Speedmail zwiększa zasięg i otwiera kolejne oddziały
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
Największy w Polsce niezależny operator pocztowy Speedmail sp. z o.o. zapowiada ekspansję w małych i średnich miastach oraz dalsze zwiększanie zasięgu. Spółka planuje regularne otwarcia nowych punktów dystrybucyjnych, rozwój oferty adresowanej dla e-commerce oraz pozyskiwanie kolejnych odbiorców. W 2021 roku Speedmail wprowadzi również system Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru.
– Będziemy kontynuować działania rozpoczęte w minionym roku, ale też wprowadzać nowe usługi. Przede wszystkim chcemy nadal rozwijać sieć dystrybucyjną. W roku 2020 zwiększyliśmy zasięg populacyjny o ponad 3 proc., co oznacza, że docieramy z naszą usługą pocztową do kolejnego miliona mieszkańców kraju. Otworzyliśmy także kolejne punkty dystrybucyjne, które pojawiły się w mniejszych i średniej wielkości miastach, takich jak Sokołów Podlaski, Żory czy Augustów – mówi Janusz Konopka, prezes zarządu Speedmail.
Spółka planuje dalszy rozwój terytorialny i uruchamianie kolejnych punktów obsługi, koncentrując się na wybranych miejscowościach w przedziale 20-50 tys. mieszkańców. Aktualnie firma dysponuje siatką ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast Polski. Obok terytorialnego, operator chce powiększyć także swój zasięg rynkowy i docierać do nowych odbiorów szeregu branż.
– W roku 2020 zwiększyliśmy nasz udział w segmencie obsługi administracji samorządowej, spółek komunalnych, służby zdrowia. Mimo często niesprzyjających przepisów przetargowych udało nam się wygrać wiele postępowań ofertowych. Wśród naszych klientów znalazły się kolejne urzędy miast, spółki wodociągowe, szpitale, zarządy dróg, urzędy pracy – dodaje prezes Speedmail.
Obecnie wśród odbiorów usług operatora największą część (28 proc.) stanowią firmy branży finansowej (banki, ubezpieczyciele, firmy windykacyjne) oraz firmy telekomunikacyjne (16 proc.). Ponad 7 proc. udziału w sprzedaży to nadania administracji publicznej, a 5 proc. e-commerce. Z myślą szczególnie o tym ostatnim segmencie, Speedmail planuje rozwijać usługę listopaczki. Wprowadzone pod koniec ubiegłego roku rozwiązanie powstało pod kątem doręczeń przesyłek małogabarytowych, które stanowią znaczny udział w sprzedaży sklepów internetowych.
Nowością w ofercie niezależnego operatora pocztowego stanie się, wprowadzany od początku 2021 roku, system Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru. Usługa ta daje możliwość składania podpisu biometrycznego na urządzeniu mobilnym. Dzięki temu informacja potwierdzająca odbiór listu trafia do nadawcy znacznie szybciej, a przede wszystkim znacznie łatwiej ją ewidencjonować i weryfikować. EPO jest stosowane zwykle dla pism urzędowych, podatków, decyzji, zawiadomień, ale także innego rodzaju korespondencji.
– Coraz więcej urzędów i instytucji, ale także nadawców komercyjnych jest zainteresowanych taką usługą, dlatego postanowiliśmy ją uruchomić również w naszej sieci. W minionym roku dokonaliśmy wyboru dostawcy tabletów i oprogramowania do podpisu elektronicznego oraz rozpoczęliśmy proces wdrożenia. Usługę uruchamiamy w pierwszej kolejności u klientów lokalnych, stopniowo obejmując kolejne placówki naszej firmy – tłumaczy Janusz Konopka, prezes zarządu Speedmail.
Speedmail to największy w Polsce niezależny operator pocztowy. Firma doręcza przesyłki listowe i marketingowe poprzez sieć ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast kraju. Oferta Speedmail adresowana jest do firm takich jak: banki, operatorzy telekomunikacyjni, telewizje kablowe, firmy ubezpieczeniowe, ale też do agencji marketingowych, fundacji, samorządów oraz spółek miejskich. Jej konkurencyjną przewagę stanowią zarówno elastyczność cenowa, jak i najnowsze rozwiązania IT: śledzenie wszystkich przesyłek, monitoring listonoszy on-line czy aplikacja do zarządzania korespondencją. Dzięki zintegrowaniu z największymi drukarniami korespondencji i firmami konfekcyjnymi, Speedmail zapewnia pełną automatyzację wysyłek masowych. Działalność firmy wyróżnia zastosowanie sprawdzonych rozwiązań logistycznych, ale także dbałość o bezpieczeństwo obrotu pocztowego. Marka Speedmail budowana jest w oparciu o najlepsze praktyki i doświadczenia rynków europejskich.
Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata
Platige Image otwiera studio na Wyspach Kanaryjskich
Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne
Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.
Infrastruktura
Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.
Firma
Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.