SoftBlue SA przejmuje biznes operatora telekomunikacyjnego
SoftBlue SA, notowana na NewConnect spółka IT, dywersyfikuje swoją działalność. Firma za 0,5 mln zł sfinalizowała transakcję zakupu zorganizowanej części przedsiębiorstwa easyCALL.pl SA. Tym samym SoftBlue SA nabyło prawa do całości biznesu firmy telekomunikacyjnej. W jej strukturach utworzy zaawansowane rozwiązania technologiczne oraz zapewni zaplecze specjalistyczne do rozwoju i wsparcia w zakresie nowych produktów telekomunikacyjnych. EasyCALL.pl na bieżąco współpracuje z podmiotami takimi jak Orange i Netia. Warszawska spółka była laureatem rankingu Delloite Fast 50 CE. Po trzech kwartałach 2020 easyCALL.pl SA odnotowało ponad 7,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży.
- Do tej pory skupialiśmy się na dziedzinach w obszarze software i IoT (Internet Rzeczy). Dzięki dokonanemu zakupowi zorganizowanej części przedsiębiorstwa easyCALL.pl rozwijamy nasze działania także w obszarze telekomunikacji. W pierwszej kolejności zajmiemy się stworzeniem i dostarczeniem do easyCALL.pl dedykowanych dla tego modelu biznesowego systemów technologicznych, które zapewnią doświadczeni programiści SoftBlue. Dotąd easyCALL.pl bazowało na gotowych rozwiązaniach, chcemy to zmienić. Pozwolą nam na to posiadane narzędzia i wiedza z zakresu New Technology – informuje Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue. – Przejęliśmy całość biznesu easyCALL.pl, w tym pracowników firmy, kontakty biznesowe i kontrakty, także z dużymi markami, jak Netia i Orange. Ufam, że transakcja będzie miała przełożenie na nasze przyszłe wyniki finansowe, a także porzeszenie oferty produktów SoftBlue – dodaje prezes zarządu SoftBlue.
EasyCall.pl to założona w 2005 r. warszawska firma świadcząca usługi telekomunikacyjne w zakresie telefonii internetowej VoIP oraz stacjonarnej WLR wraz z szerokopasmowym dostępem do Internetu. Produkty kierowane są zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Firma posiada również usługi dla operatorów hurtowych i resellerów. Innowacyjny system easyRESELLER umożliwia uruchomienie usług telekomunikacyjnych pod własną marką. W ten sposób umożliwia wykorzystanie pełnego potencjału sprzedażowego firmy, dodając do katalogu usług ofertę usług easyCall.pl. Warszawska spółka jest również autorem usługi Wirtualnej Centrali VPBX, która umożliwia z poziomu przeglądarki internetowej skorzystać z usługi komunikacyjnej w ,,chmurze’’ bez konieczności posiadania dodatkowego sprzętu. – Nie dziwi mnie fakt, że w firmę easyCALL.pl od dawna wierzą inwestorzy z branży. Wśród nich jest m.in. Artur Górski, który w swoim portfolio posiada także udziały m.in. w firmach Synerga, OneMore, czy TopLevelTennis – komentuje Michał Kierul. – Ze względu na atrakcyjny model działalności marki easyCALL.pl chcemy wyjść z jej usługami do szerokiego grona odbiorców. – dodaje.
W 2014 r. easyCall.pl zostało sklasyfikowane na 39. miejscu w rankingu Delloite Fast 50 CE. Od 2011 r. spółka jest notowana na NewConnect.
SoftBlue od lat działa w obszarze IoT. Najnowszym rozwiązaniem firmy dedykowanym klientom przemysłowym jest system do racjonalnego zarządzania produkcją i energią – Autonomous Data Controler. To nowoczesny rejestrator do lokalnego zbierania, rejestracji i analizy danych pochodzących z urządzeń przynależnych do jednej maszyny, instalacji lub rozdzielni.
Jednocześnie, jako prekursor tematyki antysmogowej w Polsce, SoftBlue jest twórcą systemu AirDron, który dzięki wbudowanym specjalistycznym sensorom i czujnikom na bieżąco monitoruje stan zanieczyszczeń powietrza w Polsce.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.