SHEIN przeznacza dodatkowe 85 mln dolarów na wsparcie społeczności
SHEIN, globalny, zintegrowany sklep internetowy działający w branży mody i lifestyle ogłosił, że przeznaczy w ciągu pięciu lat dodatkowe 85 mln dolarów na inicjatywy wspierające filar „Sprawiedliwe wzmacnianie” planu evoluSHEIN. W kwietniu 2023 roku firma przeznaczyła już na ten cel 70 mln dolarów.
Plan działania SHEIN w zakresie ESG, któremu nadano nazwę evoluSHEIN, to odpowiedź firmy na wyzwania społeczne i środowiskowe oraz próba wywarcia pozytywnego wpływu na branżę i społeczeństwo. Plan przewiduje dziewięć priorytetów, które podzielono według trzech strategicznych filarów: Ludzie, Planeta i Proces.
- Sprawiedliwe wzmacnianie, czyli filar „Ludzie”, wyznacza ramy i kierunek działań SHEIN zmierzających do zaangażowania, podbudowania i umacniania społeczności interesariuszy,
- Innowacyjność wolna od odpadów dąży do ulepszenia procedur (filar Proces) i praktyk SHEIN w zakresie gospodarki o obiegu zamkniętym i redukcji ilości odpadów,
- Zbiorowa odporność określa strategię współpracy SHEIN z interesariuszami ze wspólnego ekosystemu, mającą zagwarantować zrównoważony rozwój naszej planety.
Filar „Sprawiedliwe wzmacnianie” ma na celu poprawę jakości życia społeczności, które są ważne dla SHEIN i sprawienie, że ich przedstawiciele będą mieć równe szanse, przykładem są aspirujący projektanci, dostawcy SHEIN, a także kobiety, młodzież i osoby będące z mniej korzystnej sytuacji. SHEIN będzie dążył do wyrównania istniejących nierówności oraz wsparcia tych osób, by mogły w pełni wykorzystać swój potencjał.
W SHEIN dążymy do wzmocnienia pozycji różnych społeczności interesariuszy za pomocą narzędzi, możliwości i funduszy, aby zmieniać życia zarówno w aspekcie osobistym, jak i zawodowym – komentuje Molly Miao, COO SHEIN. Fundusz ten będzie umożliwiał wsparcie społeczności, poprzez tworzenie bardziej sprawiedliwej przyszłości – dodaje Molly Miao, COO SHEIN.
Finansowanie w wysokości 155 mln dolarów podzielono między poszczególne grupy w następujący sposób:
- Aspirujący projektanci: 50 mln dolarów
- Społeczność przedsiębiorstw produkcyjnych SHEIN: 70 mln dolarów
- Kobiety, młodzież i osoby w mniej korzystnej sytuacji: 35 mln dolarów
Wsparcie dla aspirujących projektantów
Firma SHEIN przeznaczy 50 mln dolarów na program Inkubator Mody SHEIN X, który w ciągu pięciu lat wesprze do 5000 wschodzących projektantów w budowaniu własnej marki. Te dodatkowe środki zwiększą całkowitą kwotę inwestycji firmy w program SHEIN X do 105 mln USD do roku 2028. Od czasu uruchomienia programu SHEIN X w styczniu 2021 r. liczba uczestników wzrosła z siedmiu do prawie 3000 projektantów i artystów z ponad 20 krajów, umożliwiając przedstawienie światu ponad 25 000 oryginalnych kreacji.
Wzmacnianie pozycji dostawców
Program Wzmacniania Społeczności Dostawców SHEIN (ang. Supplier Community Empowerment Program, SCEP), który dzięki innowacyjnym technologiom, pomaga przedsiębiorstwom współpracującym z SHEIN przekształcać tradycyjne modele produkcji, w nowoczesne rozwiązania odpowiadające na aktualne potrzeby konsumentów.
Umożliwienie dostępu do ulepszonych rozwiązań dla fabryk, nowych technologii, szkoleń oraz podnoszenia kwalifikacji pracowników, a także usług, z ekosystemów dostawców w Brazylii, Chinach i Turcji, stwarza nowe możliwości dla tych firm. W kwietniu 2023 r. firma SHEIN zadeklarowała, że w ciągu pięciu lat przeznaczy na SCEP łącznie 70 mln dolarów.
Wzmocnienie lokalnej społeczności
W celu poprawienia jakości życia społeczności firma planuje przeznaczyć w ciągu pięciu lat 35 mln dolarów na nowe globalne lub krajowe działania społeczne zmierzające do wzmocnienia pozycji kobiet, promowania równości płci, wsparcia rozwoju młodzieży oraz złagodzenia zjawiska ubóstwa.

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.