Komunikaty PR

Sezamki – jak skutecznie pozycjonować kategorię w punktach handlowych?

2020-04-23  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Komunikat prasowy
38 pr & content communication

Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl
Do pobrania pdf ( 0.53 MB )

Sezamki to kategoria znana i lubiana przez Polaków, ale wymaga odpowiedniej komunikacji. To zadanie dla producentów, którzy ze swoimi produktami powinni skutecznie docierać do konsumentów, ale nie mniej istotne są również działania sprzedawców w punktach sprzedażowych. Jak odpowiednio pozycjonować sezamki? Odpowiada Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.

Jakich sezamków chcą Polacy?

Dla ponad 60% badanych, sezamki to zdrowsza alternatywa klasycznych słodyczy. To naturalne, ponieważ sezam jest bogatym źródłem białka, błonnika, witamin czy niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Co równie istotne – konsumenci szukają dziś przekąsek z prostym składem, tj. z krótką listą składników, pozbawioną tzw. „sztucznych wypełniaczy”. Jednocześnie chcą, aby produkt stanowił źródło dodatkowych korzyści odżywczych, a szczególnie w trendzie jest żywność z błonnikiem i bezglutenowa. Sezamki są produktem, który wpisuje się w powyższe potrzeby. Firma Unitop, oprócz propozycji klasycznego formatu, poszła o krok dalej i oferuje innowacyjne, chrupiące batony sezamowe Amki Superfoods. Są uzupełnione ekspandowanymi zbożami, które wzbogacają produkt będąc źródłem dodatkowych witamin czy minerałów.

Półka ze zdrową żywnością?

Sezamki należą do kategorii, która idealnie nadaje się do sprzedaży przy kasie – na półce z produktami impulsowymi, zwłaszcza w sklepach convienience. Jednak to nie jedyne miejsce na ich dobrą ekspozycję.

- Współcześni konsumenci mogą sięgać po ten sam towar, jednak nie zawsze z tego samego powodu. Sezamki dobrze sprawdzą się jako produkt impulsowy i z pewnością będą odpowiednim wyborem dla kogoś, kto szuka poręcznej, energetycznej przekąski convienience. Natomiast istnieje też dziś silny trend, wedle którego konsumenci szukają propozycji zdrowszych, oferujących dodatkowe korzyści odżywcze. Z tego względu sezamki warto ulokować także na półce ze zdrową żywnością. Wśród sprzedawców może pojawić się pytanie – czy konsument jest aktualnie świadomy właściwości odżywczych sezamu? Odpowiedź brzmi: nie musi. Dlatego ważne jest, aby producenci wyraźnie komunikowali te aspekty na opakowaniach produktu. Np. marka Amki posiada na swoich etykietach klarowne wskazania, m.in. o braku glutenu czy źródle błonnika, co wpisuje się w aktualne trendy – klienci szukający zdrowszych przekąsek, będą potrzebowali właśnie tych cech produktu. Ważne, aby przy pierwszym spojrzeniu na opakowanie konsument był poinformowany po co sięga. Jeśli będzie potrzebował bardziej szczegółowych informacji, przestrzeń ze zdrową żywnością będzie dla tego typu klientów lepszym miejscem do chwilowej pauzy i przeczytania tyłu etykiety – w porównaniu ze stoiskiem przy kasie – mówi Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.

Opakowanie zwierciadłem przekąski

Bardziej klasyczną opcją umiejscowienia sezamków w sklepie jest standardowa półka z batonami, chałwą i sezamkami. Jak zwrócić uwagę konsumenta na produkty, aby sięgnął po nie równie chętnie, jak przy półce impulsowej przy kasie?

- Opakowanie to najważniejszy środek komunikacji z klientem, który po raz pierwszy spotyka się z naszym produktem. Jednak niejedyny – niemniej istotny jest również display, w którym znajdują się opakowania jednostkowe. Dla ponad 70% ankietowanych sezamki to idealna przekąska na wycieczkę[1]. Jednocześnie badania wskazują, że to dla konsumentów kategoria znana, ale nieco zapomniana i wymagająca „odświeżenia” dzięki odpowiedniej komunikacji. Dlatego w przypadku marki Amki TO GO, dedykowanej osobom poszukującym zdrowszej przekąski, pasującej do plenerowych aktywności, postawiliśmy na piktogramy. To bardzo jasny impuls zakupowy – „call to action”. Na displayach i innych materiałach promocyjnych umieściliśmy rysunki postaci: na rowerze, w kajaku, na nartach i podczas spaceru. Konsument będący w targecie produktu, po ich zobaczeniu w sklepie, zainteresuje się nim znacznie szybciej – co zwiększy szanse na zakup impulsowy. Tym samym marka chce wyróżnić się na tle konkurencji, która nie wykorzystuje podobnych narzędzi, nawiązując „dialog” z konsumentem już od pierwszego kontaktu z produktem – dodaje Svetlana Vnučko.


[1] Havas Media, Omnibus, n=1074, grupa docelowa: All 18+, fieldwork: wrzesień 2019.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38 pr & content communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia? Biuro prasowe
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie
Przemysł spożywczy Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
2024-12-17 | 14:30

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?

Choinka, mikołaj, prezenty, pierwsza gwiazdka, rodzinna atmosfera – z czym jeszcze kojarzy nam się Boże Narodzenie? Oczywiście, że z suto zastawionym stołem, na którym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prawo

W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.