Shell Tellus S4 VE – nowy olej do wtryskarek tworzyw sztucznych
Communication
ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl
Shell Lubricants wprowadził na rynek syntetyczny olej hydrauliczny Shell Tellus S4 VE. Nowy produkt, wykorzystujący rewolucyjną technologię GTL (gas-to-liquids), został opracowany z myślą o zapewnieniu dłuższej i wydajniejszej pracy wtryskarek oraz zmniejszeniu kosztów produkcji.
W porównaniu z produktami dostępnymi na rynku, Shell Tellus S4 VE może pomóc zmniejszyć zużycie energii przez wtryskarki, a tym samym umożliwić wydajniejszą pracę maszyn[1]. Nowy olej hydrauliczny Shell wyróżnia się długim okresem eksploatacji wynoszącym do 40 000 godzin[2], co przekłada się na zmniejszenie częstotliwości przeprowadzania kosztownych czynności konserwacyjnych związanych z wymianą środka smarnego. Dzięki użytkowaniu Shell Tellus S4 VE firmy produkcyjne mogą zwiększyć produktywność wtryskarek nawet o 6%[3] i obniżyć całkowity koszt użytkowania (TCO, z ang. Total Cost of Ownership).
„Formowanie wtryskowe to obecnie jedna z najbardziej wymagających metod produkcji tworzyw sztucznych. Maszyny pracują non stop bardzo intensywnie – z jednej dyszy wtryskarka jest w stanie wyprodukować nawet do stu elementów na godzinę[4]. Przy takim tempie nawet najkrótsze przestoje czy spadki wydajności mogą przekładać się na znaczne straty finansowe. Dlatego jednym z najważniejszych kroków na drodze do skutecznego skrócenia przestojów, optymalizacji wydajności i zmniejszenia całkowitego kosztu użytkowania jest zapewnienie odpowiedniego smarowania układu hydraulicznego. Wybierając wysokowydajne środki smarne i prowadząc efektywną gospodarkę olejową producenci mogą wykorzystać pełen potencjał maszyn. Nasz nowy olej Shell Tellus S4 VE jest doskonałym produktem do stosowania w podzespołach urządzeń o największym znaczeniu, takich jak układy hydrauliczne wtryskarek” – powiedział Robert Gałkowski, ekspert techniczny Shell Polska.
W produkcji Shell Tellus S4 VE wykorzystywany jest olej bazowy, który powstaje w procesie GTL (gas-to-liquids). Dzięki temu środek smarny charakteryzuje się wysoką trwałością i stabilnością parametrów, a tym samym oferuje optymalny poziom niezawodności podzespołów maszyn. Jego zaawansowana formuła pozwala wydłużyć czas użytkowania wtryskarek i zapewnia stały poziom wydajności oleju przez cały okres eksploatacji. Co więcej, w porównaniu z tradycyjnymi produktami, oleje hydrauliczne wykorzystujące technologię GTL mają wyższy wskaźnik lepkości, lepszą stabilność utleniania i wykazują lepszą reakcję na dodatki. Takie środki smarne są także bardziej wydajne i wytrzymałe oraz zapewniają lepszą ochronę przed zużyciem, a co za tym idzie, obniżają ryzyko wystąpienia awarii i kosztownych przestojów.
Shell Lubricants systematycznie rozszerza ofertę olejów i smarów dla branży produkcyjnej. Dzieli się ze swoimi klientami specjalistyczną wiedzą i doświadczeniem oraz udostępnia im kompleksowe usługi, jak platforma Shell LubeAnalyst, która jest wykorzystywana do analizy diagnostycznej środków smarnych i maszyn. Przy tworzeniu nowych olejów i smarów firma czerpie z długiej tradycji innowacyjności – koncern jest pierwszym dostawcą środków smarnych produkowanych z gazu ziemnego, które są czystsze i bardziej ekologiczne niż tradycyjne produkty wytwarzane z ropy naftowej.
Więcej informacji znajduje się na stronie: www.shell.pl/tellus
[1] Na podstawie wyników testów przeprowadzonych przy prędkości 2200 rpm, z napowietrzaniem (wszystkie płyny klasy ISO VG 46), przez Milwaukee School of Engineering Fluid Power Institute. Metoda testu zaprezentowana podczas ASME/BATH 2017 Symposium on Fluid Power and Motion Control.
[2] **W oparciu o doświadczenie techniczne Shell w zakresie gotowych środków smarnych, dodatków chemicznych i olejów bazowych oraz testy laboratoryjne i terenowe. Shell nie zapewnia gwarancji. Przestrzegaj harmonogramu konserwacji zalecanego przez producenta sprzętu i przechowuj olej w chłodnym, czystym i suchym miejscu.
[3] W porównaniu z olejem mineralnym. W oparciu o doświadczenie techniczne Shell w zakresie gotowych środków smarnych, dodatków chemicznych i olejów bazowych oraz testy laboratoryjne i terenowe.
[4] https://www.improve-your-injection-molding.com/production-calculators.html
https://www.toolcraft.co.uk/plastic-injection-moulding/advice/advice-plastic-injection-moulding-advantages-disadvantages.htm

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.