój czas, stawia na jakość, poszukuje nowoczesnych rozwiązań online, aktualnych ogłoszeń, jawnych cen, wachlarza opcji komunikacji z kontrahentem. Szczególnie ceni te narzędzia, które powstawały i są rozwijane w oparciu o codzienne doświadczenia ludzi z branży. Na takie właśnie partnerstwo postawiła platforma Agralan (https://agralan.pl), dziś, po miesiącach działalności, szczególnie mocno ukierunkowana na potrzeby rolników i efektywne łączenie ich z kupującymi. To miejsce, gdzie bez wychodzenia z domu można online zamieścić ofertę kupna lub sprzedaży produktów rolnych i maszyn, przeprowadzić negocjacje z potencjalnymi kontrahentami czy uzgodnić szczegóły załadunku i dostawy.

Włożyliśmy dużo zapału i wysiłku w stworzenie Agralana, starając się, by był jak najlepiej dopasowany do potrzeb użytkowników. Wiele osób potwierdza, że nam się to udało – mówi Krzysztof Raszczuk, pełnomocnik zarządu firmy InsERT, doradca ds. inwestycji. – Intensywnie pracujemy nad tym, by spotkania sprzedających i kupujących na platformie były maksymalnie efektywne, szybkie i łatwe, a także powszechne, bo to jest warunkiem jej przydatności – uzupełnia Jarosław Jaszczuk, menedżer ds. kluczowych klientów. – Zachęcamy rolników do wszelkiej aktywności: rejestrowania się na platformie, zamieszczania bezpłatnych ogłoszeń sprzedaży, przeglądania ogłoszeń kupna, wyrażania opinii o Agralanie na naszym Forum czy na Facebooku. Jesteśmy pewni, że taka aktywność przyciągnie na platformę kolejnych kupujących i uczyni ją narzędziem pierwszego wyboru na rynku – dodaje menedżer Agralana.

Założenia twórców platformy znajdują potwierdzenie m.in. w opinii przedstawiciela kupujących produkty rolne. – Dzisiaj skupujący produkty rolne chce przede wszystkim wiedzieć, jakie są ceny u rolnika. Chce też mieć pewność, że dostawca towaru  go nie oszuka. Rolnik natomiast pragnie być spokojny, że skup mu zapłaci. Agralan zaspokaja potrzeby obu stron, bo tutaj można szybko porównać sobie ceny, łatwo się przekonać, czy kontrahent jest wiarygodny i godny zaufania – tłumaczy Mariusz Kaliszewski. – Zdecydowałem się na korzystanie z platformy, bo jest łatwa w obsłudze. Wystarczy ruch palca, by sprawdzić punkty skupu w okolicy. Moi klienci od razu po wejściu na platformę wiedzą, jakie są u mnie ceny. Podobnie, gdy odwiedzą naszą stronę, gdzie umieściliśmy widget z ogłoszeniami z Agralan.pl, z którego po kliknięciu w daną ofertę zostają przekierowywani bezpośrednio na platformę, gdzie znajdą więcej szczegółów. – dodaje.

Użytkownicy Agralana mogą przeglądać zawsze aktualne ogłoszenia sprzedaży i kupna produktów rolnych i maszyn, mają dostęp do mapy skupów z ich lokalizacjami i aktualnymi cenami. Mogą składać propozycje sprzedaży do ogłoszeń zakupu. Mogą ogłoszenia filtrować, mając zebrane w jednym miejscu dokładnie te, które dotyczą wybranego regionu – z ceną dostosowaną do powiatu i uwzględniającą odległość od miejsca rozładunku. Ogłoszenia na portalu można nie tylko publikować w strefie ogłoszeń, ale poprzez e-mail i SMS-y udostępniać też odbiorcom, którzy nie są użytkownikami platformy. Komunikator pozwala na szybką wymianę informacji i efektywną negocjację cen. Dzięki temu kontrahenci mogą szybko dogadać się co do brzmienia umowy kupna lub sprzedaży czy wymienić skany już podpisanych dokumentów.

Na platformie dostępny jest także kalendarz dostaw, czyli narzędzie do zarządzania harmonogramem rozładunków. Sprzedający jednym kliknięciem może dokonać rezerwacji na konkretny, dogodny dla niego termin dostawy, bez niepotrzebnego angażowania kupującego. Użytkownicy mają wgląd do historycznych danych, które dotyczą zawartych transakcji handlowych, przebiegu negocjacji oraz wymienianych dokumentów. Mogą tworzyć bazy kontrahentów, z którymi negocjowali, zawierali transakcje lub którym udostępniali ogłoszenie albo dostawę przezSMS lub e-mail. Dane te są bezpiecznie przechowywane na serwerach.

W ramach platformy działają dwa pakiety: bezpłatny oraz komercyjny. Twórcy udostępniają wersję testową pod adresem: demo.agralan.pl/.

Twórcą platformy Agralan jest InsERT – największy w kraju – pod względem liczby sprzedanych licencji – producent oprogramowania dla firm. Strategia firmy polega na tworzeniu programów wysokiej jakości, które jednocześnie są przyjazne w użytkowaniu i na tyle uniwersalne, by mogły spełniać wymagania różnych odbiorców. Dotychczas InsERT sprzedał ponad 780 tys. licencji, a systemy oferowane przez spółkę wielokrotnie zdobywały najważniejsze tytuły i wyróżnienia. Oferta firmy obejmuje kompleksowe rozwiązania wspomagające zarządzanie małymi i średnimi firmami, w tym onlinowe, począwszy od obsługi działu handlowego i gospodarki magazynowej, poprzez programy z zakresu księgowości i finansów, rozwiązania przeznaczone dla działów kadr i płac, po system rezerwacji. www.insert.com.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Rolnictwo Maszyny połączone, czyli biznes przy wsparciu technologii Biuro prasowe
2021-06-16 | 13:17

Maszyny połączone, czyli biznes przy wsparciu technologii

Świadomość dotycząca możliwości oraz umiejętność wdrożenia nowoczesnych technologii w codziennej pracy rolnika coraz częściej idą w parze. Przykładem mogą być gospodarstwa
Rolnictwo Kolejny sezon z nowym kombajnem lub sieczkarnią
2021-05-31 | 11:37

Kolejny sezon z nowym kombajnem lub sieczkarnią

W dobie pandemii branża rolnicza jest jedną z tych, których funkcjonowanie nie może być zatrzymane. Dzieje się tak ze względu na to, że zaspokaja ona podstawowe potrzeby ludzi
Rolnictwo Mechaniczne zwalczanie szkodników roślin i ślimaków zamiast pestycydów
2021-05-28 | 13:55

Mechaniczne zwalczanie szkodników roślin i ślimaków zamiast pestycydów

Stosowanie ekologicznych i naturalnych metod zwalczania szkodników roślin pozwala uniknąć wszystkich skutków ubocznych, które powodują pestycydy. Są nimi m.in. 

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Firma

Na rynku brakuje specjalistów od cyberbezpieczeństwa. Liczba wakatów wzrosła przez pandemię i pracę zdalną

Rynek IT security rozwija się szybciej niż kiedykolwiek. Zapotrzebowanie na specjalistów z branży cyberbezpieczeństwa najlepiej obrazują liczby. Siedem wolnych miejsc pracy na jednego kandydata, średnie wynagrodzenie na poziomie 15 tys. zł i duża aktywność rekruterów – aż 60 proc. specjalistów otrzymuje jedną–trzy propozycje pracy w tygodniu. – Rynek w tym obszarze jeszcze przed pandemią był mocno niedoceniany. Upowszechnienie pracy zdalnej pokazało, że zabezpieczenie wewnętrznej sieci firmy jest priorytetem – mówi Mikołaj Zbudniewek z HRK.

Ochrona środowiska

Realizacja unijnej strategii bioróżnorodności może uderzyć w polski przemysł drzewny. Zagrożonych może być tysiące miejsc pracy

W Polsce chronione obszary Natura 2000 zajmują ok. 20 proc. powierzchni kraju. Zgodnie z unijną Strategią Bioróżnorodności 2030 ochroną trzeba będzie objąć jeszcze ok. 3 mln ha – wynika z szacunków Lasów Państwowych. Opublikowane przez spółkę ekspertyzy pokazują, że realizacja unijnej strategii, która ma się przyczynić do odbudowy różnorodności biologicznej Europy, może się mocno odbić na polskim przemyśle drzewnym, skutkując m.in. ograniczeniem podaży surowca, wzrostem cen i osłabieniem kondycji przedsiębiorstw działających w branży drzewnej i papierniczej.

Firma

Na rynku brakuje specjalistów od cyberbezpieczeństwa. Liczba wakatów wzrosła przez pandemię i pracę zdalną

Rynek IT security rozwija się szybciej niż kiedykolwiek. Zapotrzebowanie na specjalistów z branży cyberbezpieczeństwa najlepiej obrazują liczby. Siedem wolnych miejsc pracy na jednego kandydata, średnie wynagrodzenie na poziomie 15 tys. zł i duża aktywność rekruterów – aż 60 proc. specjalistów otrzymuje jedną–trzy propozycje pracy w tygodniu. – Rynek w tym obszarze jeszcze przed pandemią był mocno niedoceniany. Upowszechnienie pracy zdalnej pokazało, że zabezpieczenie wewnętrznej sieci firmy jest priorytetem – mówi Mikołaj Zbudniewek z HRK.

Finanse

LED-y pozwalają obniżyć zużycie energii nawet o 80 proc. Dla samorządów mogłoby to oznaczać prawie 1,2 mld zł oszczędności

Przejście na oświetlenie LED w sektorze służby zdrowia, edukacji oraz w oświetleniu dróg i ulic może wygenerować oszczędności w zużyciu energii na poziomie nawet do 80 proc., a co za tym idzie w budżetach polskich samorządów. Analiza potencjału modernizacji oświetlenia przeprowadzona przez firmę Signify wskazuje, że mogą one sięgać 1,2 mld zł rocznie. Koszt takiej inwestycji w skali całego kraju to około 8–10 mld zł, ale w zależności od sektora może ona się zwrócić już po trzech latach. Dużą korzyścią wynikającą ze zmniejszenia zużycia energii elektrycznej będzie także ograniczenie emisji dwutlenku węgla. Inwestycja w LED-y byłaby w skutkach dla środowiska równoważna z uniknięciem emisji, jakie rocznie wytwarza 770 tys. samochodów na polskich ulicach.