Rynek suplementów diety w Polsce: wzrost o 3% w 2020 roku
Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Według najnowszych prognoz PMR, zawartych w raporcie „Rynek suplementów diety w Polsce 2020. Prognozy rozwoju na lata 2020-2025” sprzedaż suplementów diety w Polsce w aptekach i poza nimi (w sklepach, na stacjach benzynowych i wszystkich innych placówkach handlu detalicznego, włączając w to np. siłownie) wzrośnie w 2020 r. o 2,6% i osiągnie wartość prawie 6 mld zł w cenach detalicznych*.
Sprzedaż w aptekach motorem wzrostu
Sprzedaż suplementów diety w aptekach, które nie zostały zamknięte w czasach lockdownu, jest motorem wzrostu rynku – przede wszystkim w marcu 2020 r., kiedy zanotowano historycznie rekordowe wzrosty. Jednocześnie szacujemy, że wartość sprzedaży pozaaptecznej w 2020 r. spadnie o 1% (w scenariuszu bazowym). Jeżeli chodzi o kategorie suplementów najlepiej będą sprzedawać się produkty na odporność i stosowane w infekcjach, jak również witaminy i minerały.
Wzrost świadomości zdrowotnej głównym pozytywnym skutkiem pandemii koronawirusa
Czynnikiem, który mógłby najbardziej wpłynąć na rozwój rynku suplementów diety jest, ponownie jak w poprzedniej edycji badania świadomość konsumentów odnośnie tych produktów. Obecnie, na utrzymanie wskazań wpłynąć mogło przekonanie, że ludzie w obliczu pandemii koronawirusa będą bardziej dbać o profilaktykę, co przejawi się również w zażywaniu suplementów diety, wynika z badania przeprowadzonego przez PMR wśród 100 firm obecnych na rynku suplementów diety w Polsce.
Aż jedna trzecia respondentów wskazuje na czynnik poprawy sytuacji ekonomicznej – jest to zrozumiałe w obliczu prognoz na rok 2020, które zakładają recesję gospodarczą. W wyniku spadającej sprzedaży, więcej firm niż w poprzednich edycjach badania liczy również na intensyfikację działań marketingowych i zewnętrzną pomoc finansową np. z UE.
Wśród sfer wymagających regulacji prawnej respondenci wymieniają:
- przepisy odnośnie wprowadzania suplementów diety na rynek
- przepisy dotyczące reklamy
- dostosowanie przepisów polskich do regulacji unijnych
- przepisy mające na celu obniżenie kosztów pracodawcy
- przepisy celne
- przepisy dotyczące składu suplementów diety – substancji dozwolonych i ich dawek.
<wykres>
Inne wymieniane przez firmy czynniki, które mogłyby wpłynąć na rozwój ich działalności to:
- koniec pandemii, powrót pacjentów do aptek
- dobra, wykwalifikowana kadra
- minimalizacja kosztów wytwarzania
- spadek kursu walut
- szukanie metod alternatywnych dla służby zdrowia
- uniezależnienie się od rynku chińskiego
- kampanie społeczne poprawiające wizerunek suplementów diety.
* według jednego ze scenariuszy przedstawionego w raporcie tj. scenariusza bazowego zakładającego względnie stałą liczbę zachorowań na COVID-19 do końca roku i brak powrotu do restrykcji
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie: https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
AUTOR
Monika Stefańczyk
Pharma and Healthcare Business Unit Director
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135
BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu
Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE
Umowa o wolnym handlu z krajami Mercosur może się okazać zagrożeniem dla polskich i europejskich producentów drobiu – ocenia Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza. Dziś 25 proc. mięsa z piersi kurczaka spożywanego w UE pochodzi z krajów spoza Wspólnoty – ocenia AVEC. Dodatkowy kontyngent z krajów Ameryki Południowej w wysokości 180 tys. t oznacza, że łącznie importowalibyśmy do UE 1,1 mln t mięsa drobiowego. Unijnych producentów niepokoją też stosunki handlowe z Ukrainą.
Prawo
Eksperci apelują o zmiany w konstrukcji podatków od nieruchomości. Danina od wartości byłaby bardziej sprawiedliwa i transparentna
Polska jest jednym z nielicznych unijnych państw, gdzie wysokość podatku od nieruchomości zależy od jej powierzchni, a nie wartości. Dyskusja nad zmianą systemu toczy się w Polsce od kilku dekad, ale hamują ją przede wszystkim obawy społeczne o wzrost daniny. Eksperci jednak przekonują, że podwyżki podatku od nieruchomości nie muszą iść w parze ze zmianą, a nowe rozwiązanie byłoby bardziej sprawiedliwe i z korzyścią dla transparentności rynku oraz samorządów.
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.