Sieć serwisowa – dlaczego warto być jej częścią?
Sam rynek urządzeń mobilnych w Polsce jest ogromny – szacuje się, że w ciągu ostatniego roku sprzedano w kraju prawie 7 milionów tego typu urządzeń. Natomiast sprzedaż krajowa AGD osiągnęła poziom 13,6 mld zł, z czego 9,8 mld zł to duże AGD, a 3,8 mld zł mały sprzęt[1]. Każdy z nich czasem się psuje, czego naturalnym następstwem są reklamacje sprzętu. W momencie, gdy na rynku brakuje komponentów, wiele serwisów decyduje się na dołączenie do sieci serwisowej. To gwarancja dla sklepu, że otrzyma kompleksowe wsparcie, a dla jego klientów – że naprawa odbędzie się szybko i profesjonalnie.
Szacuje się, że Polacy wydają na elektronikę łącznie ponad 30 miliardów złotych rocznie. Przeciętny konsument - ok. 3 400 zł[2]. Co ciekawe, spora część klientów deklaruje wydatki na elektronikę w przedziale od 5 do nawet 10 tysięcy złotych. To głównie przedsiębiorcy i osoby dobrze zarabiające. Każdy jednak może się spotkać z awarią sprzętu. Co wtedy?
Sieć serwisowa daje gwarancję
Rosnąca popularność sprzętu sprawiła, że coraz więcej osób poszukuje miejsc, gdzie będą mogli oddać urządzenie w razie awarii i mieć pewność, iż naprawa zostanie zrealizowana rzetelnie. Dzisiaj duża część mniejszych serwisów, nie będących sieciami, boryka się z brakiem komponentów, a czas oczekiwania na wybrane części do telefonów czy komputerów niejednokrotnie wydłuża się nawet do kilku miesięcy, przez co nie mogą przyjmować i wykonywać zleceń.
– Coraz więcej firm, które prowadzą serwis AGD, RTV, GSM, IT lub innych produktów elektronicznych, wchodzi we współpracę z sieciami serwisowymi. QUADRA-NET zrzesza ponad 400 serwisów w ramach ponad 50 projektów. – mówi Monika Książek z firmy Quadra Net. Skąd ten trend? - To dla serwisów gwarancja otrzymywania zleceń, a także dostęp do części zamiennych i uzyskanie niezbędnej pomocy technicznej. Tego typu współpraca to także dostęp do tańszych usług kurierskich, ubezpieczeń i innych usług dedykowanych dla grupy serwisów. – wyjaśnia.
Zaufanie klientów obrazują liczby. W przypadku Quadra Net jest to 25 tysięcy zleceń na różne naprawy. Sieć serwisowa oferuje również wsparcie swoim partnerom, zatrudniając inżynierów, którzy pomagają przy skomplikowanych naprawach i służą swoją wiedzą merytoryczną.
Kto może dołączyć do sieci serwisowej i dlaczego warto?
Do sieci serwisowej mogą dołączyć zarówno autoryzowane, jak i nieautoryzowane serwisy. Zadaniem sieci jest zrzeszanie tych serwisów i oferowanie kompleksowej pomocy przy przeprowadzeniu całego procesu naprawy. Kto może dołączyć do sieci serwisowej? Przede wszystkim serwisy, które posiadają odpowiednie doświadczenie i client service na wysokim poziomie. Od partnerów wymagana jest też chęć rozwoju i udziału w nowych projektach. Najważniejsza jest jednak odpowiedzialność i profesjonalne podejście do wykonywanych usług.
Problemem wielu mniejszych przedsiębiorstw i osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą jest brak płynności finansowej. Stając się częścią sieci serwisowej, zyskują przejrzysty system rozliczeń, gwarantujący zapłatę za wszystkie zrealizowane usługi na czas. Ponadto, działając pod uznanym brandem, mogą liczyć na większą liczbę zleceń.
[1] APPLiA Polska
[2] Dane Portfel Polaka

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.