Roślinne produkty Planty dostępne w sieciach popularnych sklepów
Marka Planty, która w ostatnim czasie zadebiutowała na polskim rynku produktów roślinnych, pojawiła się na półkach znanych sieci sklepów spożywczych. Produkty marki Planty znajdziemy w sklepach Carrefour, Auchan, Jush, Delio.com.pl, oraz w wybranych sklepach Spar. Producent roślinnych zamienników mięsa podkreśla, że planuje poszerzyć listę punktów sprzedaży produktów Planty.
Marka Planty pojawiła się na polskim rynku w marcu tego roku. Misją marki jest przekonanie Polaków, że roślinne alternatywy mięsa są nie tylko zdrowe, ale także mogą być wyjątkowo smaczne. Obecnie w ofercie producenta znajdują się m.in. aromatyczne kiełbaski, soczyste dukaty roślinne, burgery, kaszanka oraz roślinny gyros.
Twórcom marki zależy na tym, aby roślinne zamienniki mięsa były ogólnodostępne, dlatego produkty marki Planty znaleźć można w sieciach sklepów: Carrefour, Auchan, Jush, Delio.com.pl, oraz w wybranych sklepach Spar. Jak podkreśla Rafał Maranowski, członek zespołu Planty: W najbliższym czasie planujemy zwiększyć liczbę punktów sprzedaży, wprowadzając naszą ofertę do kolejnych sieci i lokalizacji. Chociaż aktualnie mocno koncentrujemy się na umacnianiu pozycji marki Planty na polskim rynku, nie wykluczamy także ekspansji na rynki zagraniczne.
Wyróżnikiem marki Planty jest zdrowy i prosty skład produktów bez dodatku soi, konserwantów i sztucznych barwników. Marka chce dotrzeć ze swoimi produktami nie tylko do wegan czy wegetarian, ale także flexitarian oraz osób otwartych na nowe wyzwania kulinarne, prezentując dania roślinne jako urozmaicenie dobrze zbilansowanej, zdrowej diety.
Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka"
DANONE wprowadza programy wspierające ograniczenie emisji gazów cieplarnianych
Witaminy na wiosnę - czego nam brakuje i jak je uzupełnić?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.