Komunikaty PR

Sieciowe sklepy z bielizną tylko w dużych miastach

2021-05-19  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

W Polsce obecnie znajduje się prawie 800 sklepów specjalistycznych z bielizną. Większość z nich to sklepy czterech największych detalistów na polskim rynku (Ferax, Calz Polska, Triumph International, Esotiq & Henderson). Sklepy te znajdują się w większych miastach. Co ciekawe, aż 207 z nich zlokalizowanych jest w 10 największych miastach w Polsce.

 

Dziewięciu największych graczy specjalistycznych posiadało na koniec roku 2020 prawie 800 sklepów w Polsce. Z czego większość to sklepy czterech największych detalistów na rynku Ferax (operator sieci Gatta), Calz Polska (Calzedonia, Intimissimi i Tezenis), Triumph International (Triumph, Sloggi) oraz Esotiq & Henderson.

Na koniec roku 2020 pięć największych sieci sklepów z bielizną w Polsce posiadały łącznie 765 sklepów, wynika z obliczeń PMR. Dla porównania tylko sam lider na rynku odzieżowym, LPP, operator sieci Reserved, Mohito, Sinsay, Cropp i House posiadał ich 852. Z kolei lider rynku obuwniczego, CCC – 477.

Sieciowe sklepy z bielizną zlokalizowane są w 209 z 380 powiatów w Polsce. Głównie są to powiaty przy dużych miastach w Polsce. Sklepy te znajdują się przede wszystkim w większych miastach. Co  ciekawe, w 10 największych miastach Polski (pod względem populacji) znajduje się 256 sklepów, czyli 33% spośród wszystkich sklepów czterech największych graczy. W Warszawie takich sklepów jest najwięcej – 74. Kolejne miasta pod względem ilości sklepów z bielizną to Kraków – 31 oraz Wrocław (30) i Poznań z 29 sklepami (biorąc pod uwagę 10 największych sieci).

Z kolei w 20 największych miastach znajduje się  292 spośród 765 sklepów pięciu największych sieci znajduje się w 20 największych (pod względem ludności) miastach w Polsce – 38%. Sklepy sieciowe są obecne w 209 z 380 powiatów w Polsce. Głównie są to miasta na prawach powiatu oraz powiaty przy dużych miastach w Polsce.

Najwięcej sklepów w swoim portfolio posiada sieć Esotiq –  259 lokalizacji, z czego 49 sklepów znajduje się w 20 największych miastach Polski. Jest to marka najmocniej obecna w mniejszych miastach, zaledwie 19% sklepów znajduje się w 20 największych miastach w Polsce. Na drugim biegunie znajduje się marka Calzedonia, której 66% sklepów znajduje się w największych miastach – 48 spośród 73 sklepów w Polsce.

 

 

Duża konkurencja wśród sklepów niespecjalistycznych

Polski rynek bielizny cechuje się dużą konkurencją. Oprócz sklepów specjalizujących się w sprzedaży bielizny, w segmencie tym działają również sieci odzieżowe, które w swoim asortymencie mają bieliznę. Według danych PMR, wśród 10 największych graczy pod względem przychodów, trzy sieci nie specjalizują się w sprzedaży bielizny. Ich udział wśród największych graczy oscyluje na poziomie 1/3.

Co wynika również z gorszej dostępności do tych sklepów w mniejszych miastach, a niechęci kupowania bielizny online. Mimo, że wszyscy najwięksi gracze posiadają sklepy internetowe, kanał ten nie jest popularny wśród konsumentów w przypadku zakupów bieliźnianych. W związku z charakterystyką takich produktów, odsetek osób kupujących online jest niższy niż w przypadku odzieży i obuwia. Jak wynika z badania  PMR, aż trzy czwarte respondentów większość lub prawie wszystkich  zakupów bieliźniarskich dokonuje w sklepach stacjonarnych.

Według danych Esotiq & Henderson w 3 kwartale 2020 r. 14% przychodów detalisty to przychody ze sklepu internetowego, dla porównania LPP w tym samym okresie czasu wygenerowało przychody z kanału internetowego na poziomie 18%, z kolei w VRG te udziały wyniosły 17-42% (zależnie od marki).

 

Więcej o rynku bielizny w raporcie PMR: Handel detaliczny bielizną w Polsce 2020 ► https://bit.ly/30Jkt1I

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową

Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.

Transport

M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

 Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi. 

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.