Science Based Targets initiative potwierdza realizację zobowiązań Bayer AG
Ponad 950 przedsiębiorstw wspólnie walczy ze zmianami klimatu Science Based Targets initiative potwierdza realizację zobowiązań Bayer AG w zakresie ochrony klimatu
|
Leverkusen, 26 sierpnia 2020 r. – Science Based Targets Initiative (SBTi) zapoznało się z celami w zakresie ochrony klimatu, przyjętymi przez Bayer AG, i potwierdziło, że Bayer realizuje swoje zobowiązania w zakresie ograniczania globalnego ocieplenia do 1,5°C, zgodnie z wytycznymi porozumienia klimatycznego z Paryża. Aby zrealizować te założenia, firma ograniczy emisję o 42% do 2029 r.
Science Based Targets Initiative to wspólna inicjatywa Carbon Disclosure Project (CDP), Global Compact ONZ, World Resources Institute (WRI) oraz WWF. Do tego globalnego projektu dołączyło już ponad 950 firm z całego świata. Tylko w przypadku nieco ponad 150 z nich, w tym firmy Bayer, wyznaczone cele zostały zatwierdzone jako wpisujące się w cel ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5°C.
Bayer planuje dodatkowe działania na rzecz ochrony klimatu, wykraczające poza te zweryfikowane przez SBTi. Przykładowo pozostałe generowane przez fimę emisje mają zostać skompensowane - tak by od 2030 roku firma stała się neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Ponadto Bayer dąży do zapewnienia 30-procentowej redukcji emisji gazów cieplarnianych na kilogram plonów na dużych rynkach rolnych do 2030 r. Cele te mają zostać osiągnięte dzięki skupieniu się na najbardziej emisyjnych formach uprawy w regionach, w których działa firma.
„Zobowiązując się do ograniczenia emisji, wyznaczyliśmy sobie bardzo ambitny cel. To istotny krok w realizacji nadrzędnego zamierzenia: neutralności klimatycznej do 2030 roku. To dowodzi, że jako wiodąca firma z sektora nauk o życiu (life science) dążymy do wyrażenia naszej odpowiedzialności w dziedzinie opieki zdrowotnej i wyżywienia. Zmiany klimatyczne zagrażają całej ludzkości, dlatego z bezwzględną determinacją dążymy do ich powstrzymania” - powiedział Werner Baumann, Prezes Zarządu i Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w Bayer AG. Wynagrodzenia zarządu firmy zostały powiązane z osiągnięciem tych celów.
Dążąc do ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5°C, firma stara się zmniejszać bezpośrednią emisję z własnych elektrowni, pojazdów i zakładów produkcyjnych (zakres 1) oraz pośrednią emisję z zakupów energii elektrycznej, pary i energii chłodniczej (zakres 2). W ciągu najbliższej dekady Bayer ograniczy bezwzględną emisję CO2 o co najmniej 42% w porównaniu z 2019 rokiem. To odpowiednik 1,558 mln ton metrycznych, porównywalny do emisji generowanych przez takie kraje, jak Malta. By osiągnąć ten cel, emisje z zakładów firmy będą redukowane o co najmniej 1% rocznie, a 100% energii kupowanej przez firmę będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych. Bayer planuje ograniczać emisję, wprowadzając różne środki służące efektywności energetycznej, m.in. przez usprawnianie systemów wentylacyjnych oraz przechodzenie na technologie neutralne dla klimatu, takie jak energia geotermiczna do celów grzewczych i chłodniczych. Najważniejszym narzędziem, umożliwiającym przejście na odnawialne źródła energii, są długoterminowe ustalenia zawarte w umowach zakupu energii elektrycznej (UZE). Poza korzystaniem z zielonej energii i obniżaniem emisji, firma zadba o to, by rozwijać się w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla, tak aby udało jej się zmniejszyć emisję o 42% pomimo ciągłego rozwoju.
„Dbając o zrównoważony rozwój, staramy się aktywnie wspierać realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Uzyskaliśmy naukowe potwierdzenie faktu, że nasze cele dotyczące redukcji CO2 spełniają najbardziej ambitne wymogi Porozumienia klimatycznego z Paryża” – mówi Matthias Berninger, Dyrektords Public Affairs, Nauki i Zrównoważonego Rozwoju w Bayer. „Jako firma o silnym ukierunkowaniu na naukę uważamy, że udział w Science Based Targets inititive jest istotny z tego względu, że dzięki temu nasze działania na rzecz ochrony klimatu są oparte na podstawach naukowych, możliwe do monitorowania i przejrzyste”. Bayer będzie regularnie informował o realizacji swoich celów w zakresie ochrony klimatu w sprawozdaniach rocznych i raportach zrównoważonego rozwoju. Science Based Targets inititive będzie raz w roku weryfikowało zgodność z założeniami.
Produkty i usługi, oferowane przez Bayer, wiążą się także z emisjami powstającymi nie wskutek samej działalności firmy, a na wcześniejszych i późniejszych etapach, np. W łańcuchu dostaw lub u klientów (emisje zakresu 3). W tym przypadku SBTi potwierdziło, że Bayer pomaga walczyć z globalnym ociepleniem zgodnie ze scenariuszem, przewidującym ograniczenie go do 2°C poprzez redukcję emisji CO2 o co najmniej 12,3% w 2029 r. w porównaniu z 2019 r. Firma zwraca szczególną uwagę na nabywane towary i usługi, dobra inwestycyjne, działalność związaną z paliwami i energią, transport, dystrybucję i podróże służbowe. Ze względu na ogromną liczbę dostawców, ograniczenie emisji związanych z łańcuchem dostaw i/lub klientami o 12,3% stanowi wyzwanie, dorównujące zmniejszeniu emisji własnych o 42%. Ponieważ takiego założenia nie da się zrealizować w pojedynkę, Bayer połączył siły z innymi firmami w ramach inicjatywy sektora chemicznego „Together for Sustainability”. Firma jest także członkiem CDP Supply Chain Initiative i pozostaje w bezpośrednim kontakcie ze swoimi najważniejszymi dostawcami.
O firmie Bayer
Firma Bayer to międzynarodowe przedsiębiorstwo, którego działalność skupia się przede wszystkim na obszarach nauk Life Science, jakimi są ochrona zdrowia i produkcja żywności. Jej produkty i usługi mają na celu przyniesienie korzyści ludziom poprzez wspieranie wysiłków zmierzających do przezwyciężenia głównych wyzwań związanych z rosnącą i starzejącą się populacją globalną. Jednocześnie Grupa dąży do poprawy rentowności i tworzenia kapitału poprzez innowacje i wzrost. Bayer przestrzega zasad zrównoważonego rozwoju, a marka Bayer oznacza zaufanie, niezawodność i jakość na całym świecie. W roku podatkowym 2019 Grupa zatrudniała około 104 000 osób, a wartość jej sprzedaży wyniosła 43,5 mld euro. Wydatki inwestycyjne wyniosły 2,9 mld euro, wydatki na badania i rozwój 5,3 mld euro. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.bayer.com.
Kontakt:
/// Monika Lechowska-Wróbel, Head of Communication CEE, Bayer Sp. z o.o.
E-mail: monika.lechowska@bayer.com
Biuro prasowe Bayer:
Aleksandra Stasiak, Omega Communication, tel. 602 115 401
E-mail: astasiak@communication.pl
Więcej informacji można znaleźć na stronie www.bayer.com
Twitter: twitter.com/BayerPresse_DE
dhi (2020-0179)
Oświadczenia dotyczące przyszłości
Niniejszy komunikat prasowy może zawierać oświadczenia dotyczące przyszłości oparte na bieżących założeniach i prognozach kierownictwa firmy Bayer. Istnieje wiele znanych oraz nieznanych rodzajów ryzyka, niewiadomych oraz innych czynników, które mogą prowadzić do znaczących różnic pomiędzy rzeczywiście osiągniętymi w przyszłości wynikami, sytuacją finansową firmy oraz tempem jej rozwoju a przedstawionymi w niniejszym dokumencie szacunkami. Czynniki te obejmują elementy omówione w publicznie dostępnych sprawozdaniach firmy Bayer, które są dostępne na stronie internetowej spółki pod adresem www.bayer.com. Spółka nie ponosi żadnej odpowiedzialności za aktualizacje tych stwierdzeń dotyczących przyszłości ani za dostosowanie ich do przyszłych sytuacji lub zdarzeń.

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.