Komunikaty PR

Rządowe dopłaty do rowerów elektrycznych już wkrótce mogą stać się faktem

2020-03-17  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelia Kolad
BFF Banking Group

ul. Kilińskiego 66
91-118 Łódź
ewelina.kolad|bff.com| |ewelina.kolad|bff.com
+48 42 272 82 90
https://pl.bff.com/pl/

Interpelacja nr 3104 skierowana do Ministerstwa Klimatu dotyczy dofinansowania zakupu rowerów elektrycznych w ramach Funduszu Niskoemisyjnego Transportu. Do tej pory rządowymi dopłatami objęte były tylko auta o napędzie ekologicznym. Wszystko wskazuje na to, że wkrótce może to ulec zmianie i o wsparcie będą mogli starać się również przyszli posiadacze dwukołowych elektryków. Modernizacja przepisów przyczyni się do popularyzacji elektromobilności wśród Polaków oraz będzie istotnym elementem budowania Smart Cities.

Ochrona środowiska to jedno z największych i najpilniejszych wyzwań, przed którym stoi obecne społeczeństwo. Zwiększająca się świadomość ekologiczna sprawia, że trend elektryfikacji transportu staje się coraz silniejszy. Polska znajduje się obecnie na początkowym etapie wdrażania elektromobilności. Każde rozwiązanie stymulujące do zmiany środków transportu na te ekologiczne, przyczyni się do poprawy jakości życia mieszkańców naszego kraju, mówi Tomasz Przygucki, prezes TrybEco. 

Sposób na rozładowanie korków i redukcję smogu 

Poruszanie się po mieście rowerem elektrycznym to dobry sposób na ominięcie korków w godzinach szczytu. Posiadacze elektryków mogą użytkować buspasy oraz korzystać z wyłączonych dla pojazdów spalinowych ulic. Co istotne, pojazdy takie nie emitują spalin. Korzystanie z nich pozwala więc zmniejszyć smog, który jest wyzwaniem zwłaszcza w dużych miastach. Ważnym argumentem za tworzeniem rozwiązań wspierających rozwój mikroelektromobilności są też koszty, zarówno ich zakupu, jak i użytkowania.

Ceny rowerów elektrycznych TrybEco wahają się w granicach 2,7-4,9 tys. zł. Gdyby wobec jednośladów zastosowano państwowe dofinansowanie w wysokości 30%, to koszt zakupu roweru wyniósłby od 1,9-3,5 tys. zł. Taki przedział cenowy jest akceptowany przez znaczną grupę Polaków. W przypadku firm stawki wypadają jeszcze korzystniej. Przy pełnym odliczeniu podatku VAT, dwukołowiec możemy mieć już za 1,5-2,5 tys. zł., tłumaczy Prezes TrybEco. 

Plusem jazdy rowerem elektrycznym, oprócz możliwości ominięcia korków, jest także to, że nie spowoduje zmęczenia, tak jak jazda na standardowym jednośladzie. Silnik elektryczny wspomoże jazdę podczas wzniesień czy trudniejszego terenu. Unikniemy konieczności zmiany ubrania w biurze czy wzięcia prysznica. 

 

Infrastruktura dla elektryków

Elementem, który często pojawia się w dyskusji na temat rozwoju elektromobilności w Polsce jest odpowiednia infrastruktura. Dzisiaj stacje do ładowania jednośladów elektrycznych nie są popularne, ale w miarę rozwoju elektrycznej mikromobilności staną się powszechne. 

Już w maju 2020 r., w ramach współpracy TrybEco z PKP Telkol, na dworcach PKP linii helskiej we Władysławowie i na Helu pojawią się modułowe stacje ładowania i parkowania oraz wypożyczalnia jednośladów elektrycznych. Rozwiązanie zapewni podróżującym infrastrukturę dla alternatywnej, przyjaznej dla środowiska formy transportu, zmniejszy zapotrzebowanie na miejsca parkingowe przy węzłach komunikacyjnych oraz znacząco poszerzy zakres usług oferowanych przez Grupę PKP.

Stacje, wraz z flotą ekologicznych pojazdów osobistych, mogą też odpowiadać na wewnętrzne potrzeby dużych firm, organizacji czy uczelni. Są dobrym rozwiązaniem wszędzie tam, gdzie ludzie potrzebują sprawnie przemieszczać się po rozległym terenie. Czyli np. na terenie kampusów lub parków przemysłowych, dla ich pracowników.

 

Więcej informacji:

Ewelina Kolad

Email: ewelina.kolad@ahavapr.pl

Tel: +48 510 291 250


TrybEco to polska marka rowerów i skuterów elektrycznych, stworzona z pasji i doświadczenia Wierzymy w odpowiedzialność za miejsce, w którym żyjemy. Chcemy żyć czyściej, prościej i spokojniej. Cenimy ekologię i oszczędności. Rowery hybrydowe TrybEco - dzięki innowacyjnej baterii w piaście - wyglądają i jeżdżą jak tradycyjne, ale jeśli mamy potrzebę, możemy włączyć wspomaganie elektryczne. Liczy się dla nas oryginalny design, a w kwestii jakości nie akceptujemy kompromisów. Nasze produkty posiadają wszelkie niezbędne certyfikaty, homologację europejską (EEC), Pedelec (EN15194) i są zgodne z unijnymi wymogami. TrybEco to największa na rynku oferta rowerów elektrycznych składanych. Skutery elektryczne TrybEco to doskonale przemyślane pojazdy o wyjątkowym wzornictwie. Stanowią one wyjątkową alternatywę dla transportu miejskiego.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: BFF Banking Group
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Polityka

Parlament Europejski przeciwny centralizacji polityki spójności w UE. Apeluje o jej większą elastyczność

Parlament Europejski sprzeciwia się pomysłowi centralizacji zarządzania polityką spójności w Unii Europejskiej. W maju br. większością głosów przyjął sprawozdanie na temat spójności gospodarczej i społecznej i jej przyszłości po 2027 roku. Zdecydowana większość grup politycznych jest za decentralizacją modelu polityki spójności, mówiąc stanowcze „nie” ograniczeniu roli władz regionalnych i lokalnych. Jednocześnie wskazuje na potrzebę uelastyczniania tej głównej polityki inwestycyjnej tak, by sprawnie można było reagować na ewentualne kryzysy i nowe wyzwania.

Bankowość

Globalny sektor finansowy mocniej otwiera się na blockchain. Nowe regulacje likwidują kolejne bariery na rynku

Coraz więcej banków i instytucji finansowych inwestuje w technologię blockchain. To przede wszystkim szansa na zwiększenie bezpieczeństwa transakcji, ich prywatności, ale też nowe możliwości weryfikacji tożsamości oraz przechowywania wartości. Jedną z najbardziej zaawansowanych platform opartych na technologii blockchain jest Ethereum – zdecentralizowany system umożliwiający tworzenie i wykonywanie smartkontraktów oraz aplikacji rozproszonych. O ile klasyczne łańcuchy bloków pełnią funkcję zdecentralizowanego rejestru transakcji, o tyle Ethereum wprowadza warstwę logiki wykonawczej, czyniąc z blockchaina uniwersalną platformę kontraktów samowykonalnych i aplikacji rozproszonych.

Konsument

Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami

Debata prezydencka 23 maja br. pokazała, że Polacy nie wiedzą, czym są saszetki nikotynowe oraz snusy, a także czym się różnią. Sztab wyborczy Karola Nawrockiego podał, że kandydat na prezydenta podczas debaty przyjął snus. Sam Karol Nawrocki sprostował, że była to saszetka nikotynowa. Tymczasem różnica między oboma produktami jest ogromna. Snus zawiera tytoń, którego nie ma w saszetce, a jego sprzedaż w UE – z wyjątkiem Szwecji – jest zabroniona.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.