Komunikaty PR

Royal Wilanów w pełni wynajęty pomimo pandemii

2021-03-22  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Ada Wysocka
Beyond Public Relations

ul. Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.wysocka|bepr.pl| |a.wysocka|bepr.pl
+48 733 332 018
bepr.pl
Do pobrania Royal_IP ( 0.18 MB )

 

Hilti - firma oferująca kompleksowe usługi, sprzęt i oprogramowanie dla branży budownictwa na całym świecie przeniesie do Wilanowa swoją polską siedzibę i zajmie powierzchnię ponad 2.600 mkw. LUX MED otworzy w Royal Wilanów kolejną placówkę medyczną z dostępem do szerokiej oferty lekarzy specjalistów, a także badań diagnostycznych i profilaktyki. To następny etap rozbudowy oferty budynku o usługi z branży opieki zdrowotnej. Aktualnie działa tu przychodnia Medicover i zespół Office Doctor – oferujący innowacyjną na polskim rynku usługę w ramach autorskiego programu Grupy Capital Park – Biuro+, umożliwiającą najemcom całodzienny dostęp do lekarza i ratownictwa medycznego w miejscu pracy.

Strategia inwestycyjna stawiająca na projekty wielofunkcyjne i miastotwórcze, okazała się być niezwykle skuteczna również w przypadku aktualnej sytuacji epidemiologicznej. Royal Wilanów to typowy przykład projektu mixed-use, który świetnie poradził sobie w tym trudnym czasie mówi Marcin Juszczyk, członek zarządu, CIO/CFO Grupy Capital Park.  – Lokalizacja na granicy miasta, bliskość osiedli, dywersyfikacja najemców oraz kreowanie przestrzeni miejskich dla lokalnych społeczności powoduje, że takie obiekty - niezależnie od sytuacji rynkowej - mają stabilne przychody. Choć ze względu na swoją złożoność mogą być większym wyzwaniem analitycznym dla potencjalnych nabywców, to w naszej ocenie stanowią niższe ryzyko inwestycyjne niż projekty monofunkcyjne, których elastyczność w dostosowaniu oferty i funkcjonowania do czasowej sytuacji kryzysowej, jaką stanowi pandemia, jest znacznie mniejsza. W przypadku tej nieruchomości mimo niestabilności na rynku wciąż przyciągamy do siebie kolejnych najemców. Utrzymywaliśmy wysoki poziom komercjalizacji – 97 proc., a nowo zawarte umowy spowodowały, że na ten moment cała dostępna powierzchnia w Royal Wilanów jest już wynajęta dodaje.

Negocjacje nowych umów najmu trwały pomimo wybuchu pandemii, która znacząco zmieniła dotychczasowe funkcjonowanie budynków biurowych. Konieczne było wdrożenie nowych elementów strategii zarządzania obiektem, m.in. uwzględniających niezbędność utrzymywania reżimu sanitarnego. W Royal Wilanów jest to realizowane w ramach programu Biuro + przez ekipę Office Doctor, która regularnie dezynfekuje części wspólne oraz pomieszczenia najemców. Dodatkowo, ze względu na architekturę budynku – niską zabudowę, dużą ilość klatek schodowych i wejść, wewnętrzne patio oraz rozległy teren zielony wokół – obiekt okazał się być naturalnie bezpieczniejszym miejscem, gdzie przepływ ludzi rozkłada się na większej przestrzeni. Jeszcze istotniejsza niż zwykle stała się też elastyczność systemów HVAC, dzięki której można ograniczyć zużycie mediów w momencie, kiedy biura zapełnione są w mniejszym stopniu niż zwykle.

Kluczową rolę odegrała lokalizacja budynku w granicznej dzielnicy miasta, przy popularnej trasie Warszawa-Konstancin Jeziorna, poza ścisłym centrum oraz w otoczeniu Miasteczka Wilanów. W trakcie pandemii nabrała ona znaczenia ze względu na konieczność pozostawania w swoim miejscu zamieszkania. To właśnie dzięki temu przedstawiciele branży restauracyjnej, którzy działają w Royal Wilanów, po zniesieniu obostrzeń późną wiosną ubiegłego roku w krótkim czasie odzyskali swoich klientów. Ich ogródki i lokale szybko się zapełniły, a niektórzy najemcy notowali wręcz rekordowe obroty. Tymczasem w tradycyjnych obiektach, w dzielnicach typowo biurowych, lokale gastronomiczne wciąż mierzą się z konsekwencjami rosnącej popularności pracy zdalnej i mniejszą niż do tej pory liczbą potencjalnych klientów, pracujących stacjonarnie.

W przypadku Royal Wilanów potwierdza się również wyraźnie zauważalny od rozpoczęcia pandemii trend wzrostu zapotrzebowania na elastyczną, wynajmowaną nierzadko krótkoterminowo powierzchnię biurową. Widać to doskonale na przykładzie autorskiego co-workingu Grupy Capital Park – Bee Creative, funkcjonującego właśnie w tym obiekcie. To 650 mkw. kreatywnie zaaranżowanej powierzchni dedykowanej freelancerom, małym firmom czy osobom pracującym zdalnie. Cała dostępna oferta przestrzeni biurowej jest obecnie wynajęta, a kolejka, liczba zapytań i zapotrzebowanie na kolejne jej metry – stale rośnie.

Royal Wilanów to funkcjonujący od 2015 roku wielofunkcyjny budynek klasy A+ o nowocześnie zaprojektowanej przez pracownię JEMS powierzchni obejmującej ponad 36.800 mkw., z czego blisko 25.700 mkw. stanowią biura, a resztę zajmuje powierzchnia wielofunkcyjna: usługowa, handlowa i gastronomiczna na piętrze 1, parterze i poziomie -1 budynku. Obiekt oferuje również ponad 900 miejsc parkingowych w trzypoziomowym garażu podziemnym. Zlokalizowany jest w centralnej części warszawskiego Wilanowa – przy ul. Klimczaka, w sąsiedztwie Urzędu Dzielnicy. Dzięki zróżnicowanej ofercie sklepów, restauracji, butików, punktów usługowych czy salonów kosmetycznych i fryzjerskich, połączonej z zewnętrznym terenem zielonym, zaaranżowanym do ogólnodostępnego użytku rozrywkowo-rekreacyjnego, Royal Wilanów pełni funkcję tętniącego życiem dzielnicowego centrum, będącego integralnym elementem miejskiej tkanki.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.