SHEIN przeznacza dodatkowe 85 mln dolarów na wsparcie społeczności
SHEIN, globalny, zintegrowany sklep internetowy działający w branży mody i lifestyle ogłosił, że przeznaczy w ciągu pięciu lat dodatkowe 85 mln dolarów na inicjatywy wspierające filar „Sprawiedliwe wzmacnianie” planu evoluSHEIN. W kwietniu 2023 roku firma przeznaczyła już na ten cel 70 mln dolarów.
Plan działania SHEIN w zakresie ESG, któremu nadano nazwę evoluSHEIN, to odpowiedź firmy na wyzwania społeczne i środowiskowe oraz próba wywarcia pozytywnego wpływu na branżę i społeczeństwo. Plan przewiduje dziewięć priorytetów, które podzielono według trzech strategicznych filarów: Ludzie, Planeta i Proces.
- Sprawiedliwe wzmacnianie, czyli filar „Ludzie”, wyznacza ramy i kierunek działań SHEIN zmierzających do zaangażowania, podbudowania i umacniania społeczności interesariuszy,
- Innowacyjność wolna od odpadów dąży do ulepszenia procedur (filar Proces) i praktyk SHEIN w zakresie gospodarki o obiegu zamkniętym i redukcji ilości odpadów,
- Zbiorowa odporność określa strategię współpracy SHEIN z interesariuszami ze wspólnego ekosystemu, mającą zagwarantować zrównoważony rozwój naszej planety.
Filar „Sprawiedliwe wzmacnianie” ma na celu poprawę jakości życia społeczności, które są ważne dla SHEIN i sprawienie, że ich przedstawiciele będą mieć równe szanse, przykładem są aspirujący projektanci, dostawcy SHEIN, a także kobiety, młodzież i osoby będące z mniej korzystnej sytuacji. SHEIN będzie dążył do wyrównania istniejących nierówności oraz wsparcia tych osób, by mogły w pełni wykorzystać swój potencjał.
W SHEIN dążymy do wzmocnienia pozycji różnych społeczności interesariuszy za pomocą narzędzi, możliwości i funduszy, aby zmieniać życia zarówno w aspekcie osobistym, jak i zawodowym – komentuje Molly Miao, COO SHEIN. Fundusz ten będzie umożliwiał wsparcie społeczności, poprzez tworzenie bardziej sprawiedliwej przyszłości – dodaje Molly Miao, COO SHEIN.
Finansowanie w wysokości 155 mln dolarów podzielono między poszczególne grupy w następujący sposób:
- Aspirujący projektanci: 50 mln dolarów
- Społeczność przedsiębiorstw produkcyjnych SHEIN: 70 mln dolarów
- Kobiety, młodzież i osoby w mniej korzystnej sytuacji: 35 mln dolarów
Wsparcie dla aspirujących projektantów
Firma SHEIN przeznaczy 50 mln dolarów na program Inkubator Mody SHEIN X, który w ciągu pięciu lat wesprze do 5000 wschodzących projektantów w budowaniu własnej marki. Te dodatkowe środki zwiększą całkowitą kwotę inwestycji firmy w program SHEIN X do 105 mln USD do roku 2028. Od czasu uruchomienia programu SHEIN X w styczniu 2021 r. liczba uczestników wzrosła z siedmiu do prawie 3000 projektantów i artystów z ponad 20 krajów, umożliwiając przedstawienie światu ponad 25 000 oryginalnych kreacji.
Wzmacnianie pozycji dostawców
Program Wzmacniania Społeczności Dostawców SHEIN (ang. Supplier Community Empowerment Program, SCEP), który dzięki innowacyjnym technologiom, pomaga przedsiębiorstwom współpracującym z SHEIN przekształcać tradycyjne modele produkcji, w nowoczesne rozwiązania odpowiadające na aktualne potrzeby konsumentów.
Umożliwienie dostępu do ulepszonych rozwiązań dla fabryk, nowych technologii, szkoleń oraz podnoszenia kwalifikacji pracowników, a także usług, z ekosystemów dostawców w Brazylii, Chinach i Turcji, stwarza nowe możliwości dla tych firm. W kwietniu 2023 r. firma SHEIN zadeklarowała, że w ciągu pięciu lat przeznaczy na SCEP łącznie 70 mln dolarów.
Wzmocnienie lokalnej społeczności
W celu poprawienia jakości życia społeczności firma planuje przeznaczyć w ciągu pięciu lat 35 mln dolarów na nowe globalne lub krajowe działania społeczne zmierzające do wzmocnienia pozycji kobiet, promowania równości płci, wsparcia rozwoju młodzieży oraz złagodzenia zjawiska ubóstwa.

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.
Rolnictwo
Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.