Rowery STORM dla pierwszoklasistów
Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie i z roku na rok ten problem tylko się pogłębia. Jednym z rozwiązań jest promocja ruchu na świeżym powietrzu. Kolejnym problemem jest fakt, że najmłodsi w naszym kraju znajdują się w grupie 15 mln osób doświadczających wykluczenia transportowego, co utrudnia im przemieszanie się. W odpowiedzi na problem, marka rowerowa SM STORM BIKES rozpoczyna akcję profilaktyczną “Rower dla pierwszaka” przy współpracy z Publiczną Szkołą Podstawową im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Śremie.
W Polsce problem z dostępnością do środków komunikacyjnych dzieci staje się coraz bardziej palący, a jego konsekwencje są alarmujące. Ograniczone możliwości transportowe skutkują brakiem dostępu do usług zdrowotnych, edukacji, kultury, a także do tego, co najważniejsze dla tej grupy wiekowej, czyli spotkań z rówieśnikami. Według UNICEF, to łamanie podstawowych praw dzieci. Szczególnie narażeni na wykluczenie komunikacyjne są mieszkańcy wsi i miasteczek, gdzie problem z komunikacją miejską jest znacznie większy niż w wielkomiejskich aglomeracjach. Jak wynika z badania pracowni PBS na zlecenie Multiconsult Polska – 84% Polaków oczekuje zwiększenia liczby połączeń w ramach transportu publicznego w swojej okolicy.
Społeczeństwo jest świadome problemu, ale wciąż za mało podejmowanych jest realnych działań, które przyczyniłyby się do walki z tym zjawiskiem. Najmłodsi skazani są na rodziców i dowożenie przez nich samochodami. Ogranicza to ich aktywność na świeżym powietrzu. Spędzanie czasu przed telefonem i komputerem oraz ograniczona aktywność fizyczna sprzyjają rozwojowi otyłość i nadwagi, to coraz powszechniejsze problemy polskich dzieci. Raport Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wskazuje, że wyżej wspomniane odnotowano u 32% z nich w wieku 7-9 lat.
Prognozy nie są optymistyczne: 80% otyłych nastolatków będzie zmagało się z tymi problemami w dorosłym życiu. Dane przekazywane przez NFZ jasno wskazują – prawdopodobieństwo, że otyły przedszkolak będzie otyłym dorosłym, jest ponad cztery razy większe niż u jego rówieśników o właściwej masie ciała.
Ruch, zdrowie i niezależność ze STORM-em
Akcja zainicjowana przez markę rowerową STORM “Rower dla pierwszaka” to krok w kierunku zmiany nawyków, zwrócenie uwagi na problem i podjęcie starań w zwalczaniu jego skutków. Wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego 2024/2025, każdy uczeń pierwszej klasy Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Śremie, w ramach wyprawki szkolnej, bezpłatnie otrzyma rower marki STORM.
– Działamy nie tylko jako producent, ale także jako członek społeczności, który aktywnie działa na rzecz dobra wspólnego. Nasza inicjatywa ma na celu zapewnienie rowerów i walkę z wykluczeniem komunikacyjnym, ale również edukację dotyczącą korzyści płynących z roweru i aktywności na świeżym powietrzu. To ważne, by najmłodsi zdawali sobie sprawę jak ważny jest ruch i ile korzyści przynosi dla naszego zdrowia – zapowiada Adam Ziętek, założyciel i właściciel marki STORM.
Uczniowie będą mieli możliwość korzystania z rowerów STORM jako środka transportu, ale i w wolnych chwilach. Nie tylko wpłynie to na poprawę ich umiejętności rowerowych, ale będzie kształtować zdrowe nawyki. Infrastruktura miejska stanie się dla pierwszaków dostępna w zupełnie nowy sposób, umożliwiając łatwiejsze poruszanie się po mieście i rozwijanie poczucia niezależności.
Akcja “Rower dla pierwszaka” to wyraz odpowiedzialności społecznej STORM wobec najmłodszych i zaproszenie do wspierania promocji aktywności fizycznej oraz niezależności komunikacyjnej wśród dzieci. Nauka korzystania z roweru jako środka transportu nie tylko kształtuje postawę świadomości wobec środowiska, ale i zapewnia niezbędną dawkę wysiłku fizycznego – w trosce o przyszłość najmłodszych.
Wykorzystane źródła:
Ile dzieci w Polsce jest wykluczonych transportowo?, https://unicef.pl/co-robimy/aktualnosci/news/ile-dzieci-w-polsce-jest-wykluczonych-transportowo
Polskie dzieci tyją w zaskakującym tempie – najszybciej w Europie, https://wartowiedziec.pl/polityka-zdrowotna/64370-polskie-dzieci-tyja-w-zaskakujacym-tempie-najszybciej-w-europie
Wykluczenie transportowe w Polsce ma się bardzo dobrze, https://multiconsult-polska.com/wykluczenie-transportowe-w-polsce-ma-sie-bardzo-dobrze
Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie, https://www.mp.pl/pacjent/pediatria/aktualnosci/badania/332742,polskie-dzieci-tyja-najszybciej-w-europie
_______
O STORM
To jedna z wiodących polskich marek, zajmująca się produkcją i montażem rowerów. Marka pojawiła się na rynku w 2015 roku i do dnia dzisiejszego stała się nr 3 pod względem produkcji i sprzedaży na polskim rynku. Założycielem marki STORM jest Adam Ziętek, który od samego początku aktywnie realizuje plan budowy jednej z najlepszych firm rowerowych.
Marka STORM dostępna jest w ponad 400 punktach dystrybucji, zlokalizowanych w całej Polsce. W portfolio produktowym znajdują się rowery MTB, trekkingowe, crossowe, miejskie oraz dziecięce, dopasowane do potrzeb zarówno kobiet, jak i mężczyzn, a także dzieci. W 2023 roku do oferty marki STORM trafiły rowery elektryczne oraz gravele.
Wszystkie jednoślady marki STORM produkowane są na nowoczesnej linii produkcyjnej, wyposażonej w bardzo dobrej jakości maszyny, służące do montażu rowerów. Do produkcji rowerów używane są komponenty wysokiej jakości. Każdy z wyprodukowanych jednośladów jest dokładnie sprawdzany zaraz po zakończeniu procesu produkcji pod kątem technicznym i jakościowym. Obecnie, zakład produkcyjny posiada moce produkcyjne na poziomie 250 000 szt. rocznie. W ostatnich latach produkcja wynosiła blisko 100 000 szt. rocznie.
Marka STORM została w ubiegłym roku doceniona m.in. przez Łódzką Specjalną Strefę Ekonomiczną za inwestycje, jakie firma zrealizowała w ramach Polskiej Strefy Inwestycyjnej.
W maju 2023 roku marka STORM wystartowała z pierwszą kampanią wizerunkową pt. “Wyrusz w swoją drogę”, której bohaterami zostali jej ambasadorzy, czyli Robert i Anna Lewandowscy.
Więcej informacji na stronie: www.smstormbikes.com
Kontakt dla mediów
Dawid Migda
Dyrektor Zarządzający STORM
T: 608 318 231
E: dawid.migda@stormrowery.pl
oraz
Aleksandra Kłosowska
Account Executive, TOUCH.PR
T: 690 670 012
E: aleksandra.klosowska@touchpr.pl

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Modernizacje w branży wod-kan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.