Sezon grzybowy także w logistyce - Fracht FWO dostarcza świeże kurki do USA
Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, rozwija usługi lotnicze w zakresie transportów drobnicowych i specjalnych. Firma realizuje dostawy różnych grup towarów, w tym artykułów spożywczych wymagających odpowiednich warunków transportu. We wrześniu specjaliści z Działu Spedycji Lotniczej zorganizowali specjalny transport lotniczy, dostarczając do Stanów Zjednoczonych kilka ton świeżych grzybów.
Kilka ton świeżych kurek, umieszczonych w koszykach na paletach, zostało w dwóch transzach dowiezionych na lotnisko w Warszawie, a następnie załadowanych na pokład samolotów rejsowych lecących bezpośrednio do Nowego Jorku. Świeże grzyby są towarem bardzo wrażliwym na utratę jakości – kruche i podatne na uszkodzenia podczas transportu, dlatego też kluczowe znaczenie dla spedytorów Fracht FWO miały dwa czynniki – ekspresowy czas dostawy oraz zapewnienie odpowiednich warunków transportu.
- Obecnie, w związku z obostrzeniami Covid - 19, organizacja transportów lotniczych świeżych artykułów wiąże się z dużym ryzykiem. Rejsy są często odwoływane, a to oznacza, że ładunek może nie wylecieć na czas. Taką możliwość musieliśmy uwzględnić przy organizacji dostawy świeżych grzybów - mówi Justyna Czerwińska, kierownik Działu Spedycji Lotniczej, Fracht FWO Polska. – Wybraliśmy najszybsze, bezpośrednie połączenia rejsowe z Nowym Jorkiem. Załadunek na pokład samolotu odbył się już następnego dnia po dostarczeniu palet z grzybami na lotnisko.
Dział Spedycji Lotniczej Fracht FWO zapewnił też szybkie i sprawne przygotowanie lotniczej dokumentacji transportowej, obsługę handlingową oraz załatwienie wszelkich formalności celnych na warszawskim Terminalu Cargo. Przy organizacji transportu świeżych grzybów trzeba pamiętać o zachowaniu odpowiedniej temperatury, tak aby zmniejszyć ryzyko ich uszkodzenia. Na warszawskim lotnisku, w oczekiwaniu na samolot, palety ze świeżymi kurkami były więc przechowywane w chłodni, w temperaturze kontrolowanej. Spedytorzy Fracht FWO dopilnowali też, aby na czas lotu zostały umieszczone w odpowiednim miejscu w luku bagażowym samolotu.
Drobnica lotnicza i transporty specjalne dla FMCG
Fracht FWO Polska ma ogromne doświadczenie w organizacji transportów drobnicowych różnych grup towarowych, m.in. dla firm z branży FMCG, health&care, automotive, itd. Na zlecenie klientów odpowiada też za pakowanie i przepakowywanie ładunków, ich specjalistyczne zabezpieczenie zgodnie z wymogami transportu lotniczego, dostawę i odbiór na/z lotniska oraz kompleksową obsługę dokumentacyjną, celną czy ubezpieczenie cargo.
Obecnie sieć partnerska Fracht obejmuje ok. 300 biur w portach lotniczych w ponad 50 krajach, dzięki czemu spedytorzy mogą zapewnić sprawne i szybkie dostawy lotnicze door-to-door różnych grup towarowych do wszystkich krajów na świecie.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.