Komunikaty PR

Różowe skrzyneczki w miejscu pracy? Lidl Polska wspiera kobiety

2024-01-31  |  11:00
Biuro prasowe

W Lidl Polska kobiety stanowią blisko ¾ osób zatrudnionych[1]. W odpowiedzi na ich potrzeby powstała inicjatywa zamontowania w damskich łazienkach różowych skrzyneczek, które wypełnione są niezbędnymi artykułami higienicznymi.

 

Lidl Polska jako pracodawca myśli o potrzebach swoich pracowniczek i chce wspierać kobiety aktywne zawodowo w każdej sytuacji. Dlatego też firma zdecydowała się zapewnić dostęp do bezpłatnych środków higienicznych. Działanie jest wyjściem naprzeciw potrzebom pracowniczek, które od teraz w miejscu pracy mogą mieć dostęp do bezpłatnych środków higieny osobistej. Chodzi tutaj o komfort, wygodę oraz łatwy dostęp do środków, które są im potrzebne.

 

W ubiegłym roku w Lidl Polska przetestowano rozwiązanie na mniejszą skalę. Różowe skrzyneczki z hasłem „#KOBIETY” pojawiły się między marcem a majem 2023 r. w Biurach Sprzedaży Pruszcz Gdański i Tarnów. Osoby zatrudnione w firmie pozytywnie odnosiły się do akcji: Uważam że pomysł jest świetny. Czuję się wyróżniona i doceniona, bo my – kobiety – też chodzimy do pracy w tak zwanych  "dniach niedyspozycyjnych” – mówiła jedna z pracowniczek.

 

Do końca stycznia skrzynki będą zamontowane we wszystkich damskich toaletach w sklepach, magazynach oraz biurach. Skrzyneczek jest w sumie ponad 1000 w całej firmie.  W środku znajdują się tampony, wkładki higieniczne, podpaski oraz chusteczki do higieny intymnej. Artykuły będą systematycznie uzupełnianie.

 

Chcąc jeszcze bardziej zwiększyć wygodę, wprowadziliśmy skrzynki w damskich toaletach, gromadzące najpotrzebniejsze kobiece produkty. Skrzyneczki #Kobiety zostały już zamontowane w większości naszych biur, sklepów i magazynów, a w styczniu zakończymy ich instalację w dwóch ostatnich Biurach Sprzedaży. Jestem przekonana, że ten gest nie tylko poprawi komfort kobiet w naszej firmie, ale również dzięki niemu stworzymy środowisko, w którym podpaski i tampony będą traktowane na równi z innymi podstawowymi artykułami codziennego użytku.  Osobiście cieszy mnie fakt, że inicjatywa ta spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem – mówi Marta Florczak, Członkini Zarządu ds. Personalnych w Lidl Polska.

Projekt wpisuje się w politykę Lidl Polska dotyczącą różnorodności oraz wspierania kobiet w organizacji.  W 2020 roku, aby aktywnie wspierać równość płci i wzmacniać pozycję kobiet w biznesie, Lidl Polska podpisał UN Women’s Empowerment Principles (WEPs) – wspólną inicjatywę UN Women i UN Global Compact. W 2022 roku rozszerzono współpracę z UNGC o działania edukacyjne, poprzez przystąpienie do Programu „Business & Human Rights”. Fundamentami naszej kultury organizacyjnej Lidl Polska są idea fair pay oraz polityka równości płacowej. W ramach promowania wartości organizacji, ustanowiono między innymi nagrodę „Lidl Fair Pay”, której celem jest wyróżnienie, zachęcanie i motywowanie firm do stosowania jednakowej polityki płacowej. Działania Lidl Polska na rzecz pracowników regularnie zostają docenione – w tym roku już po raz 11. firma otrzymała nagrodę Top Employer. 

 

 


[1] szczegółowe informacje co do zatrudnienia zawarte są w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju Lidl Polska za lata 2021-2022 dostępnym tutaj: Raport zrównoważonego rozwoju - Lidl Polska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Pracownicy MediaMarkt King Cross w Poznaniu wspominają 20-lecie sklepu Biuro prasowe
2025-03-18 | 15:00

Pracownicy MediaMarkt King Cross w Poznaniu wspominają 20-lecie sklepu

20 lat temu w poznańskiej galerii King Cross miało miejsce otwarcie drugiego w mieście sklepu MediaMarkt. Dlaczego to miejsce było i jest tak wyjątkowe? O pracy w salonie
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Prawo

Tylko co piąty nakaz powrotu migranta do kraju pochodzenia jest realizowany. UE chce wprowadzić nowe skuteczne procedury

Obecnie w Unii Europejskiej obowiązuje 27 różnych systemów odsyłania migrantów. W efekcie tylko co piąty nakaz powrotu jest faktycznie realizowany. Komisja Europejska zaproponowała wspólny europejski system powrotów, który ma na celu szybsze, prostsze i skuteczniejsze procedury. Nowe przepisy uzupełnią pakt o migracji i azylu przyjęty w zeszłym roku. – Nie rozwiązuje to jednak wszystkich problemów. Konieczna jest restrykcyjna kontrola i wsparcie krajów, żeby zapobiec dalszej migracji – ocenia europoseł Arkadiusz Mularczyk.

Handel

Rekordowy eksport polskiej żywności. Koszty produkcji będą jednak rosły z powodu zmieniających się norm wraz z wprowadzaniem Zielonego Ładu

W 2024 roku eksport polskich produktów i przetworów rolno-spożywczych wzrósł w porównaniu z rokiem poprzednim do rekordowej wartości w euro. Pozytywną dynamikę odnotował handel zarówno z krajami Unii, jak i spoza wspólnoty. Dalsze sukcesy polskich eksporterów będą zależały m.in. od zwiększania udziału produktów wysokoprzetworzonych w zagranicznej sprzedaży. Wszystko zależeć jednak będzie od popytu i międzynarodowych regulacji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.