Rynek suplementów diety w Polsce: wzrost o 3% w 2020 roku

Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Według najnowszych prognoz PMR, zawartych w raporcie „Rynek suplementów diety w Polsce 2020. Prognozy rozwoju na lata 2020-2025” sprzedaż suplementów diety w Polsce w aptekach i poza nimi (w sklepach, na stacjach benzynowych i wszystkich innych placówkach handlu detalicznego, włączając w to np. siłownie) wzrośnie w 2020 r. o 2,6% i osiągnie wartość prawie 6 mld zł w cenach detalicznych*.
Sprzedaż w aptekach motorem wzrostu
Sprzedaż suplementów diety w aptekach, które nie zostały zamknięte w czasach lockdownu, jest motorem wzrostu rynku – przede wszystkim w marcu 2020 r., kiedy zanotowano historycznie rekordowe wzrosty. Jednocześnie szacujemy, że wartość sprzedaży pozaaptecznej w 2020 r. spadnie o 1% (w scenariuszu bazowym). Jeżeli chodzi o kategorie suplementów najlepiej będą sprzedawać się produkty na odporność i stosowane w infekcjach, jak również witaminy i minerały.
Wzrost świadomości zdrowotnej głównym pozytywnym skutkiem pandemii koronawirusa
Czynnikiem, który mógłby najbardziej wpłynąć na rozwój rynku suplementów diety jest, ponownie jak w poprzedniej edycji badania świadomość konsumentów odnośnie tych produktów. Obecnie, na utrzymanie wskazań wpłynąć mogło przekonanie, że ludzie w obliczu pandemii koronawirusa będą bardziej dbać o profilaktykę, co przejawi się również w zażywaniu suplementów diety, wynika z badania przeprowadzonego przez PMR wśród 100 firm obecnych na rynku suplementów diety w Polsce.
Aż jedna trzecia respondentów wskazuje na czynnik poprawy sytuacji ekonomicznej – jest to zrozumiałe w obliczu prognoz na rok 2020, które zakładają recesję gospodarczą. W wyniku spadającej sprzedaży, więcej firm niż w poprzednich edycjach badania liczy również na intensyfikację działań marketingowych i zewnętrzną pomoc finansową np. z UE.
Wśród sfer wymagających regulacji prawnej respondenci wymieniają:
- przepisy odnośnie wprowadzania suplementów diety na rynek
- przepisy dotyczące reklamy
- dostosowanie przepisów polskich do regulacji unijnych
- przepisy mające na celu obniżenie kosztów pracodawcy
- przepisy celne
- przepisy dotyczące składu suplementów diety – substancji dozwolonych i ich dawek.
<wykres>
Inne wymieniane przez firmy czynniki, które mogłyby wpłynąć na rozwój ich działalności to:
- koniec pandemii, powrót pacjentów do aptek
- dobra, wykwalifikowana kadra
- minimalizacja kosztów wytwarzania
- spadek kursu walut
- szukanie metod alternatywnych dla służby zdrowia
- uniezależnienie się od rynku chińskiego
- kampanie społeczne poprawiające wizerunek suplementów diety.
* według jednego ze scenariuszy przedstawionego w raporcie tj. scenariusza bazowego zakładającego względnie stałą liczbę zachorowań na COVID-19 do końca roku i brak powrotu do restrykcji
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie: https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
AUTOR
Monika Stefańczyk
Pharma and Healthcare Business Unit Director
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.