Salesforce: miasta z osobami LGBTQ+, mają lepszy "ekosystem inwestycyjny"
Od dziesięcioleci tęczowa flaga jednoczy społeczność osób homoseksualnych, biseksualnych, osób transgenderowych i queer+ (LGBTQ+), a także służy jako symbol różnorodności i solidarności. Miesiąc Dumy, oprócz tego, że jest czasem świętowania, jest również okazją do upamiętnienia i uznania wpływu, jaki członkowie społeczności LGBTQ+ wywarli na historię na poziomie globalnym, krajowym i lokalnym.
Chociaż tegoroczne uroczystości będą wyglądały inaczej ze względu na pandemię, zasady równości pozostają niezmienne. W końcu każdy pracownik chce czuć, że jest częścią wspólnoty, że może liczyć na jej wsparcie i szacunek, a co za tym idzie – chce być widzialny i słyszalny. Poprzez wspieranie osób LGBTQ+ możemy stworzyć miejsca pracy i społeczeństwo oparte na zasadach równouprawnienia.
Kultywowanie równości w pracy
Argumenty ekonomiczne i biznesowe przemawiające za promowaniem równości są jasne. Według raportu Open For Business „Working Globally: Why LGBT+ Inclusion is Key to Competitiveness”, miasta, w których żyją osoby LGBTQ+, mają bardziej rozwinięty "ekosystemy innowacji", a co się z tym wiąże – lepsze wyniki finansowe. Ten wskaźnik wynika z większej zdolności firm do przyciągania i zatrzymywania talentów, rozwijania lojalności wobec klientów i budowania silnej pozycji marki.
Istnieją cztery sposoby, w jakie firmy mogą kultywować otwartą i inkluzywną kulturę. Przede wszystkim warto postawić na edukację swoich pracowników i popularyzowanie myśli tolerancji i szacunku do drugiego człowieka. Do tego celu warto zatrudniać pracowników będących sojusznikami osób LGBTQ+, budując i poszerzając tym samym zespoły do spraw przeciwdziałania dyskryminacji. Warto również uświadamiać swoich pracowników w jaki sposób różnorodność i inkluzywność w miejscu pracy może tworzyć sukces biznesowy. Należy pamiętać, że same reguły nie wystarczą i firmy powinny dawać swoim zachowaniem przykład godny naśladowania, poprzez inkluzję osób wykluczonych, ale także szkolenia z roli przywództwa w zakresie przeciwdziałania dyskryminacji i łagodzenia nieświadomych uprzedzeń. Normalizacja używania zaimków osobowych w miejscu pracy świadczy o szacunku, dobrych intencjach i integracji społecznej. Wreszcie kluczowym elementem na drodze do równości jest zachęcanie do sojusznictwa. Nawet jeśli pracownicy nie identyfikują się jako osoby LGBTQ+, mogą wspierać członków społeczności i być dla nich oparciem - zadając pytania, praktykując empatyczne słuchanie, angażując się w działania na rzecz równości w wydarzeniach w firmie, jak i poza nią.
Orędownictwo na rzecz lepszego społeczeństwa
Aby zbudować miejsce pracy, w którym jednostki wspierają się w imię wzajemnego szacunku, ważne jest odważne manifestowanie swoich postaw, nie bojąc się, że nasze prośby i przesłania nie zostaną wysłuchane przez kadrę kierowniczą. Powinniśmy również wymagać, aby za słowami szły czyny. Największe globalne firmy już teraz podejmują działania w tym kierunku, wyznaczając trendy w biznesie, za którymi warto podążać. Mowa tutaj między innymi o działaniach Salesforce, który postanowił, że w okresie od 2019 do 2023 roku poziom zatrudnienia osób narażonych na dyskryminację z różnych względów (kobiet, osób każdej rasy, przedstawicieli LGBTQ+, osób niepełnosprawnych i innych) osiągnie 50% wszystkich zatrudnionych pracowników Salesforce.
Aby przedsiębiorstwa mogły stać się motorem zmian, równość musi znajdować się w centrum wszystkich działań. Celem Salesforce jest stworzenie integracyjnego miejsca pracy, w którym społeczność LGBTQ+ będzie czuła się doceniana i szanowana, aby móc swobodnie pracować i rozwijać się w strukturach organizacji. Salesforce pragnie zachęcić partnerów biznesowych do przyłączenia się do podróży w duchu sojuszu, wzajemnej troski i szacunku, przyczyniając się do ochrony praw społeczności LGBTQ+ na całym świecie i do opowiadania się za równością dla wszystkich.
Fot. Unsplah (CC)

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.