Komunikaty PR

SAP Story: Signify i SAP rewolucjonizują smart cities

2020-07-20  |  01:06
Biuro prasowe
Kontakt

Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR



kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
Do pobrania docx ( 0.02 MB )

Kontrola tłumu, monitoring zanieczyszczeń czy system łączności internetowej obejmujący całe miasto – dzięki nowoczesnej technologii te koncepty krok po kroku stają się rzeczywistością, zapewniając lokalnym społecznościom wyższy komfort życia. Chcąc zwiększyć poczucie bezpieczeństwa mieszkańców i sprawność wykrywania ulicznych incydentów, firma Signify opracowała inteligentne słupy oświetleniowe BrightSites zintegrowane z platformą analityczną SAP Analytics Cloud. Stanowią one multifunkcyjne platformy komunikacyjne, odpowiadające na potrzeby nowoczesnych smart cities.

Według Global Peace Index 2020 poziom spokoju na świecie obniżył się w ciągu ostatnich lat. Raport pokazał, że konflikty i kryzysy minionej dekady zaczęły cichnąć. Nową falę napięć i niepewności wywołała pandemia COVID-19. To za jej sprawą tworzy się obecnie nowa definicja rzeczywistości. Z dokumentu ONZ, dotyczącego globalnej sytuacji gospodarczej i prognoz wynika, że konieczność zachowania dystansu społecznego przekształci wzory zachowania, a także najprawdopodobniej przyspieszy automatyzację sektorów produkcji, transportu czy usług. To właśnie cyfryzacja procesów oraz przywrócenie poczucia stabilności i bezpieczeństwa będą kluczowe z perspektywy współczesnych metropolii i mieszkających w nich ludzi.

Na dobrą jakość życia składa się wiele czynników. Oprócz stabilności polityczno-gospodarczej, równie ważne są dostęp do informacji, czyste środowisko czy poziom bezpieczeństwa na ulicach. Signify, światowy lider w dziedzinie oświetlenia zatrudniający 29 tys. pracowników w 70 krajach, we współpracy z SAP stawia czoła wyzwaniom współczesnych smart cities, dostarczając BrightSites – multifunkcyjne inteligentne słupy, stanowiące cyfrowe platformy komunikacyjne. Łączą one: system oświetleniowy LED, ogólnomiejską infrastrukturę telekomunikacyjną 4G/5G oraz WiFi, a także punkt informacyjno-reklamowy i urządzenie monitorujące przestrzeń publiczną. Cała technologia oparta na narzędziach SAP Analytics Cloud i SAP HANA, pozwala na zaawansowaną analizę danych oraz wgląd do informacji w czasie rzeczywistym.

Koncepcja BrightSites wykorzystuje obecną w miastach infrastrukturę oświetlenia ulicznego, która stanowi „funkcję hotelową” dla sieci 5G. Rozwój technologii telekomunikacyjnej 5G wymaga sześciokrotnie większej, niż dotychczas, gęstości stacji bazowych, co może prowadzić do powstawania miejskich dżungli anten. Bazując na istniejących słupach oświetleniowych, estetyka smart cities pozostaje niezaburzona. Jednocześnie platformy BrightSites tworzą cyfrowe szlaki miejskie i odpowiadają na digitalowe potrzeby współczesnych społeczności. Według raportu Digital 2020 ponad 4,5 miliarda ludzi na świecie korzysta z internetu, a liczba użytkowników mediów społecznościowych przekroczyła już 3,8 miliarda. Co więcej, prawie 60 proc. światowej populacji jest już online.

– Znacząco zmodernizowaliśmy wydajność naszych inteligentnych słupów, szczególnie w zakresie cyfrowych czujników i mocy sygnału WiFi. Zamaskowane, zintegrowane anteny oferują dostęp do sieci komórkowej 4G i 5G. To wszystko sprawia, że nasze urządzenia spełniają obietnicę inteligentnego miasta przyszłości i przekształcają skromne światło uliczne w platformę świadczącą nowoczesne usługi – mówi Musa Unmehopa, General Manager BrightSites by Signify.

Poza funkcjami telekomunikacyjnymi, słupy BrightSites stanowią tradycyjne punkty świetlne. Ich działanie jest zintegrowane z inteligentną technologią i czatbotem SAP automatyzującym proces sterowania oświetleniem, a także narzędziami pozwalającymi na zaawansowaną analitykę. Dzięki wdrożeniu infrastruktury SAP HANA i SAP Analytics Cloud możliwe jest monitorowanie zużycia energii w czasie rzeczywistym, jak również gromadzenie danych. W przypadku BrightSites zastosowano lampy LED firmy Philips, a oszczędność prądu wyniosła 30 proc.

Technologia SAP wsparła także Signify w zakresie monitoringu ruchu publicznego. System rozpoznawania twarzy, wykorzystujący sztuczną inteligencję, pozwala kontrolować tłum. Czujniki IoT oraz kamery służą także podniesieniu poziomu bezpieczeństwa, umożliwiając między innymi wykrywanie incydentów ulicznych. Zaimplementowana technologia pozwoliła o 70 proc. przyspieszyć czas reakcji służb miejskich. Tym samym odnotowano wyższy komfort życia lokalnych społeczności.

– Nasza technologia może przyczynić się do zwiększenia wydajności infrastruktury miejskiej. Zapewnia dostęp do różnorodnych danych w czasie rzeczywistym i generuje zaawansowane analizy. Zastosowanie mechanizmów uczenia maszynowego pozwala na efektywne wykorzystanie analityki w zakresie bezpieczeństwa, jakości środowiska, konsumpcji energii czy wreszcie łączności internetowej w mieście – mówi Tomasz Niebylski, dyrektor ds. wsparcia sprzedaży w SAP Polska.

Technologia inteligentnych słupów oświetleniowych BrightSites została nagrodzona w tegorocznej edycji konkursu SAP Innovation Awards 2020, będącego przeglądem historii klientów i partnerów firmy, których wdrożenia bazują na cyfrowej platformie SAP i rozwiązaniach z zakresu AI. Z laureatami konkursu można było porozmawiać przy okazji cyfrowej edycji SAPPHIRE NOW.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: W dobrym tonie. PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce Biuro prasowe
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów

Transmisje online

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Firmy z branży drzewnej i meblarskiej muszą się przygotować na rygorystyczne wymogi. Konieczne będzie dokumentowanie pochodzenia drewna

Unijne rozporządzenie przeciw wylesianiu (EUDR) obejmie ok. 120 tys. polskich firm działających w branży drzewnej, meblarskiej i sektorach pokrewnych. Chociaż wdrożenie nowych przepisów zostało odroczone o rok, eksperci podkreślają, że przedsiębiorcy powinni się przygotowywać do nich już teraz, żeby uniknąć problemów za kilka–kilkanaście miesięcy, ponieważ rozbudowane wymogi EUDR oznaczają m.in. konieczność ścisłego monitorowania łańcucha dostaw, dokumentowania pochodzenia surowców i zapewnienia zgodności z przepisami krajów ich pochodzenia.

Bankowość

Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.

Media i PR

Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag

Od 10 lutego do 10 marca 2025 roku liczba publikacji medialnych na ten temat była o niemal 20 proc. większa niż w całym 2024 roku – wynika z danych IMM. Temat interesuje nie tylko biznes, ale i przeciętnych Polaków – 15 tys. wpisów w mediach społecznościowych miało prawie milion interakcji. Większość materiałów ma wydźwięk neutralny, ale te pozytywne dominują nad negatywnymi. To jeden z głównych tematów w trwającej kampanii wyborczej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.