Skinwallet ujawnia wartość największych transakcji!

Na całym świecie systematycznie rośnie popularność e-sportu, a wraz z nim także trend handlu dobrami cyfrowymi. Szacuje się, że sam rynek obrotu dobrami cyfrowymi osiągnie w 2025 roku wartość prawie 190 mld USD, a jego średnioroczna dynamika wzrostu może wynieść nawet 22,3 proc. Skinwallet, właściciel platform do handlu cyfrowymi aktywami, a zarazem pierwsza spółka z tego sektora notowana na warszawskiej giełdzie, prezentuje wybrane, najbardziej wartościowe transakcje. Zarówno wśród graczy, jak i kolekcjonerów prym wiodą skiny (czyli graficzne nakładki na przedmioty i postacie) z gry Counter Strike: Global Offensive.
- Aby zrozumieć skalę, do jakiej urósł handel dobrami wirtualnymi, warto prześledzić rosnącą wartość transakcji na tym rynku. Wprawdzie w większości wypadków nie przekracza ona kilku dolarów, jednak w globalnym ujęciu ilościowym robi duże wrażenie. Przedmioty postrzegane jako białe kruki potrafią osiągać ceny do kilkudziesięciu tysięcy dolarów, więc możemy tu mówić już o e-dobrach luksusowych – mówi Kornel Szwaja, prezes Skinwallet.
Najbardziej wartościową zdobyczą na arenie międzynarodowej okazał się skin StatTrak M4A4 | Howl, który w tym roku został kupiony został przez chińskiego kolekcjonera za 100 tys. dolarów. Wcześniejszy rekord należał do skórki Souvenir AWP | Dragon Lore, która została sprzedana w styczniu 2018 r. za kwotę 61 tys. dolarów. - Tak zawrotne kwoty nie odstraszają, a wręcz zachęcają kolekcjonerów oraz inwestorów, którzy widzą ogromny potencjał w tego typu transakcjach. Pokazuje to również rozmiary rynku e-sportu oraz obrotu dobrami cyfrowymi. Segment ten dawno wyszedł z niszy, czego dowodem jest wzrost liczby i wartości dokonywanych transakcji, co jest zauważalne także na platformach Skinwallet – dodaje Kornel Szwaja.
Od stycznia do września 2020 r. na platformach Skinwallet użytkownicy z ponad 110 krajów przeprowadzili łącznie kilkaset tysięcy transakcji kupna i sprzedaży dóbr cyfrowych z gier.
- Na ten moment rekordowym odnotowanym przez nas zakupem jest broń o nazwie M4A4 | Howl (Factory New), sprzedana za 3,5 tys. zł. Najdroższym nożem był Talon Knife | Marble Fade (Factory New), który osiągnął wartość 2,5 tys. zł. - mówi Kornel Szwaja - Jeszcze kilka lat temu takie zakupy nie cieszyły się popularnością. Dzisiaj e-sport urasta do rangi samodzielnej dyscypliny sportowej i w związku z tym rosną również kwoty, jakie zawodnicy i użytkownicy są w stanie przeznaczyć na związane z nim wydatki – dodaje.
Jedynym emitentem nowych skórek w CS:GO jest Valve, czyli twórca platformy Steam. Nowe przedmioty projektowane są przez grafików Valve oraz użytkowników platformy Steam. Tak stworzone skiny przedstawiane są społeczności graczy, którzy głosując wskazują najpopularniejsze wzory. M.in. na tej podstawie Valve decyduje, które skórki znajdą się w grze. Skórki mogą wyróżniać się niepowtarzalną kolorystyką czy strukturą. Im bardziej nietypowa i limitowana oprawa, tym wyższą może osiągnąć cenę.
Dodatkowymi elementami podnoszącymi wartość skinów są wirtualne naklejki z oznaczeniem np. wydarzeń e-sportowych podczas których dana broń była użyta, logo drużyny e-sportowej, która z nich korzysta czy też autografami zawodników. Z ich pomocą gracze budują w swój wizerunek w grze, zdobywają prestiż i podkreślają umiejętności. Najbardziej znane skórki to unikalne trofeum dla fana e-sportu.
Skinwallet to jeden z największych serwisów skupujących dobra cyfrowe z gier metodą mass-deposit (tj. w sposób pozwalający na sprzedaż wielu przedmiotów równocześnie) na rynku oraz największa polska strona zajmująca się handlem takimi aktywami. Jest właścicielem dwóch platform: działającej od 2019 roku platformy Skinwallet Instant (umożliwiającej użytkownikom sprzedaż dóbr cyfrowych z gier z natychmiastową wyceną i za pieniądze) oraz uruchomionej w październiku 2020 r. platformy Skinwallet Market (aktualnie umożliwiającej użytkownikom kupowanie wirtualnych przedmiotów z gier, a docelowo - handel nimi bezpośrednio pomiędzy użytkownikami). Spółka zadebiutowała na NewConnect 2 września br.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.