SoftBlue skierowało prywatną emisję akcji do InventionMed
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Notowane na NewConnect SoftBlue SA skierowało prywatną emisję akcji do swojego partnera biznesowego, firmy InventionMed SA i wyemitowało 19 mln akcji serii E w ramach kapitału docelowego po cenie 1,42 PLN za akcje. Tym samym spółka zwiększyła udział w akcjonariacie InventionMed do 50 proc. Jednocześnie InventionMed objęło 19 mln akcji SoftBlue. Ponadto bydgoska firma IT uruchomiła program motywacyjny, w ramach którego wyemitowała 2,6 mln warrantów subskrypcyjnych imiennych serii D, z czego 1,2 mln warrantów zamieniła na akcje. Walory zostały objęte przez kilkanaście osób fizycznych, w tym przez pracowników i współpracowników firmy.
W lipcu br. SoftBlue SA zainwestowało w InventionMed SA. Firma kupiła wówczas pakiet ponad 10 mln akcji, co stanowiło blisko 30 proc. wszystkich akcji INM. 7 września 2020 SoftBlue przyjęło ofertę objęcia akcji serii E uchwalonych przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy InventionMed SA i strony zawarły umowę objęcia 15 mln akcji serii E, tym samym firma zwiększyła udział w akcjonariacie InventionMed o dodatkowe 20 proc. Cena emisyjna akcji serii E wyemitowanych przez InventionMed wyniosła 1,23 zł i była to średnia cena notowań akcji tej spółki na rynku NewConnect. Wraz z umową objęcia akcji, SoftBlue poinformowało o niezbywaniu akcji (lock-up) serii E przez okres trzech lat od dnia zawarcia umowy. – To pozytywny zapis umowy, dzięki któremu obie strony mogą czuć się komfortowo. Przypomnę, że razem z SoftBlue tworzymy Centrum Innowacyjnych Symulacji Medycznych VR i AR. Współpraca między naszymi dwoma firmami układa się bardzo dobrze, co pozwala przewidywać, że naszych wspólnych projektów będzie więcej – komentuje Tomasz Kierul, prezes InventionMed SA.
Dodatkowo, SoftBlue SA wyemitowało w ramach kapitału docelowo 19 mln akcji serii E, które w całości zostały skierowane i objęte przez InventionMed SA – Wyemitowaliśmy 19 mln akcji serii E, które zostały skierowane w trybie emisji prywatnej do naszego partnera, firmy InventionMed. Docelowo nasz udział w spółce będzie wynosił 50 proc. wszystkich jej akcji. To istotny krok na drodze do zacieśnienia wspólnych relacji biznesowych. Mam nadzieję, że przyczyni się to też do przyspieszenia realizacji poszczególnych etapów wspólnie prowadzonych projektów, w tym budowy wirtualnego szpitala w Bydgoszczy – mówi Michał Kierul, prezes SoftBlue SA.
Cenę emisyjną ustalono na 1,42 zł, co stanowi średnią cenę rynkową akcji spółki z okresu ostatnich trzech miesięcy.
SoftBlue SA uruchomiło także program motywacyjny kierowany do pracowników, w ramach którego wyemitowało 2,6 mln warrantów subskrypcyjnych imiennych serii D. – Warranty subskrypcyjne nie zostały wydane zarządowi SoftBlue. Skierowaliśmy je w całości do kilkunastu osób fizycznych, w tym pracowników, partnerów, współpracowników naszej firmy i członka Rady Nadzorczej. – informuje Michał Kierul. – Pozwoli to naszym pracownikom bardziej związać się z firmą i realizowanymi przez nią projektami. Pracownicy mają czas do końca 2023 roku na realizację warrantów – dodaje.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.