Sieciowe sklepy z bielizną tylko w dużych miastach


Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
W Polsce obecnie znajduje się prawie 800 sklepów specjalistycznych z bielizną. Większość z nich to sklepy czterech największych detalistów na polskim rynku (Ferax, Calz Polska, Triumph International, Esotiq & Henderson). Sklepy te znajdują się w większych miastach. Co ciekawe, aż 207 z nich zlokalizowanych jest w 10 największych miastach w Polsce.
Dziewięciu największych graczy specjalistycznych posiadało na koniec roku 2020 prawie 800 sklepów w Polsce. Z czego większość to sklepy czterech największych detalistów na rynku Ferax (operator sieci Gatta), Calz Polska (Calzedonia, Intimissimi i Tezenis), Triumph International (Triumph, Sloggi) oraz Esotiq & Henderson.
Na koniec roku 2020 pięć największych sieci sklepów z bielizną w Polsce posiadały łącznie 765 sklepów, wynika z obliczeń PMR. Dla porównania tylko sam lider na rynku odzieżowym, LPP, operator sieci Reserved, Mohito, Sinsay, Cropp i House posiadał ich 852. Z kolei lider rynku obuwniczego, CCC – 477.
Sieciowe sklepy z bielizną zlokalizowane są w 209 z 380 powiatów w Polsce. Głównie są to powiaty przy dużych miastach w Polsce. Sklepy te znajdują się przede wszystkim w większych miastach. Co ciekawe, w 10 największych miastach Polski (pod względem populacji) znajduje się 256 sklepów, czyli 33% spośród wszystkich sklepów czterech największych graczy. W Warszawie takich sklepów jest najwięcej – 74. Kolejne miasta pod względem ilości sklepów z bielizną to Kraków – 31 oraz Wrocław (30) i Poznań z 29 sklepami (biorąc pod uwagę 10 największych sieci).
Z kolei w 20 największych miastach znajduje się 292 spośród 765 sklepów pięciu największych sieci znajduje się w 20 największych (pod względem ludności) miastach w Polsce – 38%. Sklepy sieciowe są obecne w 209 z 380 powiatów w Polsce. Głównie są to miasta na prawach powiatu oraz powiaty przy dużych miastach w Polsce.
Najwięcej sklepów w swoim portfolio posiada sieć Esotiq – 259 lokalizacji, z czego 49 sklepów znajduje się w 20 największych miastach Polski. Jest to marka najmocniej obecna w mniejszych miastach, zaledwie 19% sklepów znajduje się w 20 największych miastach w Polsce. Na drugim biegunie znajduje się marka Calzedonia, której 66% sklepów znajduje się w największych miastach – 48 spośród 73 sklepów w Polsce.
Duża konkurencja wśród sklepów niespecjalistycznych
Polski rynek bielizny cechuje się dużą konkurencją. Oprócz sklepów specjalizujących się w sprzedaży bielizny, w segmencie tym działają również sieci odzieżowe, które w swoim asortymencie mają bieliznę. Według danych PMR, wśród 10 największych graczy pod względem przychodów, trzy sieci nie specjalizują się w sprzedaży bielizny. Ich udział wśród największych graczy oscyluje na poziomie 1/3.
Co wynika również z gorszej dostępności do tych sklepów w mniejszych miastach, a niechęci kupowania bielizny online. Mimo, że wszyscy najwięksi gracze posiadają sklepy internetowe, kanał ten nie jest popularny wśród konsumentów w przypadku zakupów bieliźnianych. W związku z charakterystyką takich produktów, odsetek osób kupujących online jest niższy niż w przypadku odzieży i obuwia. Jak wynika z badania PMR, aż trzy czwarte respondentów większość lub prawie wszystkich zakupów bieliźniarskich dokonuje w sklepach stacjonarnych.
Według danych Esotiq & Henderson w 3 kwartale 2020 r. 14% przychodów detalisty to przychody ze sklepu internetowego, dla porównania LPP w tym samym okresie czasu wygenerowało przychody z kanału internetowego na poziomie 18%, z kolei w VRG te udziały wyniosły 17-42% (zależnie od marki).
Więcej o rynku bielizny w raporcie PMR: Handel detaliczny bielizną w Polsce 2020 ► https://bit.ly/30Jkt1I
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie ► https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.