Komunikaty PR

Rzemieślnicze czy koncernowe? Pomoże specjalny znak

2020-10-07  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Alina Geniusz-Siuchnińska
Inntu

ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Do pobrania ZNAK ( 0.01 MB )

Na etykietach coraz większej liczby polskich piw rzemieślniczych pojawia się znak „PIWO KRAFTOWE”. To inicjatywa Polskiego Stowarzyszenia Browarów Rzemieślniczych – zrzeszenia najmniejszych, niezależnych producentów piwa. Rynek piwa kraftowego rośnie - rolą znaku jest ułatwienie wyboru konsumentom i wskazanie im, że mają do czynienia z produktami pochodzącymi z małych browarów stawiających jakość przed produkcją na dużą skalę. 

Polskie Stowarzyszenie Browarów Rzemieślniczych wprowadza na rynek znak „PIWO KRAFTOWE”. Prawo do umieszczania go na etykietach produkowanych piw mają wszystkie browary zrzeszone w organizacji. Znak ma podkreślać pochodzenie piwa z browaru rzemieślniczego warzącego na niewielką skalę, w oparciu o tradycyjne surowce piwowarskie. Zastosowanie znaku jako wyróżnika wzmocni segment piw rzemieślniczych i ułatwi konsumentom decyzje zakupowe, dostarczając sprawdzonej informacji o pochodzeniu produktu i dając gwarancję, że piwo pochodzi z niezależnego browaru.
Piwa kraftowe pojawiły się na polskim rynku niecałe dziesięć lat temu i na rynku postrzegane są nadal jako niszowa nowość - mówi Marek Kamiński, Prezes Zarządu PSBR. - Teraz dajemy miłośnikom dobrego piwa prosty znak, dzięki któremu zawsze znajdą w sklepie produkt z gwarancją pochodzenia z małego, niezależnego browaru rzemieślniczego z Polski.

Piwa rzemieślnicze (lub inaczej: kraftowe) pochodzą z niezależnych właścicielsko, małych browarów, znanych z ludzi tworzących piwa w oparciu o najwyższej jakości surowce i z poszanowaniem tradycyjnych metod warzenia. Na takim podejściu skupiają się członkowie PSBR.

W produkcji piw kraftowych najważniejszą rolę odgrywają ludzie, ich historie, wartości, którymi się kierują i wyjątkowe podejście do piwa – dodaje Kamiński. - To ich zaangażowanie, poszukiwanie nowych smaków i kompozycji, dbałość każdy szczegół i dążenie do najwyższej jakości, dają piwu to “coś”, co sprawia, że nie da się go porównać z produktami powstającymi na masową skalę.

Udział piwa kraftowego w rynku piwa ogółem w Polsce wynosi niecały 1% i wciąż rośnie. W 2019 roku browary rzemieślnicze zrzeszone w PSBR odnotowały wzrost produkcji o ponad 19%, podczas gdy całkowita produkcja piwa w Polsce spadła o 3,5% (źródło: Raport PSBR 2019). Wybierając butelkę czy puszkę ze znakiem „Piwo Kraftowe” konsument ma 100% pewności, że kupuje piwo z małego, niezależnego, polskiego browaru rzemieślniczego. Znak „Piwo kraftowe” został zgłoszony do Urzędu Patentowego RP, a prawo do używania znaku posiadają wszyscy członkowie Polskiego Stowarzyszenia Browarów Rzemieślniczych.

Więcej o piwach rzemieślniczych: https://www.psbr.eu/browary.php
Więcej o znaku "PIWO KRAFTOWE": https://www.psbr.eu/kraftowe.php

Na zdjęciu głównym: Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Browarów Rzemieślniczych, od lewej: Piotr Sosin, Grzegorz Ziemian, Marek Kamiński, Waldemar Mudryk, Ziemowit Fałat

 

O PSBR

Polskie Stowarzyszenie Browarów Rzemieślniczych zostało powołane do życia w styczniu 2018 roku. Organizacja zrzesza obecnie 32 browary, które wolumenowo mają około 50-procentowy udział w produkcji piwa rzemieślniczego w Polsce. Głównymi celami Stowarzyszenia są reprezentowanie interesów najmniejszych browarów w Polsce, prowadzenie działalności edukacyjnej (jednocześnie promując odpowiedzialne spożywanie alkoholu), popularyzacja piwa rzemieślniczego oraz działanie na rzecz rozwiązań prawnych ułatwiających funkcjonowanie istniejącym browarom rzemieślniczym oraz powstawanie nowych browarów.
Więcej na: www.psbr.eu

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Inntu
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.