Salesforce Shopping Index za trzeci kwartał 2024
Globalna sprzedaż online w trzecim kwartale 20024 zanotowała skromny wzrost o 3% rok do roku. Globalny wolumen ruchu online również wzrósł nieznacznie - o 4% rok do roku. Niestety wraz z tym nie zwiększyły się wydatki, a wręcz spadły. W jęciu globalnym średni wydatek na jednego kupującego spadł nieznacznie o 1%.
Dane zebrane przez Salesforce w trzecim kwartale 2024 pokazują, że kolejny kwartał z rzędu traci na sprzedaży branża meblowa – w Q3 2024 spadek wyniósł 9% (w poprzednim kwartale spadek wynosił 13%). Wyhamowała również sprzedaż luksusowych torebek (spadek o 2% rok do roku). Na niezmiennym poziomie pozostała sprzedaż elektroniki, wydatki na żywność czy urządzanie domu, w przypadku których nie odnotowano ani wzrostów, ani spadków. Niewielkie wzrosty zanotowała natomiast kategoria odzież, ze wzrostem na poziomie zaledwie 1%, nieco lepiej poradziła sobie kategoria obuwie (wzrost o 4%), a całkiem dobrze poradziła sobie kategoria zdrowie i uroda, ze wzrostem na poziomie 10%. Niekwestionowanym liderem trzeciego kwartału są jednak produkty z kategorii „zabawki i edukacja”, których sprzedaż wzrosła aż o 18%.
Sprzedawcy w trzecim kwartale 2024 najchętniej komunikowali się ze swoimi klientami za pośrednictwem poczty elektronicznej (82% wysłanych wiadomości). Współczynnik otwarcia e-maili wyniósł w ubiegłym kwartale 20% (w Q2 wynosił 21%), a współczynnik kliknięcia w link wyniósł 0,61% (w Q2 wyniósł 0,64%).
Kolejny kwartał z rzędu maleje udział komputerów przy dokonywaniu zakupów. Konsumenci wybierają częściej urządzenia mobilne – ich udział w porównaniu z poprzednim kwartałem wzrósł o kolejne 5%. To pokazuje, jak niezmiernie ważne jest dopasowanie przez sprzedawców swoich stron internetowych do niewielkich ekranów urządzeń mobilnych. Już 77% ruchu generowanych jest przez telefony komórkowe, przez które w Q3 2024 złożyliśmy globalnie 68% zamówień.
Ciekawie wyglądają natomiast różnice w średnich wydatkach na jedno zamówienie. O ile globalna średnia wynosi 2,61 USD, tak u Szwajcarów to już 5,71 USD. Niemcy mogą się pochwalić średnią wartością 3,2 USD, Amerykanie 3,3 USD ale mieszkańcy Europy Wschodniej zaledwie 1,58 USD.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.