Sektor finansów i ubezpieczeń w procesie zmian
Monday
Górskiego 9
00-033 Warszawa
marta.trzepla|mondaygroup.pl| |marta.trzepla|mondaygroup.pl
609051919
mondaycomms.pl
Branża finansowo-ubezpieczeniowa znajduje się dziś w procesie intensywnych zmian cyfrowych, wykraczających poza tradycyjne narzędzia i modele operacyjne. Łączenie takich technologii, jak sztuczna inteligencja (AI) i platformy do zarządzania procesami biznesowymi (BPM), stało się niezbędne dla utrzymania konkurencyjności. Zgodnie z prognozami firm badawczych, rosnące zapotrzebowanie na automatyzację procesów w sektorze finansowym i ubezpieczeniowym będzie w najbliższym czasie napędzać dalszy rozwój sztucznej inteligencji i technologii BPM.
Na czym polegają zmiany? Integracja sztucznej inteligencji z możliwościami platform BPM pozwala dostarczyć rozwiązania, które zmieniają sposób funkcjonowania ubezpieczycieli, usprawniając operacje, minimalizując błędy ludzkie oraz przyspieszając procesy, które dotychczas były czasochłonne i skomplikowane. Płynne zarządzanie procesami z wykorzystaniem AI, IoT oraz innych nowoczesnych technologii, możliwe jest między innymi dzięki wykorzystaniu Camunda. Rozwiązania tej platformy, wykorzystywane przez IBA Poland, pozwalają na optymalizację całego cyklu życia klienta – od pierwszego kontaktu aż po finalizację umów. Dzięki automatyzacji procesów obsługowych skróceniu ulega czas przetwarzania wniosków i poprawia się jakość obsługi klienta.
Korzyści z implementacji rozwiązań opartych na Camunda widać w liczbach, zebranych w raporcie Forrester Total Economic Impact (TEI)[1]:
- 408% zwrot z inwestycji (ROI) – firmy korzystające z Camundy mogą liczyć na ogromny zwrot z inwestycji dzięki optymalizacji procesów;
- 112 mln dolarów oszczędności – to oszacowane całkowite oszczędności netto, wynikające z automatyzacji procesów i redukcji kosztów operacyjnych;
- 57,8 mln dolarów dodatkowych zysków – wynikających ze wzrostu satysfakcji klientów i usprawnienia obsługi, co przekłada się na zwiększenie liczby nowych umów i przedłużeń polis;
- 15 mln dolarów oszczędności związanych z poprawą jakości procesów, eliminacją błędów oraz optymalizacją przepływu informacji.
Dodatkowo, zaawansowane funkcje AI w Camunda umożliwiają spersonalizowaną ofertę ubezpieczeniową dopasowaną do potrzeb klientów. Wprowadzenie takich rozwiązań znacząco zwiększa konkurencyjność firm ubezpieczeniowych, pozwalając im szybciej reagować na zmieniające się potrzeby rynku. Automatyzacja procesów w sektorze ubezpieczeniowym z wykorzystaniem Camunda jest jednym z obszarów, w których specjalizuje się IBA Poland. Dzięki integracji AI i BPM, IBA pomaga w transformacji cyfrowej ubezpieczycieli, co przekłada się na realne zyski i zwiększenie satysfakcji klientów.
Maria Alish, IBA Poland
[1] https://tei.forrester.com/go/Camunda/Enterprises/?lang=en-us
Bezpieczne przechowywanie danych klientów – wyzwania i rozwiązania dla właścicieli e-sklepów
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
Hakerzy łupią Polaków. Kradną pieniądze i konta w mediach społecznościowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.