Rynek walutowy wart miliardy – podsumowanie wydarzeń w 2019 r.
Currency One
Szyperska 14
61-754 Poznań
magdalena.jasnoch|currency-one.com| |magdalena.jasnoch|currency-one.com
517426896
walutomat.pl
Za sukcesem kantorów internetowych stoi możliwość oszczędzenia czasu i pieniędzy. To sprawia, że Polacy coraz częściej decydują się na wymianę walut online. Jak wygląda dziś wartość rynku kantorów internetowych w Polsce oraz jakie wydarzenia wpłynęły na rynek walutowy w 2019? Eksperci Currency One przygotowali raport podsumowujący te zagadnienia i miniony rok.
Sytuacja w Polsce
Rynek kantorów internetowych cały czas rośnie. Jak szacują eksperci Currency One, operatora serwisów Walutomat.pl i Internetowykantor.pl, obroty e-kantorów wyniosą rocznie około 40-45 miliardów złotych. To jednak szacunki tylko pozabankowych podmiotów oferujących wymianę walut w sieci. Do tego dochodzą jeszcze obroty bankowych kantorów internetowych, które zaczęły lawinowo powstawać po sukcesie serwisów, oferujących te usługi.
Dynamika rynku sprawia, że kantory online wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów i zaczynają oferować swoim konsumentom szereg usług dodatkowych, takich jak np. transfery zagraniczne czy wypłatę gotówkową w placówkach partnerskich. Mimo bardzo konkurencyjnego rynku, firmy z branży wymiany walut online cały czas zwiększają liczbę klientów.
Rynek walutowy w 2019
To, za ile możemy nabyć konkretną walutę determinowane jest przez wiele czynników i jest to oczywiste, nawet bez zaawansowanej wiedzy na temat rynku Forex. Bezpośredni wpływ na kursy poszczególnych walut ma relacja pomiędzy popytem i podażą, natomiast to nie wszystko. Cenę waluty determinuje równie często wiele ekonomicznych, a także polityczno-gospodarczych czynników.
W 2019 roku nie brakowało emocji praktycznie na żadnym z rynków. Początek roku stał pod znakiem brexitu, który nadal w 2020 roku jest kwestią nierozwiązaną. Kolejnym newralgicznym wydarzeniem, które miało wpływ na rynek walut była wojna handlowa między USA a Chinami. W ciągu roku byliśmy świadkami licznych zwrotów akcji i eskalacji, a liczne instytucje prześcigały się w obniżaniu perspektyw dla globalnego PKB. W Polsce również nie brakowało ciekawych wydarzeń. Wybory parlamentarne, rosnąca inflacja, zapowiedzi polityczne. W rok 2020 wchodzimy z najwyższą dynamiką cen od 7 lat.
Aby poznać szczegóły podsumowania zeszłego roku, jeśli chodzi o rynki walutowe i kantory internetowe, a także to jakimi wydarzeniami będą żyły rynki w 2020 roku, zapraszamy do pełnej lektury raportu przygotowanego przez Currency One SA, który można znaleźć pod linkiem:
https://currency-one.com/wordpress/wp-content/uploads/2020/01/currency_one_raport_walutowy.pdf
Currency One SA to operator serwisów Internetowykantor.pl i Walutomat.pl. Spółka była wielokrotnie nagradzana za najlepsze i nowatorskie rozwiązania na rynku wymiany walut oraz cieszy się pozycją jednego z liderów niebankowych podmiotów oferujących wymianę walut online. Z usług Currency One korzysta już ponad 650 tysięcy klientów. Za pomocą serwisów Internetowykantor.pl i Walutomat.pl klienci indywidualni i firmowi mogą wymieniać 21 walut oraz dokonywać przelewów złotówkowych i walutowych na rachunki własne i innych osób oraz firm do ponad 40 krajów świata.
Internetowykantor.pl to pierwszy w Polsce kantor online, który działa nieprzerwanie od 2010 r. Serwis umożliwia tanią, szybką i przede wszystkim bezpieczną wymianę walut, bez konieczności wychodzenia z domu. Obecnie
z usług serwisu korzysta ponad 315 tysięcy klientów, którzy rocznie wymieniają ponad 5 miliardów złotych.
Walutomat.pl to założona w 2009 roku pierwsza w Polsce platforma społecznej wymiany walut. Użytkownicy serwisu mogą indywidualnie ustalać kursy walut i bezpośrednio wymieniać je z innymi klientami, unikając tym samym niekorzystnych kursów narzuconych przez banki. Obecnie z serwisu korzysta ponad 340 tys. klientów, którzy co miesiąc realizują 115 tys. transakcji. W ciągu 10 lat klienci wymienili za jego pośrednictwem ponad 65 mld złotych.
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech

Obawiasz się bessy na giełdzie? Sprawdź, co łączy największe krachy w historii

Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.