Science Based Targets initiative potwierdza realizację zobowiązań Bayer AG
Ponad 950 przedsiębiorstw wspólnie walczy ze zmianami klimatu Science Based Targets initiative potwierdza realizację zobowiązań Bayer AG w zakresie ochrony klimatu
|
Leverkusen, 26 sierpnia 2020 r. – Science Based Targets Initiative (SBTi) zapoznało się z celami w zakresie ochrony klimatu, przyjętymi przez Bayer AG, i potwierdziło, że Bayer realizuje swoje zobowiązania w zakresie ograniczania globalnego ocieplenia do 1,5°C, zgodnie z wytycznymi porozumienia klimatycznego z Paryża. Aby zrealizować te założenia, firma ograniczy emisję o 42% do 2029 r.
Science Based Targets Initiative to wspólna inicjatywa Carbon Disclosure Project (CDP), Global Compact ONZ, World Resources Institute (WRI) oraz WWF. Do tego globalnego projektu dołączyło już ponad 950 firm z całego świata. Tylko w przypadku nieco ponad 150 z nich, w tym firmy Bayer, wyznaczone cele zostały zatwierdzone jako wpisujące się w cel ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5°C.
Bayer planuje dodatkowe działania na rzecz ochrony klimatu, wykraczające poza te zweryfikowane przez SBTi. Przykładowo pozostałe generowane przez fimę emisje mają zostać skompensowane - tak by od 2030 roku firma stała się neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Ponadto Bayer dąży do zapewnienia 30-procentowej redukcji emisji gazów cieplarnianych na kilogram plonów na dużych rynkach rolnych do 2030 r. Cele te mają zostać osiągnięte dzięki skupieniu się na najbardziej emisyjnych formach uprawy w regionach, w których działa firma.
„Zobowiązując się do ograniczenia emisji, wyznaczyliśmy sobie bardzo ambitny cel. To istotny krok w realizacji nadrzędnego zamierzenia: neutralności klimatycznej do 2030 roku. To dowodzi, że jako wiodąca firma z sektora nauk o życiu (life science) dążymy do wyrażenia naszej odpowiedzialności w dziedzinie opieki zdrowotnej i wyżywienia. Zmiany klimatyczne zagrażają całej ludzkości, dlatego z bezwzględną determinacją dążymy do ich powstrzymania” - powiedział Werner Baumann, Prezes Zarządu i Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w Bayer AG. Wynagrodzenia zarządu firmy zostały powiązane z osiągnięciem tych celów.
Dążąc do ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5°C, firma stara się zmniejszać bezpośrednią emisję z własnych elektrowni, pojazdów i zakładów produkcyjnych (zakres 1) oraz pośrednią emisję z zakupów energii elektrycznej, pary i energii chłodniczej (zakres 2). W ciągu najbliższej dekady Bayer ograniczy bezwzględną emisję CO2 o co najmniej 42% w porównaniu z 2019 rokiem. To odpowiednik 1,558 mln ton metrycznych, porównywalny do emisji generowanych przez takie kraje, jak Malta. By osiągnąć ten cel, emisje z zakładów firmy będą redukowane o co najmniej 1% rocznie, a 100% energii kupowanej przez firmę będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych. Bayer planuje ograniczać emisję, wprowadzając różne środki służące efektywności energetycznej, m.in. przez usprawnianie systemów wentylacyjnych oraz przechodzenie na technologie neutralne dla klimatu, takie jak energia geotermiczna do celów grzewczych i chłodniczych. Najważniejszym narzędziem, umożliwiającym przejście na odnawialne źródła energii, są długoterminowe ustalenia zawarte w umowach zakupu energii elektrycznej (UZE). Poza korzystaniem z zielonej energii i obniżaniem emisji, firma zadba o to, by rozwijać się w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla, tak aby udało jej się zmniejszyć emisję o 42% pomimo ciągłego rozwoju.
„Dbając o zrównoważony rozwój, staramy się aktywnie wspierać realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Uzyskaliśmy naukowe potwierdzenie faktu, że nasze cele dotyczące redukcji CO2 spełniają najbardziej ambitne wymogi Porozumienia klimatycznego z Paryża” – mówi Matthias Berninger, Dyrektords Public Affairs, Nauki i Zrównoważonego Rozwoju w Bayer. „Jako firma o silnym ukierunkowaniu na naukę uważamy, że udział w Science Based Targets inititive jest istotny z tego względu, że dzięki temu nasze działania na rzecz ochrony klimatu są oparte na podstawach naukowych, możliwe do monitorowania i przejrzyste”. Bayer będzie regularnie informował o realizacji swoich celów w zakresie ochrony klimatu w sprawozdaniach rocznych i raportach zrównoważonego rozwoju. Science Based Targets inititive będzie raz w roku weryfikowało zgodność z założeniami.
Produkty i usługi, oferowane przez Bayer, wiążą się także z emisjami powstającymi nie wskutek samej działalności firmy, a na wcześniejszych i późniejszych etapach, np. W łańcuchu dostaw lub u klientów (emisje zakresu 3). W tym przypadku SBTi potwierdziło, że Bayer pomaga walczyć z globalnym ociepleniem zgodnie ze scenariuszem, przewidującym ograniczenie go do 2°C poprzez redukcję emisji CO2 o co najmniej 12,3% w 2029 r. w porównaniu z 2019 r. Firma zwraca szczególną uwagę na nabywane towary i usługi, dobra inwestycyjne, działalność związaną z paliwami i energią, transport, dystrybucję i podróże służbowe. Ze względu na ogromną liczbę dostawców, ograniczenie emisji związanych z łańcuchem dostaw i/lub klientami o 12,3% stanowi wyzwanie, dorównujące zmniejszeniu emisji własnych o 42%. Ponieważ takiego założenia nie da się zrealizować w pojedynkę, Bayer połączył siły z innymi firmami w ramach inicjatywy sektora chemicznego „Together for Sustainability”. Firma jest także członkiem CDP Supply Chain Initiative i pozostaje w bezpośrednim kontakcie ze swoimi najważniejszymi dostawcami.
O firmie Bayer
Firma Bayer to międzynarodowe przedsiębiorstwo, którego działalność skupia się przede wszystkim na obszarach nauk Life Science, jakimi są ochrona zdrowia i produkcja żywności. Jej produkty i usługi mają na celu przyniesienie korzyści ludziom poprzez wspieranie wysiłków zmierzających do przezwyciężenia głównych wyzwań związanych z rosnącą i starzejącą się populacją globalną. Jednocześnie Grupa dąży do poprawy rentowności i tworzenia kapitału poprzez innowacje i wzrost. Bayer przestrzega zasad zrównoważonego rozwoju, a marka Bayer oznacza zaufanie, niezawodność i jakość na całym świecie. W roku podatkowym 2019 Grupa zatrudniała około 104 000 osób, a wartość jej sprzedaży wyniosła 43,5 mld euro. Wydatki inwestycyjne wyniosły 2,9 mld euro, wydatki na badania i rozwój 5,3 mld euro. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.bayer.com.
Kontakt:
/// Monika Lechowska-Wróbel, Head of Communication CEE, Bayer Sp. z o.o.
E-mail: monika.lechowska@bayer.com
Biuro prasowe Bayer:
Aleksandra Stasiak, Omega Communication, tel. 602 115 401
E-mail: astasiak@communication.pl
Więcej informacji można znaleźć na stronie www.bayer.com
Twitter: twitter.com/BayerPresse_DE
dhi (2020-0179)
Oświadczenia dotyczące przyszłości
Niniejszy komunikat prasowy może zawierać oświadczenia dotyczące przyszłości oparte na bieżących założeniach i prognozach kierownictwa firmy Bayer. Istnieje wiele znanych oraz nieznanych rodzajów ryzyka, niewiadomych oraz innych czynników, które mogą prowadzić do znaczących różnic pomiędzy rzeczywiście osiągniętymi w przyszłości wynikami, sytuacją finansową firmy oraz tempem jej rozwoju a przedstawionymi w niniejszym dokumencie szacunkami. Czynniki te obejmują elementy omówione w publicznie dostępnych sprawozdaniach firmy Bayer, które są dostępne na stronie internetowej spółki pod adresem www.bayer.com. Spółka nie ponosi żadnej odpowiedzialności za aktualizacje tych stwierdzeń dotyczących przyszłości ani za dostosowanie ich do przyszłych sytuacji lub zdarzeń.
Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"
Klątwa jednorazowego plastiku
Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.