Sektor finansów i ubezpieczeń w procesie zmian
Monday
Górskiego 9
00-033 Warszawa
marta.trzepla|mondaygroup.pl| |marta.trzepla|mondaygroup.pl
609051919
mondaycomms.pl
Branża finansowo-ubezpieczeniowa znajduje się dziś w procesie intensywnych zmian cyfrowych, wykraczających poza tradycyjne narzędzia i modele operacyjne. Łączenie takich technologii, jak sztuczna inteligencja (AI) i platformy do zarządzania procesami biznesowymi (BPM), stało się niezbędne dla utrzymania konkurencyjności. Zgodnie z prognozami firm badawczych, rosnące zapotrzebowanie na automatyzację procesów w sektorze finansowym i ubezpieczeniowym będzie w najbliższym czasie napędzać dalszy rozwój sztucznej inteligencji i technologii BPM.
Na czym polegają zmiany? Integracja sztucznej inteligencji z możliwościami platform BPM pozwala dostarczyć rozwiązania, które zmieniają sposób funkcjonowania ubezpieczycieli, usprawniając operacje, minimalizując błędy ludzkie oraz przyspieszając procesy, które dotychczas były czasochłonne i skomplikowane. Płynne zarządzanie procesami z wykorzystaniem AI, IoT oraz innych nowoczesnych technologii, możliwe jest między innymi dzięki wykorzystaniu Camunda. Rozwiązania tej platformy, wykorzystywane przez IBA Poland, pozwalają na optymalizację całego cyklu życia klienta – od pierwszego kontaktu aż po finalizację umów. Dzięki automatyzacji procesów obsługowych skróceniu ulega czas przetwarzania wniosków i poprawia się jakość obsługi klienta.
Korzyści z implementacji rozwiązań opartych na Camunda widać w liczbach, zebranych w raporcie Forrester Total Economic Impact (TEI)[1]:
- 408% zwrot z inwestycji (ROI) – firmy korzystające z Camundy mogą liczyć na ogromny zwrot z inwestycji dzięki optymalizacji procesów;
- 112 mln dolarów oszczędności – to oszacowane całkowite oszczędności netto, wynikające z automatyzacji procesów i redukcji kosztów operacyjnych;
- 57,8 mln dolarów dodatkowych zysków – wynikających ze wzrostu satysfakcji klientów i usprawnienia obsługi, co przekłada się na zwiększenie liczby nowych umów i przedłużeń polis;
- 15 mln dolarów oszczędności związanych z poprawą jakości procesów, eliminacją błędów oraz optymalizacją przepływu informacji.
Dodatkowo, zaawansowane funkcje AI w Camunda umożliwiają spersonalizowaną ofertę ubezpieczeniową dopasowaną do potrzeb klientów. Wprowadzenie takich rozwiązań znacząco zwiększa konkurencyjność firm ubezpieczeniowych, pozwalając im szybciej reagować na zmieniające się potrzeby rynku. Automatyzacja procesów w sektorze ubezpieczeniowym z wykorzystaniem Camunda jest jednym z obszarów, w których specjalizuje się IBA Poland. Dzięki integracji AI i BPM, IBA pomaga w transformacji cyfrowej ubezpieczycieli, co przekłada się na realne zyski i zwiększenie satysfakcji klientów.
Maria Alish, IBA Poland
[1] https://tei.forrester.com/go/Camunda/Enterprises/?lang=en-us
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.