Komunikaty PR

SAP Story: Signify i SAP rewolucjonizują smart cities

2020-07-20  |  01:06
Biuro prasowe
Kontakt

Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR



kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
Do pobrania docx ( 0.02 MB )

Kontrola tłumu, monitoring zanieczyszczeń czy system łączności internetowej obejmujący całe miasto – dzięki nowoczesnej technologii te koncepty krok po kroku stają się rzeczywistością, zapewniając lokalnym społecznościom wyższy komfort życia. Chcąc zwiększyć poczucie bezpieczeństwa mieszkańców i sprawność wykrywania ulicznych incydentów, firma Signify opracowała inteligentne słupy oświetleniowe BrightSites zintegrowane z platformą analityczną SAP Analytics Cloud. Stanowią one multifunkcyjne platformy komunikacyjne, odpowiadające na potrzeby nowoczesnych smart cities.

Według Global Peace Index 2020 poziom spokoju na świecie obniżył się w ciągu ostatnich lat. Raport pokazał, że konflikty i kryzysy minionej dekady zaczęły cichnąć. Nową falę napięć i niepewności wywołała pandemia COVID-19. To za jej sprawą tworzy się obecnie nowa definicja rzeczywistości. Z dokumentu ONZ, dotyczącego globalnej sytuacji gospodarczej i prognoz wynika, że konieczność zachowania dystansu społecznego przekształci wzory zachowania, a także najprawdopodobniej przyspieszy automatyzację sektorów produkcji, transportu czy usług. To właśnie cyfryzacja procesów oraz przywrócenie poczucia stabilności i bezpieczeństwa będą kluczowe z perspektywy współczesnych metropolii i mieszkających w nich ludzi.

Na dobrą jakość życia składa się wiele czynników. Oprócz stabilności polityczno-gospodarczej, równie ważne są dostęp do informacji, czyste środowisko czy poziom bezpieczeństwa na ulicach. Signify, światowy lider w dziedzinie oświetlenia zatrudniający 29 tys. pracowników w 70 krajach, we współpracy z SAP stawia czoła wyzwaniom współczesnych smart cities, dostarczając BrightSites – multifunkcyjne inteligentne słupy, stanowiące cyfrowe platformy komunikacyjne. Łączą one: system oświetleniowy LED, ogólnomiejską infrastrukturę telekomunikacyjną 4G/5G oraz WiFi, a także punkt informacyjno-reklamowy i urządzenie monitorujące przestrzeń publiczną. Cała technologia oparta na narzędziach SAP Analytics Cloud i SAP HANA, pozwala na zaawansowaną analizę danych oraz wgląd do informacji w czasie rzeczywistym.

Koncepcja BrightSites wykorzystuje obecną w miastach infrastrukturę oświetlenia ulicznego, która stanowi „funkcję hotelową” dla sieci 5G. Rozwój technologii telekomunikacyjnej 5G wymaga sześciokrotnie większej, niż dotychczas, gęstości stacji bazowych, co może prowadzić do powstawania miejskich dżungli anten. Bazując na istniejących słupach oświetleniowych, estetyka smart cities pozostaje niezaburzona. Jednocześnie platformy BrightSites tworzą cyfrowe szlaki miejskie i odpowiadają na digitalowe potrzeby współczesnych społeczności. Według raportu Digital 2020 ponad 4,5 miliarda ludzi na świecie korzysta z internetu, a liczba użytkowników mediów społecznościowych przekroczyła już 3,8 miliarda. Co więcej, prawie 60 proc. światowej populacji jest już online.

– Znacząco zmodernizowaliśmy wydajność naszych inteligentnych słupów, szczególnie w zakresie cyfrowych czujników i mocy sygnału WiFi. Zamaskowane, zintegrowane anteny oferują dostęp do sieci komórkowej 4G i 5G. To wszystko sprawia, że nasze urządzenia spełniają obietnicę inteligentnego miasta przyszłości i przekształcają skromne światło uliczne w platformę świadczącą nowoczesne usługi – mówi Musa Unmehopa, General Manager BrightSites by Signify.

Poza funkcjami telekomunikacyjnymi, słupy BrightSites stanowią tradycyjne punkty świetlne. Ich działanie jest zintegrowane z inteligentną technologią i czatbotem SAP automatyzującym proces sterowania oświetleniem, a także narzędziami pozwalającymi na zaawansowaną analitykę. Dzięki wdrożeniu infrastruktury SAP HANA i SAP Analytics Cloud możliwe jest monitorowanie zużycia energii w czasie rzeczywistym, jak również gromadzenie danych. W przypadku BrightSites zastosowano lampy LED firmy Philips, a oszczędność prądu wyniosła 30 proc.

Technologia SAP wsparła także Signify w zakresie monitoringu ruchu publicznego. System rozpoznawania twarzy, wykorzystujący sztuczną inteligencję, pozwala kontrolować tłum. Czujniki IoT oraz kamery służą także podniesieniu poziomu bezpieczeństwa, umożliwiając między innymi wykrywanie incydentów ulicznych. Zaimplementowana technologia pozwoliła o 70 proc. przyspieszyć czas reakcji służb miejskich. Tym samym odnotowano wyższy komfort życia lokalnych społeczności.

– Nasza technologia może przyczynić się do zwiększenia wydajności infrastruktury miejskiej. Zapewnia dostęp do różnorodnych danych w czasie rzeczywistym i generuje zaawansowane analizy. Zastosowanie mechanizmów uczenia maszynowego pozwala na efektywne wykorzystanie analityki w zakresie bezpieczeństwa, jakości środowiska, konsumpcji energii czy wreszcie łączności internetowej w mieście – mówi Tomasz Niebylski, dyrektor ds. wsparcia sprzedaży w SAP Polska.

Technologia inteligentnych słupów oświetleniowych BrightSites została nagrodzona w tegorocznej edycji konkursu SAP Innovation Awards 2020, będącego przeglądem historii klientów i partnerów firmy, których wdrożenia bazują na cyfrowej platformie SAP i rozwiązaniach z zakresu AI. Z laureatami konkursu można było porozmawiać przy okazji cyfrowej edycji SAPPHIRE NOW.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: W dobrym tonie. PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.