Komunikaty PR

Salesforce Shopping Index za trzeci kwartał 2024

2024-10-29  |  10:51
Biuro prasowe

Globalna sprzedaż online w trzecim kwartale 20024 zanotowała skromny wzrost o 3% rok do roku. Globalny wolumen ruchu online również wzrósł nieznacznie - o 4% rok do roku. Niestety wraz z tym nie zwiększyły się wydatki, a wręcz spadły. W jęciu globalnym średni wydatek na jednego kupującego spadł nieznacznie o 1%.

Dane zebrane przez Salesforce w trzecim kwartale 2024 pokazują, że kolejny kwartał z rzędu traci na sprzedaży branża meblowa – w Q3 2024 spadek wyniósł 9% (w poprzednim kwartale spadek wynosił 13%). Wyhamowała również sprzedaż luksusowych torebek (spadek o 2% rok do roku). Na niezmiennym poziomie pozostała sprzedaż elektroniki, wydatki na żywność czy urządzanie domu, w przypadku których nie odnotowano ani wzrostów, ani spadków. Niewielkie wzrosty zanotowała natomiast kategoria odzież, ze wzrostem na poziomie zaledwie 1%, nieco lepiej poradziła sobie kategoria obuwie (wzrost o 4%), a całkiem dobrze poradziła sobie kategoria zdrowie i uroda, ze wzrostem na poziomie 10%. Niekwestionowanym liderem trzeciego kwartału są jednak produkty z kategorii „zabawki i edukacja”, których sprzedaż wzrosła aż o 18%.

Sprzedawcy w trzecim kwartale 2024 najchętniej komunikowali się ze swoimi klientami za pośrednictwem poczty elektronicznej (82% wysłanych wiadomości). Współczynnik otwarcia e-maili wyniósł w ubiegłym kwartale 20% (w Q2 wynosił 21%), a współczynnik kliknięcia w link wyniósł 0,61% (w Q2 wyniósł 0,64%).

Kolejny kwartał z rzędu maleje udział komputerów przy dokonywaniu zakupów. Konsumenci wybierają częściej urządzenia mobilne – ich udział w porównaniu z poprzednim kwartałem wzrósł o kolejne 5%. To pokazuje, jak niezmiernie ważne jest dopasowanie przez sprzedawców swoich stron internetowych do niewielkich ekranów urządzeń mobilnych. Już 77% ruchu generowanych jest przez telefony komórkowe, przez które w Q3 2024 złożyliśmy globalnie 68% zamówień.

Ciekawie wyglądają natomiast różnice w średnich wydatkach na jedno zamówienie. O ile globalna średnia wynosi 2,61 USD, tak u Szwajcarów to już 5,71 USD. Niemcy mogą się pochwalić średnią wartością 3,2 USD, Amerykanie 3,3 USD ale mieszkańcy Europy Wschodniej zaledwie 1,58 USD.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Handel Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.