Royal Wilanów w pełni wynajęty pomimo pandemii
Ada Wysocka
Beyond Public Relations
ul. Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.wysocka|bepr.pl| |a.wysocka|bepr.pl
+48 733 332 018
bepr.pl
Hilti - firma oferująca kompleksowe usługi, sprzęt i oprogramowanie dla branży budownictwa na całym świecie przeniesie do Wilanowa swoją polską siedzibę i zajmie powierzchnię ponad 2.600 mkw. LUX MED otworzy w Royal Wilanów kolejną placówkę medyczną z dostępem do szerokiej oferty lekarzy specjalistów, a także badań diagnostycznych i profilaktyki. To następny etap rozbudowy oferty budynku o usługi z branży opieki zdrowotnej. Aktualnie działa tu przychodnia Medicover i zespół Office Doctor – oferujący innowacyjną na polskim rynku usługę w ramach autorskiego programu Grupy Capital Park – Biuro+, umożliwiającą najemcom całodzienny dostęp do lekarza i ratownictwa medycznego w miejscu pracy.
– Strategia inwestycyjna stawiająca na projekty wielofunkcyjne i miastotwórcze, okazała się być niezwykle skuteczna również w przypadku aktualnej sytuacji epidemiologicznej. Royal Wilanów to typowy przykład projektu mixed-use, który świetnie poradził sobie w tym trudnym czasie – mówi Marcin Juszczyk, członek zarządu, CIO/CFO Grupy Capital Park. – Lokalizacja na granicy miasta, bliskość osiedli, dywersyfikacja najemców oraz kreowanie przestrzeni miejskich dla lokalnych społeczności powoduje, że takie obiekty - niezależnie od sytuacji rynkowej - mają stabilne przychody. Choć ze względu na swoją złożoność mogą być większym wyzwaniem analitycznym dla potencjalnych nabywców, to w naszej ocenie stanowią niższe ryzyko inwestycyjne niż projekty monofunkcyjne, których elastyczność w dostosowaniu oferty i funkcjonowania do czasowej sytuacji kryzysowej, jaką stanowi pandemia, jest znacznie mniejsza. W przypadku tej nieruchomości mimo niestabilności na rynku wciąż przyciągamy do siebie kolejnych najemców. Utrzymywaliśmy wysoki poziom komercjalizacji – 97 proc., a nowo zawarte umowy spowodowały, że na ten moment cała dostępna powierzchnia w Royal Wilanów jest już wynajęta – dodaje.
Negocjacje nowych umów najmu trwały pomimo wybuchu pandemii, która znacząco zmieniła dotychczasowe funkcjonowanie budynków biurowych. Konieczne było wdrożenie nowych elementów strategii zarządzania obiektem, m.in. uwzględniających niezbędność utrzymywania reżimu sanitarnego. W Royal Wilanów jest to realizowane w ramach programu Biuro + przez ekipę Office Doctor, która regularnie dezynfekuje części wspólne oraz pomieszczenia najemców. Dodatkowo, ze względu na architekturę budynku – niską zabudowę, dużą ilość klatek schodowych i wejść, wewnętrzne patio oraz rozległy teren zielony wokół – obiekt okazał się być naturalnie bezpieczniejszym miejscem, gdzie przepływ ludzi rozkłada się na większej przestrzeni. Jeszcze istotniejsza niż zwykle stała się też elastyczność systemów HVAC, dzięki której można ograniczyć zużycie mediów w momencie, kiedy biura zapełnione są w mniejszym stopniu niż zwykle.
Kluczową rolę odegrała lokalizacja budynku w granicznej dzielnicy miasta, przy popularnej trasie Warszawa-Konstancin Jeziorna, poza ścisłym centrum oraz w otoczeniu Miasteczka Wilanów. W trakcie pandemii nabrała ona znaczenia ze względu na konieczność pozostawania w swoim miejscu zamieszkania. To właśnie dzięki temu przedstawiciele branży restauracyjnej, którzy działają w Royal Wilanów, po zniesieniu obostrzeń późną wiosną ubiegłego roku w krótkim czasie odzyskali swoich klientów. Ich ogródki i lokale szybko się zapełniły, a niektórzy najemcy notowali wręcz rekordowe obroty. Tymczasem w tradycyjnych obiektach, w dzielnicach typowo biurowych, lokale gastronomiczne wciąż mierzą się z konsekwencjami rosnącej popularności pracy zdalnej i mniejszą niż do tej pory liczbą potencjalnych klientów, pracujących stacjonarnie.
W przypadku Royal Wilanów potwierdza się również wyraźnie zauważalny od rozpoczęcia pandemii trend wzrostu zapotrzebowania na elastyczną, wynajmowaną nierzadko krótkoterminowo powierzchnię biurową. Widać to doskonale na przykładzie autorskiego co-workingu Grupy Capital Park – Bee Creative, funkcjonującego właśnie w tym obiekcie. To 650 mkw. kreatywnie zaaranżowanej powierzchni dedykowanej freelancerom, małym firmom czy osobom pracującym zdalnie. Cała dostępna oferta przestrzeni biurowej jest obecnie wynajęta, a kolejka, liczba zapytań i zapotrzebowanie na kolejne jej metry – stale rośnie.
Royal Wilanów to funkcjonujący od 2015 roku wielofunkcyjny budynek klasy A+ o nowocześnie zaprojektowanej przez pracownię JEMS powierzchni obejmującej ponad 36.800 mkw., z czego blisko 25.700 mkw. stanowią biura, a resztę zajmuje powierzchnia wielofunkcyjna: usługowa, handlowa i gastronomiczna na piętrze 1, parterze i poziomie -1 budynku. Obiekt oferuje również ponad 900 miejsc parkingowych w trzypoziomowym garażu podziemnym. Zlokalizowany jest w centralnej części warszawskiego Wilanowa – przy ul. Klimczaka, w sąsiedztwie Urzędu Dzielnicy. Dzięki zróżnicowanej ofercie sklepów, restauracji, butików, punktów usługowych czy salonów kosmetycznych i fryzjerskich, połączonej z zewnętrznym terenem zielonym, zaaranżowanym do ogólnodostępnego użytku rozrywkowo-rekreacyjnego, Royal Wilanów pełni funkcję tętniącego życiem dzielnicowego centrum, będącego integralnym elementem miejskiej tkanki.
Unikalne mieszkania pokazowe od MOOVIN Interiors
Czy limity ceny m kw. mają sens w programie Kredyt mieszkaniowy #naStart?
House of Skills i e-learning.pl na dłużej w warszawskim Bolero Office Point 1
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci
Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.
Bankowość
Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.