Komunikaty PR

Rosnące ceny materiałów i kłopoty z dostawami. Problemy firm w pandemii

2021-06-30  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ida Szwaczko
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko

Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl

Po okresie covidowego marazmu białostocki Promotech zakończył rok 2020 z dobrym wynikiem finansowym, a pierwsze półrocze 2021 stało pod znakiem wysokiego popytu na jego wyroby. Pojawiły się jednak nowe problemy – przerywane łańcuchy dostaw i bardzo duży wzrost cen materiałów.

 

Promotech to producent i eksporter zaawansowanych technologicznie, profesjonalnych elektronarzędzi i sprzętu dla przemysłu.  

- Nie lada wyzwanie, aby utrzymać rentowność wyrobów, stanowi wzrost ceny blach ze stali czarnej o 300 proc. Ale to nie wszystko, np. coraz wyższe ceny aluminium, przekładają się na rosnące koszty zakupu odlewów, które są powszechnie wykorzystywane w naszych wyrobach – mówi Artur Zawadzki, dyrektor produkcji Promotechu. - Przekłada się to na problemy z ciągłością dostaw oraz utrzymaniem cen - każdy dzień to nowe wyzwania w tym zakresie.

Z kolei problemy, związane ze spedycją i jej dostępnością przekładają się na terminowość dostaw komponentów i materiałów do Promotechu.

- Mieliśmy sytuację, w której transport komponentów elektrycznych z Chin stał ze względu na korek na granicy z Mongolią, na węźle kolejowym, przez ponad miesiąc – opowiada dyrektor Zawadzki. - Konieczne było organizowanie znacznie droższych dostaw lotniczych, aby utrzymać ciągłość produkcji.

Skutki covidowej absencji 

Jednak problemy z ciągłością dostaw od dostawców i kooperantów to jedno; drugie to absencja pracownicza, związana z trzecią falą pandemii.

- W pierwszym półroczu mieliśmy sytuację, w której lokalnie borykaliśmy się z nieobecnościami rzędu 25 proc. w Białymstoku oraz nawet 60 proc. w Puńcowie. Niestety z powodu koronawirusa pożegnaliśmy na zawsze dwóch naszych pracowników ze Śląska.

Tak duże poziomy absencji przełożyły się między innymi na zbyt małą produkcję silników i elementów uzębionych, co powoduje opóźnienia w realizacji części zleceń.

- Dzięki elastycznym zmianom w procesach produkcyjnych oraz organizacji prac dodatkowych udało nam się realizować zamówienia naszych klientów. Bardzo liczymy na efekty programów szczepień na świecie - pozwoli to na ustabilizowanie sytuacji pandemicznej i ograniczenie absencji zarówno w Promotechu, jak i u naszych dostawców – dodaje Artur Zawadzki. -  Powyższe problemy wymagają od nas wszystkich większej elastyczności i zaangażowania w proces dostaw, produkcji i montażu wyrobów po to, by wykonać i dostarczyć towary w terminie do naszych dostawców. Planujemy zwiększenie zatrudnienia oraz zmiany w procesach, które pozwolą na jeszcze lepsze zabezpieczenie realizacji zamówień.

 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Nowy Prezes Związku Browary Polskie Biuro prasowe
2025-06-16 | 14:30

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków

Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.

Polityka

Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.

Konsument

Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.