Komunikaty PR

Science Based Targets initiative potwierdza realizację zobowiązań Bayer AG

2020-08-27  |  10:00
Do pobrania Komunikat ( 0.07 MB )

Ponad 950 przedsiębiorstw wspólnie walczy ze zmianami klimatu

Science Based Targets initiative potwierdza realizację zobowiązań Bayer AG w zakresie ochrony klimatu

  • Ważny krok dla firmy Bayer w dążeniu do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2030 roku
  • Ścisłe powiązanie wynagrodzeń zarządu z realizacją celów

 

 

 

 

 

 

 

Leverkusen, 26 sierpnia 2020 r. – Science Based Targets Initiative (SBTi) zapoznało się z celami w zakresie ochrony klimatu, przyjętymi przez Bayer AG, i potwierdziło, że Bayer realizuje swoje zobowiązania w zakresie ograniczania globalnego ocieplenia do 1,5°C, zgodnie z wytycznymi porozumienia klimatycznego z Paryża. Aby zrealizować te założenia, firma ograniczy emisję o 42% do 2029 r.

 

Science Based Targets Initiative to wspólna inicjatywa Carbon Disclosure Project (CDP), Global Compact ONZ, World Resources Institute (WRI) oraz WWF. Do tego globalnego projektu dołączyło już ponad 950 firm z całego świata. Tylko w przypadku nieco ponad 150 z nich, w tym firmy Bayer, wyznaczone cele zostały zatwierdzone jako wpisujące się w cel ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5°C. 

 

Bayer planuje dodatkowe działania na rzecz ochrony klimatu, wykraczające poza te zweryfikowane przez SBTi. Przykładowo pozostałe generowane przez fimę emisje mają zostać skompensowane - tak by od 2030 roku firma stała się neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Ponadto Bayer dąży do zapewnienia 30-procentowej redukcji emisji gazów cieplarnianych na kilogram plonów na dużych rynkach rolnych do 2030 r. Cele te mają zostać osiągnięte dzięki skupieniu się na najbardziej emisyjnych formach uprawy w regionach, w których działa firma.

 

„Zobowiązując się do ograniczenia emisji, wyznaczyliśmy sobie bardzo ambitny cel. To istotny krok  w realizacji nadrzędnego zamierzenia: neutralności klimatycznej do 2030 roku. To dowodzi, że jako wiodąca firma z sektora nauk o życiu (life science) dążymy do wyrażenia naszej odpowiedzialności w dziedzinie opieki zdrowotnej i wyżywienia. Zmiany klimatyczne zagrażają całej ludzkości, dlatego z bezwzględną determinacją dążymy do ich powstrzymania” - powiedział Werner Baumann, Prezes Zarządu i Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w Bayer AG. Wynagrodzenia zarządu firmy zostały powiązane z osiągnięciem tych celów.

 

 

Dążąc do ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5°C, firma stara się zmniejszać bezpośrednią emisję z własnych elektrowni, pojazdów i zakładów produkcyjnych (zakres 1) oraz pośrednią emisję z zakupów energii elektrycznej, pary i energii chłodniczej (zakres 2). W ciągu najbliższej dekady Bayer ograniczy bezwzględną emisję CO2  o co najmniej 42% w porównaniu z 2019 rokiem. To odpowiednik 1,558 mln ton metrycznych, porównywalny do emisji generowanych przez takie kraje, jak Malta. By osiągnąć ten cel, emisje z zakładów firmy będą redukowane o co najmniej 1% rocznie, a 100% energii kupowanej przez firmę będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych. Bayer planuje ograniczać emisję, wprowadzając różne środki służące efektywności energetycznej, m.in. przez usprawnianie systemów wentylacyjnych oraz przechodzenie na technologie neutralne dla klimatu, takie jak energia geotermiczna do celów grzewczych i chłodniczych. Najważniejszym narzędziem, umożliwiającym przejście na odnawialne źródła energii, są długoterminowe ustalenia zawarte w umowach zakupu energii elektrycznej (UZE). Poza korzystaniem z zielonej energii i obniżaniem emisji, firma zadba o to, by rozwijać się w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla, tak aby udało jej się zmniejszyć emisję o 42% pomimo ciągłego rozwoju.

 

„Dbając o zrównoważony rozwój, staramy się aktywnie wspierać realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Uzyskaliśmy naukowe potwierdzenie faktu, że nasze cele dotyczące redukcji CO2 spełniają najbardziej ambitne wymogi Porozumienia klimatycznego z Paryża” – mówi Matthias Berninger, Dyrektords Public Affairs, Nauki i Zrównoważonego Rozwoju w Bayer. „Jako firma o silnym ukierunkowaniu na naukę uważamy, że udział w Science Based Targets inititive jest istotny z tego względu, że dzięki temu nasze działania na rzecz ochrony klimatu są oparte na podstawach naukowych, możliwe do monitorowania i przejrzyste”. Bayer będzie regularnie informował o realizacji swoich celów w zakresie ochrony klimatu w sprawozdaniach rocznych i raportach zrównoważonego rozwoju. Science Based Targets inititive będzie raz w roku weryfikowało zgodność z założeniami.

 

Produkty i usługi, oferowane przez Bayer, wiążą się także z emisjami powstającymi nie wskutek samej działalności firmy, a na wcześniejszych i późniejszych etapach, np. W łańcuchu dostaw lub u klientów (emisje zakresu 3). W tym przypadku SBTi potwierdziło, że Bayer pomaga walczyć z globalnym ociepleniem zgodnie ze scenariuszem, przewidującym ograniczenie go do 2°C poprzez redukcję emisji CO2 o co najmniej 12,3% w 2029 r. w porównaniu z 2019 r. Firma zwraca szczególną uwagę na nabywane towary i usługi, dobra inwestycyjne, działalność związaną z paliwami i energią, transport, dystrybucję i podróże służbowe. Ze względu na ogromną liczbę dostawców, ograniczenie emisji związanych z łańcuchem dostaw i/lub klientami o 12,3% stanowi wyzwanie, dorównujące zmniejszeniu emisji własnych o 42%. Ponieważ takiego założenia nie da się zrealizować w pojedynkę, Bayer połączył siły z innymi firmami w ramach inicjatywy sektora chemicznego „Together for Sustainability”. Firma jest także członkiem CDP Supply Chain Initiative i pozostaje w bezpośrednim kontakcie ze swoimi najważniejszymi dostawcami.

 

O firmie Bayer

Firma Bayer to międzynarodowe przedsiębiorstwo, którego działalność skupia się przede wszystkim na obszarach nauk Life Science, jakimi są ochrona zdrowia i produkcja żywności. Jej produkty i usługi mają na celu przyniesienie korzyści ludziom poprzez wspieranie wysiłków zmierzających do przezwyciężenia głównych wyzwań związanych z rosnącą i starzejącą się populacją globalną. Jednocześnie Grupa dąży do poprawy rentowności i tworzenia kapitału poprzez innowacje i wzrost. Bayer przestrzega zasad zrównoważonego rozwoju, a marka Bayer oznacza zaufanie, niezawodność i jakość na całym świecie. W roku podatkowym 2019 Grupa zatrudniała około 104 000 osób, a wartość jej sprzedaży wyniosła 43,5 mld euro. Wydatki inwestycyjne wyniosły 2,9 mld euro, wydatki na badania i rozwój 5,3 mld euro. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.bayer.com.

 

Kontakt:

/// Monika Lechowska-Wróbel, Head of Communication CEE, Bayer Sp. z o.o.

E-mail: monika.lechowska@bayer.com

 

Biuro prasowe Bayer:

Aleksandra Stasiak, Omega Communication, tel. 602 115 401

E-mail: astasiak@communication.pl  

 

Więcej informacji można znaleźć na stronie www.bayer.com

Twitter: twitter.com/BayerPresse_DE

 

dhi                 (2020-0179)

 

 

Oświadczenia dotyczące przyszłości

Niniejszy komunikat prasowy może zawierać oświadczenia dotyczące przyszłości oparte na bieżących założeniach i prognozach kierownictwa firmy Bayer. Istnieje wiele znanych oraz nieznanych rodzajów ryzyka, niewiadomych oraz innych czynników, które mogą prowadzić do znaczących różnic pomiędzy rzeczywiście osiągniętymi w przyszłości wynikami, sytuacją finansową firmy oraz tempem jej rozwoju a przedstawionymi w niniejszym dokumencie szacunkami. Czynniki te obejmują elementy omówione w publicznie dostępnych sprawozdaniach firmy Bayer, które są dostępne na stronie internetowej spółki pod adresem www.bayer.com. Spółka nie ponosi żadnej odpowiedzialności za aktualizacje tych stwierdzeń dotyczących przyszłości ani za dostosowanie ich do przyszłych sytuacji lub zdarzeń.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol Biuro prasowe
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia
Ochrona środowiska Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu
Ochrona środowiska Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
2025-05-22 | 10:00

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Sprawdzone źródła wiedzy, nowoczesne narzędzia edukacyjne i nieodpłatny wstęp na spektakle w teatrze ekologicznym. Powraca program dla wyróżniających się

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii

Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów  trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

Edukacja

Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.