Ruszyła kolejna edycja kampanii „Łączy nas coś dobrego”
Ogólnopolska kampania promująca spożywanie pieczywa wystartowała w swojej drugiej odsłonie. Ambasadorem tej edycji projektu został Andrzej Polan – osobowość telewizyjna, restaurator, kucharz – który nie tylko przybliży konsumentom właściwości chleba i bułek, ale także poprzez swoją aktywność będzie inspirować do eksperymentowania z pieczywem w kuchni i tworzenia apetycznych przepisów na jego bazie.
Pomysły Andrzeja Polana na ciekawe i zbilansowane posiłki z pieczywem w roli głównej będzie można znaleźć zarówno w jego social mediach, jak i na kanałach społecznościowych i stronie kampanii: www.LaczyNasCosDobrego.pl, na której odbiorcy mogą także zapoznać się z licznymi materiałami edukacyjnymi, obejrzeć spot przybliżający proces produkcji pieczywa, a także pobrać rozszerzoną wersją e-booka pt. „Bułka i spółka” - kierowanego do nauczycieli i rodziców dzieci w każdym wieku, zawierającego scenariusze zajęć i atrakcyjne graficznie materiały edukacyjne.
- Współcześni konsumenci zwracają uwagę nie tylko na cenę produktu, a coraz częściej także na jego skład, co jest bardzo dobrym nawykiem. Widać to także w kategorii pieczywa. Uważam, że skład to najważniejszy aspekt świadczący o jakości chleba czy bułek. Warto zatem wiedzieć, że tradycyjne receptury, wcześniej przekazywane z pokolenia na pokolenie, zostały obecnie przeniesione na grunt przemysłowy i pieczywo, które możemy kupić prosto z pieca w pobliskim sklepie, jest równie dobre, jak produkty dostępne w rzemieślniczych piekarniach - mówi Andrzej Polan.
Głównym celem kampanii cały czas pozostaje edukowanie konsumentów o właściwościach pieczywa, jego istotnym udziale w codziennym jadłospisie oraz obalanie najpowszechniejszych mitów, które narosły wokół jakości wyrobów piekarniczych - zwłaszcza tych dostępnych do zakupu od razu po wypieku.
- Chyba każdy przyzna, że miło jest wejść do sklepu, kiedy od progu wita nas zapach świeżego chleba czy bułek. Poprzez liczne aktywności prowadzone na rzecz kampanii będę chciał przekonać konsumentów, że pieczywo, które jest wypiekane w dużych piekarniach, a następnie dopiekane w sklepowych piecach, nie tylko pięknie pachnie i wygląda, ale także jest wysokiej jakości i może stanowić doskonałą bazę do wielu posiłków. Wciąż bowiem funkcjonują w przestrzeni publicznej różne mity, np. dotyczące mrożenia pieczywa, które sprawiają, że czasami mamy wątpliwości co do jego wartości odżywczych. Będę starał się je obalić, podkreślając dobrą jakość wyrobów piekarniczych dostępnych m.in. w sieciach handlowych - dodaje Andrzej Polan.
Inicjatorem akcji jest Stowarzyszenie Producentów Pieczywa, które poprzez swoją codzienną działalność przybliża konsumentom zalety pieczywa i korzyści wynikające z jego spożywania, obalając jednocześnie mity z nim związane, a swoje przekazy opierając na naukowej wiedzy i merytorycznych argumentach.
Przedstawiciele Stowarzyszenia Producentów Pieczywa przypominają, że pieczywo produkowane w technologii do wypieku ma wiele zalet. Wbrew obiegowym opiniom jest ono przygotowywane zgodnie z tradycyjnymi recepturami i dostępne dla konsumentów o różnych porach dnia, co dodatkowo pozwala znacznie ograniczyć marnowanie żywności, ponieważ wypieka się je w ilości adekwatnej do aktualnego ruchu w sklepie.
Druga edycja kampanii „Łączy nas coś dobrego” potrwa do końca stycznia 2024 roku. Za strategię komunikacji, koncepcję kreatywną, stworzenie kreacji digital, prowadzenie profili w social mediach oraz działania z zakresu public relations odpowiada agencja 19 Południk. Kampanię w digitalu zrealizuje agencja Value Media.
Stowarzyszenie Producentów Pieczywa powstało z inicjatywy przedstawicieli producentów pieczywa oraz podmiotów związanych z przemysłem piekarniczym w Polsce. Jego główne cele to promowanie pieczywa jako składnika zbilansowanej diety, w tym wspieranie najlepszych praktyk w zakresie zdrowego odżywiania, a także obalanie mitów o pieczywie do wypieku oraz reprezentowanie branży piekarniczej w zakresie prawnym. Stowarzyszenie Producentów Pieczywa jest również odpowiedzialne za działania edukacyjne, realizowane wspólnie z ekspertami ds. żywienia oraz dietetykami, których celem jest rzetelne informowanie o produktach piekarniczych. Stowarzyszenie zostało założone przez przedstawicieli następujących firm: Aryzta Polska sp. z o.o., La Lorraine Polska sp. z o.o., Lantmannen Unibake Poland sp. z o.o., Nowel sp. z o.o. Członkami SPP są również Inter Europol S.A., Piekarnia Omar oraz Leks sp. z o. o. Piekarze zrzeszeni w SPP odpowiadają obecnie za 1/3 produkcji pieczywa w Polsce.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do nadzoru nad pierwszą polską elektrownią jądrową. Kluczową kwestią jest bezpieczeństwo
Trwają przygotowania do budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej na Pomorzu. Zgodnie z harmonogramem przedstawianym przez rząd fizyczna budowa ma ruszyć w 2028 roku, a początek eksploatacji pierwszego bloku planuje się na 2036 rok. Również Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do realizacji zadań związanych z dozorem nad budową, rozruchem i eksploatacją nowej jednostki. Kluczowe są kwestie związane z bezpieczeństwem jądrowym i ochroną radiologiczną obiektu.
Ochrona środowiska
K. Wyszkowski: Porozumienie paryskie to duże osiągnięcie. Odwrót USA tego nie zmieni

Z danych Climate Action Tracker wynika, że do końca lutego br. tylko 18 państw sygnatariuszy porozumienia paryskiego zaktualizowało swoje plany realizacji celów klimatycznych do 2035 roku. Chociaż walka z rosnącymi emisjami CO2 nie postępuje w takim tempie, jakie jest wymagane, to samo porozumienie klimatyczne z Paryża należy uznać za osiągnięcie, które przyniesie efekty. Zdaniem Kamila Wyszkowskiego z UN GCNP nie powinno tego zmienić nawet wycofanie się z niego Stanów Zjednoczonych.
Ochrona środowiska
Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł

Niemal 200 mln zł trafi na realizację innowacyjnych projektów dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. NCBR i Orlen w ramach konkursu NEON III chcą znaleźć partnerów wśród instytucji naukowych i technologicznych do działania w trzech obszarach: dekarbonizacji, cyfryzacji i gospodarki obiegu zamkniętego. Nabór wniosków potrwa do 30 czerwca br.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.