SoftBlue stawia na zagraniczną działalność
Notowana na rynku NewConnect i działająca w branży IT spółka SoftBlue intensywnie rozwija swoją markę INTechHouse, dedykowaną zagranicznym projektom nearshoringowym i outsourcingowym z zakresu software’u i hardware’u. Obecnie z rozwiązań bydgoskiej firmy korzystają klienci z czterech kontynentów z branż gamingowej, przemysłowej, zdrowotnej czy finansowej. Łącznie jest ich ponad dwustu.
- Aktualnie jednym z naszych najważniejszych celów jest rozwój działalności na rynkach zagranicznych, w czym pomóc ma INTechHouse. Od blisko dwóch dekad rozwiązujemy problemy biznesowe z wykorzystaniem technologii, a z naszych usług korzystają również klienci spoza Polski. Realizujemy projekty dla firm z Europy, Ameryki Północnej, Bliskiego Wschodu czy Azji. Wykorzystując te doświadczenia, stworzyliśmy właśnie INTechHouse - markę dedykowaną klientom zagranicznym. Wierzymy, że dzięki niej nawiążemy współpracę z kolejnymi podmiotami zagranicznymi, co wpłynie pozytywnie na nasz rozwój oraz wzrost przychodów - mówi Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue SA.
SoftBlue zamierza być firmą jak najbardziej zdywersyfikowaną pod kątem geograficznym, aby zawirowania na jednym rynku nie były dla niej odczuwalne. W ramach INTechHouse spółka oferuje profesjonalne wsparcie w obszarze software oraz hardware dla klientów działających w branżach produkcyjnej, opieki zdrowotnej, logistycznej, transportowej, oil&gas, Fintech oraz nieruchomości. Zespół INTechHouse projektuje i dostarcza dedykowane rozwiązania z zakresu elektroniki, oprogramowania oraz ekorozwiązań.
Cele SoftBlue to również przywrócenie naturalnej równowagi i poprawa jakości życia przyszłych pokoleń. Firma wdraża innowacje technologiczne dla klientów oraz tworzymy własne produkty, które wpisują się w te założenia.
- Dostarczane przez nas oprogramowanie np. rozwiązania digitalizujące obieg dokumentacji, odczuwalnie redukują zużycie papieru i emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Nasze produkty do monitorowania mediów pomagają zmniejszyć zużycie wody i energii oraz zoptymalizować zarządzanie mediami. W portfolio można znaleźć również produkt do monitoringu jakości powietrza oraz rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję, która pozwala wielu biznesom wejść na wyższy poziom i ułatwia wiele procesów. Jednym z rozwiązań SoftBulue opartych o AI są voiceboty usprawniające komunikację i przyspieszające proces obsługi klienta. Z kolei ADC (system zarządzania produkcją i energią) wykorzystuje zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego - dodaje Michał Kierul.
W ciągu ostatnich dwudziestu lat tempo rozwoju nowych technologii i rozwiązań informatycznych w biznesie było ogromne. Postęp technologiczny przyczynił się do powstania innowacyjnych narzędzi i platform (np. chmura, sztuczna inteligencja, blockchain), które zrewolucjonizowały sposób działania wielu firm i branż.
- Dziś technologie informatyczne są kluczowe dla sukcesu każdej organizacji, niezależnie od specjalizacji czy wielkości przedsiębiorstwa. Rozwiązania IT pozwalają na bardziej efektywną obsługę klientów, poprawiają i ułatwiają procesy biznesowe oraz umożliwiają dostęp do analizy danych, która jest niezbędna do dalszego rozwoju i wyciągania wniosków. Obecnie trudno sobie wyobrazić, że biznes mógłby funkcjonować bez IT - uważa Michał Kierul.
Z tegorocznego raportu serwisu Emerging Europe wynika, że nasz rodzimy sektor IT jest trzecim pod względem konkurencyjności wśród 23 państw Europy Środkowej i Wschodniej (po Estonii i Litwie). Branża IT w Polsce ciągle się rozwija, wzrasta liczba zatrudnionych w niej pracowników oraz ich zarobki. Rynek informatyczny zatrudnia 525 tys. polskich specjalistów, których wynagrodzenie średnie wynosi 174 proc. średniej płacy krajowej.

PCF Group (People Can Fly) realizuje strategię i rozpoczyna emisję akcji

Ponad 2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży Play2Chill w 2022 roku

Crimen - Mercenary Tales na Meta Quest 2 i Pico już dziś!
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Ukraińcy coraz bardziej aktywni na polskim rynku pracy. Wyzwaniem pozostaje znajomość polskiego i znalezienie pracy zgodnej z kwalifikacjami
78 proc. Ukraińców przebywających w Polsce pracuje. Odsetek ten jest bardzo wysoki zarówno wśród migrantów przedwojennych, jak i uchodźców, którzy przyjechali do nas po 24 lutego 2022 roku. Polski rynek pracy dobrze sobie poradził z przyjęciem dużej fali nowych pracowników, mało tego, potrzebuje ich jeszcze więcej, szczególnie w okresie prac sezonowych. Ukraińcy wskazują jednak na kilka trudności – wśród nich są wysokie oczekiwania pracodawców, słaba znajomość języka polskiego i praca poniżej zdobytych w ojczyźnie kwalifikacji.
Finanse
Sztuczna inteligencja i cleantech w centrum zainteresowania funduszy VC. Polskie start-upy nieźle sobie radzą w obu tych branżach

– Sztuczna inteligencja i cleantech to w tej chwili dwie kluczowe branże, które są w centrum zainteresowania funduszy venture capital i do nich będą płynąć w nadchodzącym czasie największe środki – ocenia prezes zarządu Orlen VC Marek Garniewski. Statystyki pokazują, że rodzime start-upy dobrze sobie radzą w obu tych branżach. Polska jest już w tej chwili uważana za „zielony” hub technologiczny Europy Środkowo-Wschodniej. Na polskim rynku działa około setki spółek, których działalność jest bezpośrednio związana z SI i które mogą skorzystać na fali popularności tej technologii.
Współpraca

Obsługa konferencji prasowych
Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.
Handel
Wysoka inflacja zachwiała priorytetami konsumentów przy wyborze produktów. „Zielona” zmiana zachodzi jednak także w handlu

Kryteria ESG stają się częścią strategii świata biznesu, w tym także firm z branży handlu detalicznego. Choć w dobie szybko rosnącej inflacji konsumenci uważniej przyglądają się cenom, to kwestie jakości, ekologii i etyki firm będących właścicielami sklepów pozostają dla nich istotne. Pandemia, która spowodowała przerwanie łańcuchów dostaw, przekierowała uwagę logistyków na lokalne źródła zaopatrzenia, a to trend współgrający z ekologią ze względu na ograniczenie śladu węglowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.