Sienkiewicz laureatem Diamentów Forbesa
Spółka Sienkiewicz, produkująca prefabrykaty betonowe i żelbetowe, znalazła się w gronie laureatów rankingu Diamentów Forbesa 2024, uwzględniającego najbardziej dynamicznie rozwijające się firmy w Polsce. W szesnastej edycji tego wyróżnienia spółka jest na 75. miejscu w województwie mazowieckim oraz na 300. miejscu w rankingu ogólnopolskim.
Diamenty Forbesa to ceniony coroczny ranking, organizowany przez redakcję magazynu Forbes Polska oraz Dun&Bradstreet Poland. Lista klasyfikuje firmy w trzech kategoriach według przychodów ze sprzedaży w ostatnim roku obrachunkowym: od 5 do 50 mln zł, od 50 do 250 mln zł i powyżej 250 mln zł. Wybór laureatów do szesnastej edycji opierał się na danych firm, które złożyły w terminie raporty do KRS za okres 2022 - 2018. Organizatorzy analizowali, jakie przedsiębiorstwa najszybciej zwiększyły swoją wartość. Na liście Diamentów Forbesa znalazły się więc firmy, które osiągnęły największy przeciętny, roczny wzrost wartości - na poziomie 15 proc. i więcej .
Przyznanie Diamentów Forbesa jest nie tylko cennym wyróżnieniem, ale również okazją do budowania relacji biznesowych, wymiany doświadczeń i umacniania swojej pozycji na rynku. W szesnastej edycji rankingu najwięcej diamentowych firm pochodzi z województwa mazowieckiego, stanowią one 21,4% wszystkich przedsiębiorstw z listy.
Sienkiewicz nagrodzony Diamentami Forbesa
Spółkę Sienkiewicz oceniono w kategorii firm ze średnim przychodem ze sprzedaży od 50 do 250 mln zł. Sprzedaż w firmie w 2022 roku wynosiła dokładnie 143,7 mln zł. To wyjątkowe wyróżnienie potwierdza znaczący wzrost wartości przedsiębiorstwa w ostatnich latach. Warto dodać, że w procesie oceniania, firmom przyznawany jest pozytywny rating wiarygodności i ryzyka współpracy – analizowana jest m.in. płynność finansowa, terminowość płatności, wartość kapitałów własnych.
Sienkiewicz cieszy się renomą godnego zaufania partnera i solidnego wykonawcy w branży budowlanej, co potwierdzają kolejne duże zlecenia, terminowe realizacje zamówień oraz opinie zadowolonych klientów – mówi Ewa Sienkiewicz-Makowska, prokurent samoistny w firmie Sienkiewicz. Wyróżnienia, takie jak Diamenty Forbesa jeszcze bardziej motywują nas do działania. W najbliższym czasie planujemy dalszy rozwój w kierunku produkcji prefabrykatów dla budownictwa naziemnego oraz żelbetowych zbiorników retencyjnych. Z pomocą naszego działu badawczo-rozwojowego, będziemy również wprowadzać do produkcji m.in. nowe prefabrykaty dla energetyki – dodaje Ewa Sienkiewicz-Makowska.
Informacje o firmie
SIENKIEWICZ jest producentem prefabrykatów betonowych i żelbetowych ze 100% polskim kapitałem. Firmę wyróżnia wieloletnie doświadczenie w prefabrykacji, nastawienie na nieustanny rozwój i inwestycje w innowacje technologiczne oraz wykwalifikowana kadra, która dzięki zdobytej wiedzy zapewnia profesjonalną usługę oraz doradztwo. Asortyment produktów firmy obejmuje prefabrykaty betonowe i żelbetowe dla takich obszarów i branż, jak: kanalizacja, kolejnictwo, retencja, drogownictwo, gazownictwo, budownictwo inżynieryjne, budownictwo przemysłowe i mieszkaniowe oraz elementy nietypowe, w tym niestandardowe wzory płyt i obiektów z betonu: opracowywane według indywidualnego projektu i odlewane na zamówienie.
Zielone światło dla przebudowy ul. Suwak!
Plac Defilad wykorzysta wodę z drugiego obiegu
Cellnex udostępnił stacje bazowe PSP w Rzeszowie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.