SKENDE strategicznym partnerem Europejskiej Stolicy Młodzieży Lublin 2023

Justyna Wrzosek
Questia
ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl
Celem Europejskiej Stolicy Młodzieży jest pełniejsze włączenie młodzieży w życie Lublina, ułatwienie integracji w ich społecznościach oraz wspomaganie ich w rozwoju w obszarach takich jak poczucie wspólnoty, troska o ludzi i planetę oraz nieszablonowe myślenie w działaniu. 16 marca podczas uroczystej inauguracji zaprezentowano program nadchodzących wydarzeń. Osoby w wieku do 30 roku życia stanowią 35% społeczności miasta.
W SKENDE powstała przestrzeń pod nazwą Miejscówka, w której znajdują się sala warsztatowa, selfie boksy do robienia inspirujących zdjęć, strefa gamingowa, przestrzeń z grami analogowymi oraz galeria, w której można obejrzeć twórczość młodych artystów. Miejscówka, która powstała z myślą o potrzebach młodzieży, ma inspirować i rozwijać, ale przede wszystkim łączyć młodych ludzi z Ukrainy, Polski i innych krajów. Miejscówkę każdego dnia odwiedzają dziesiątki osób, a do tej pory odbyło się w niej ponad 390 godzin warsztatów oraz ciekawych wydarzeń, w których wzięło udział ponad 4000 osób.
− SKENDE od samego początku aktywnie uczestniczy w życiu mieszkańców w Lublinie. Jesteśmy niezmiernie szczęśliwi i zaszczyceni, że możemy być częścią tak ważnego i wyjątkowego projektu wspólnie celebrując tytuł Europejskiej Stolicy Młodzieży 2023. Inicjatywa ta otwiera młodym ludziom przestrzeń do realizacji ich marzeń i pasji. Doskonale współgra z wizją naszej firmy, którą jest tworzenie lepszego życia codziennego dla wielu ludzi. Chcemy poprzez nasze działania ułatwiać młodym ludziom integrację w ich społecznościach oraz wspomagać ich w rozwoju wokół takich tematów jak - poczucie wspólnoty, troska o ludzi i planetę oraz nieszablonowe myślenie w działaniu. - powiedział Jacek Garbaczewski, Dyrektor SKENDE.
SKENDE wraz z Urzędem Miasta zaprasza młodzież na liczne warsztaty i wydarzenia. Spotkania “Urban Club Lublin” uczą młodych entuzjastów planowania przestrzeni, jak projektować tereny miejskie, aby były przyjazne, dostępne i zielone. Kolejną atrakcją są bezpłatne warsztaty “Lublin Skills up!” prowadzone z udziałem specjalistów i przedstawicieli biznesu. W programie “Przedsiębiorcza Młodzież” uczniowie lubelskich szkół ponadgimnazjalnych rozwijają swoją przedsiębiorczość i podnoszą kompetencje poprzez wizyty studyjne w SKENDE i wykonywanie zleconych zadań. W tym roku będzie to przygotowanie kompleksowej koncepcji promocji Miejscówki w mediach społecznościowych. Prowadzone przez SKENDE warsztaty rozwojowe “What is your superpower?” stanowią przyjazną i bezpieczną przestrzeń do rozmów na tematy dotyczące niepełnosprawności, zrównoważonego rozwoju, czy poczucia własnej wartości. Gratką dla fanów graffiti będzie festiwal “Meeting of Styles”, który odbędzie się w sierpniu br.
– Budując ofertę skierowaną do młodych mieszkańców Lublina, poszukiwaliśmy partnerów nie tylko po stronie organizacji pozarządowych, czy nieformalnych grup młodzieży, ale również podmiotów z sektora biznesowego. Cieszę się, że zarówno IKEA, jak i SKENDE wyszły ze swoją propozycją połączenia sił w działaniu na rzecz młodych. Partnerskie relacje pozwoliły wypracować formułę współpracy, zakres wsparcia ze strony tych podmiotów oraz pakiet działań miasta. Od początku nie mieliśmy wątpliwości, że firmy te będą wiarygodnym partnerem w procesie Europejskiej Stolicy Młodzieży Lublin 2023. Wartości komunikowane przez IKEA oraz SKENDE doskonale wpisały się w główne założenia ideowe, jakie przyjęliśmy w ramach ESM. Otwartość, tolerancja, innowacyjność i dbałość o środowisko to tematy niezwykle ważne dla młodzieży, stanowiące fundamenty naszego programu ESM oraz współpracy z IKEA i SKENDE – powiedziała Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, Pełnomocniczka Prezydenta Miasta Lublin ds. Europejskiej Stolicy Młodzieży, Zastępczyni Prezydenta Miasta Lublin ds. Kultury, Sportu i Partycypacji.
SKENDE z radością angażuje się w ważne projekty poprawiające jakość życia mieszkańców Lublina, zwłaszcza młodych ludzi, aby mogli oni w pełni rozwijać swój potencjał. Szeroka oferta Europejskiej Stolicy Młodzieży Lublin 2023 to okazja dla studentów i młodzieży by poczuć swoją sprawczość, a także przynależność do lokalnej i europejskiej społeczności. Organizatorzy stawiają na inkluzywność i dobre samopoczucie.
Zaplanowane przez miasto na ten rok działania można sprawdzić tutaj: Lublin to MŁODZIEŻ.
SKENDE Shopping
Centrum handlowe SKENDE Shopping ze sklepem IKEA w Lublinie jest jednym z największych obiektów handlowych we wschodniej Polsce. W sumie na powierzchni 57 500 m2. klienci mogą skorzystać z oferty sklepu IKEA o powierzchni 33 500 m2. oraz centrum handlowego o powierzchni 24 000 m2. z blisko 60 różnymi sklepami i punktami usługowymi, w tym jedynym w Lublinie sklepem sportowym brytyjskiej marki Sports Direct. Na terenie centrum znajduje się wiele punktów przyjaznych rodzinom, miejsc wspólnego odpoczynku i zabaw dla dzieci. Klienci mają do dyspozycji parking na 2000 samochodów. Więcej na temat SKENDE Shopping: www.skendeshopping.pl.
Ingka Centres
Spółka Ingka Centres należy do Grupy Ingka (obejmującej również IKEA Retail oraz Ingka Investments). Ingka Centers ma ponad 40 lat doświadczenia w budowaniu i zarządzaniu centrami handlowymi. Aktualnie współpracuje z 3000 marek, obecnymi w 45 obiektach handlowych firmy na 15 światowych rynkach, które rocznie odwiedza 370 milionów osób. Ingka Centres tworzy miejsca spotkań we współpracy z lokalnymi społecznościami, a także w porozumieniu z najemcami i partnerami, dbając o zachowanie emocjonalnego charakteru miejsc, który wnosi wartość i buduje więzi między ludźmi.
Więcej na temat Ingka Centres: www.ingkacentres.com.

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Transport
Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.