Schneider Electric wzywa do szybszych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Schneider Electric, lider w dziedzinie cyfrowej transformacji zarządzania energią i automatyki, rozpoczyna Innovation Summit World Tour 2022, wzywając do zajęcia się potrójnym kryzysem – energetycznym, ekonomicznym i klimatycznym – z którym borykają się rządy, przedsiębiorstwa i konsumenci na całym świecie.
– W czasach globalnego kryzysu musimy mieć pełną jasność co do celu naszej podróży. Obecny kryzys energetyczny to tylko wierzchołek góry lodowej – mówi Jean-Pascal Tricoire, prezes i dyrektor generalny Schneider Electric. – Przy globalnym zapotrzebowaniu na energię, które według przewidywań ma wzrosnąć trzykrotnie w ciągu najbliższych 30 lat, niezwykle ważne jest, abyśmy wykorzystali wszystkie technologie, które są dostępne już teraz, aby przyspieszyć elektryfikację, cyfryzację i zrównoważony rozwój.
Jean-Pascal Tricoire tymi słowami zainaugurował tegoroczny Innovation Summit World Tour – serię corocznych spotkań z klientami Schneider Electric, podczas których firma prezentuje liczne nowości produktowe oraz nowe oprogramowanie i usługi, które stanowią odpowiedź na palące problemy środowiskowe i społeczne wynikające z kryzysu energetycznego i zmian klimatycznych.
Schneider Electric ma pomysł na energooszczędne budynki
Zespół Instytutu Badawczego Schneider Electric opublikował badanie ilościowe, ukazujące potencjał dostępnych technologii, które w przypadku wdrożenia na szeroką skalę mogą obniżyć emisję dwutlenku węgla o dwie trzecie do 2030 roku, generując jednocześnie ogromne oszczędności w wydatkach na energię dla mieszkańców budynków (do 70%).
Badanie przeprowadzone zostało dzięki zastosowaniu modelu „Budynków przyszłości” („Buildings of the future”) opracowanego przez Schneider Electric. Zakłada on m.in. wdrożenie aktywnej efektywności energetycznej zgodnej ze standardami unijnymi, uwzględnienie maksymalnego potencjału energii słonecznej czy wdrożenie pomp ciepła. Eksperci opracowali modele sześciu archetypów obiektów reprezentatywnych: szpitali, hoteli, centrów handlowych, przestrzeni biurowych, placówek edukacyjnych oraz indywidualnych gospodarstw domowych. Każdy archetyp budynku cechuje się innym profilem zapotrzebowania na energię, a zatem wykazuje inny potencjał w obszarze dekarbonizacji.
Budynki odpowiedzialne są dziś za 40% globalnej emisji dwutlenku węgla, dlatego niezwykle ważne jest, aby zarządcy obiektów mieli możliwość monitorowania zużycia energii i emisji w czasie rzeczywistym. Jednak zdecydowana większość aktywów elektrycznych w budynkach nie jest podłączona do sieci cyfrowej, co ogranicza widoczność zużycia energii i zgodność z przepisami. To, w połączeniu z brakiem wykwalifikowanego personelu, oznacza, że organizacje mają trudności ze stworzeniem planów i podjęciem odpowiednich działań w celu osiągnięcia celów zerowej emisji netto.
Schneider Electric od dawna opowiada się za pilnym, wspólnym działaniem na rzecz ograniczenia marnotrawstwa energii, inwestowania w odnawialne źródła energii, elektryfikacji i cyfryzacji ekosystemów energetycznych oraz zapewnienia, że wszystko to odbywa się z uwzględnieniem dobrobytu ekonomicznego i ludzkiego. Firma jest powszechnie uznawana za lidera w dziedzinie ochrony środowiska, spraw społecznych i ładu korporacyjnego (ESG), a jej produkty i usługi pomagają klientom, dostawcom, partnerom biznesowym i społecznościom w osiąganiu postępów w tych obszarach.

PGE i Ørsted udostępnią terminal instalacyjny T5 w Gdańsku dla projektu Ocean Winds

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.