Sokołów gra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy
Sokołów wspiera WOŚP
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy już po raz 32. połączy miliony darczyńców w całej Polsce i poza jej granicami. Mottem tegorocznej akcji jest hasło: „Tu wszystko gra OK!”, a zebrane podczas niej środki zostaną przeznaczone na zakup sprzętu do diagnozowania, monitorowania i rehabilitacji chorób płuc na oddziałach pulmunologicznych dla dzieci i dorosłych.
Firma Sokołów, która zgodnie ze swoją strategią społecznej odpowiedzialności, od lat czynnie wspiera tę wyjątkową akcję, angażuje się także w tegoroczny finał. Wiele działań pomocowych będzie realizowanych przez poszczególne oddziały Grupy. W Sokołowie Podlaskim firma Sokołów jest Sponsorem Głównym sztabu i jak co roku zapewni atrakcyjne gadżety. W Kole Sokołów został Sponsorem Strategicznym biegu „Policz się z cukrzycą”, którego idea doskonale wpisuje się również w filozofię prozdrowotnej edukacji prowadzonej przez firmę. W Tarnowie, w sobotę przed wielkim finałem, Sokołów zorganizuje turniej piłki nożnej halowej, połączony ze zbiórką pieniędzy na rzecz WOŚP. W rozgrywkach wezmą udział drużyny z sokołowskich oddziałów w Tarnowie i Dębicy, a także Policja, Straż Pożarna oraz Służba Więzienna. W dniu finału firma rozdawać będzie wolontariuszom ciepłą zupę, a podczas „światełka do nieba” na tarnowskim rynku usmaży i wyda 1000 burgerów. W Jarosławiu Sokołów przekaże produkty na potrzeby wolontariuszy, zaś zakład w Osiu będzie wspierać lokalne sztaby w Osiu i Jeżewie. W warszawskim sztabie głównym, w Restauracji Mistrzów, Sokołów wspólnie z Klubem Szefów Kuchni, będzie zapewniał posiłki wolontariuszom.
„Feeding the Future” – społeczna odpowiedzialność firmy
Zaangażowanie w akcje charytatywne to tylko jeden z elementów szeroko zakrojonej strategii społecznej odpowiedzialności, realizowanej przez Sokołów. Wspólnym hasłem działań całej Grupy Danish Crown, do której firma należy, jest „Feeding the Future”. To wielowymiarowy program, który obejmuje między innymi zrównoważoną produkcję żywności, dobre relacje z pracownikami i partnerami, propagowanie zdrowego stylu życia, proekologiczne inwestycje i technologie. W działaniach związanych z ochroną środowiska, poprzez wdrażanie innowacyjnych technologii, Sokołów ogranicza wpływ produkcji na przyrodę i otoczenie. Tylko w ubiegłym roku firma zmniejszyła zużycie gazu o 250 000 m3, zużycie energii o 1 600 MWh, zużycie wody o ok. 12 000 m3, a zużycie opakowań kartonowych o 800 000 sztuk. Przy sześciu sokołowskich zakładach zamontowano instalacje fotowoltaiczne, o całkowitej mocy 450 kWp, co przy średnim uzysku energii elektrycznej rocznie daje ok. 450 MWh. Instalacje te zapewniają redukcję emisji CO2 o około 200 ton rocznie.
Sokołów realizuje też działania, których celem jest promowanie idei „zero waste”, między innymi poprzez współpracę z aplikacją Too Good To Go. W minionym roku producent uratował przed zmarnowaniem ponad 8 000 kg żywności, co przekłada się na ograniczenie emisji CO2 o ok. 18 ton.
Sokołów w szczególny sposób wspiera społeczności w rejonach funkcjonowania zakładów Grupy. Prowadzi liczne akcje pomocowe, współpracując z lokalnymi organizacjami pozarządowymi oraz samorządowymi. Firma sponsoruje także miejscowe drużyny sportowe.
Sokołów realizuje ponadto liczne aktywności w zakresie edukacji na temat pełnowartościowej diety i zdrowego trybu życia. Te działania w szczególny sposób są kierowane do dzieci i młodzieży – to m.in. turniej piłki nożnej Sokoliki Cup, a także cykl spotkań i treningów Marcin Gortat Camp, którego firma jest wieloletnim partnerem. Szerokie działania edukacyjne są prowadzone również w Akademii Qulinarnej Sokołów, gdzie regularnie odbywają się warsztaty kulinarne. Dzięki współpracy z dziennikarzami, influencerami, szefami kuchni oraz ekspertami z dziedziny dietetyki, firma zapewnia dostęp do aktualnej i ciekawej wiedzy na temat zasad zdrowej diety i aktualnych trendów.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.