Komunikaty PR

Esport staje się solidnym graczem cyfrowej gospodarki

2021-01-05  |  11:40
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Wiele wskazuje na to, że w ciągu kilku lat esport może stać się jedną z głównych gałęzi cyfrowej gospodarki. Pandemia, ograniczając tradycyjne formy rozrywki, jedynie przyspieszyła jego ekspansję. Esport na igrzyskach olimpijskich to już tylko kwestia czasu - mówi prezes Polskiej Ligi Esportowej Paweł Kowalczyk. 

 

Zgodnie z raportem E-Sport 2020 Biznes-Rynek Pracy-Edukacja, przygotowanym pod patronatem ówczesnego Ministerstwa Rozwoju, polski esport rozwija obecnie ekspansję w serwisach społecznościowych. Przez analogię do historii mediów społecznościowych, kolejnym etapem będzie gwałtowny wzrost znaczenia działań związanych z marketingiem internetowym w jego obszarze.

 

Sięgając do założeń́ jednego z praw związanych z rozwojem w sferze technologicznej – prawa Moore’a – w perspektywie pięciu lat esport może stać́ się̨ jedną z głównych gałęzi gospodarki cyfrowej, elektronicznej - stwierdza raport.

 

- Pandemia przyspieszyła proces jego rozwoju, ale musimy pamiętać, że i przed pojawieniem się koronawirusa gaming i esport miały się już bardzo dobrze - mówi Paweł Kowalczyk. - Owszem, imprezy i aktywności sportowe są dziś bardzo mocno ograniczone szukamy jakiejś rozrywki w domu, i jest to czynnik podnoszący zainteresowanie gamingiem i esportem. Ale pierwsze edycje polskiej ligi esportowej, innych lig i sama prognoza wzrostu rynku pokazywały, że to bardzo dynamicznie rosnąca gałąź rozrywki i gospodarki - dodaje.

 

Prezes PLE zwraca uwagę, że pokolenie odbiorców, które już za młodu miało do czynienia z grami i internetem, konsumuje zupełnie inną rozrywkę niż tradycyjna, która jest dla nich nudna i mało ciekawa. Oglądanie graczy, profesjonalnie rywalizujących w grach komputerowych jest dla nich ciekawsze, czy tego chcemy czy nie, z taką sytuacją będziemy mieli coraz bardziej do czynienia z każdym kolejnym rokiem.


W jego ocenie, to jest kwestia rozwoju cywilizacyjnego, i tak jak kilkanaście lat temu mieliśmy początek ery social mediów, które dziś są najpotężniejszymi kanałami komunikacji, tak mamy do czynienia z tą samą ścieżką rozwoju w branży esportowej. 

 

- Jako Polska Liga Esportowa chcemy, aby scena rywalizacji w grach była jak najbardziej profesjonalna. Zależy nam na tym, aby w każdym aspekcie być tak profesjonalnym jak ligi sportów tradycyjnych. Chodzi o określone normy rywalizacji, o profesjonalne zaplecze klubów i organizacji zrzeszających graczy. Chcemy im pomagać, aby swoim zawodnikom zapewniali jak najlepsze warunki treningów. Nie możemy także zapomnieć, że aktywność fizyczna jest kluczowa na profesjonalnym poziomie - mówi Paweł Kowalczyk.

 

I wskazuje, że aby mówić o profesjonalnym wymiarze organizacyjnym wydarzenia Polskiej Ligi Esportowej muszą wyglądać tak samo jak w tradycyjnym sporcie. 

 

- Chcemy zacząć tworzyć produkt porównywalny z takimi jakie dostarcza ekstraklasa piłkarska. Mamy za sobą pierwszy sezon rozgrywek, który pokazał, że i jakość produktu i zainteresowanie nim są na wysokim poziomie - dodaje prezes PLE.

 

Nie zmienimy tego, że mamy już erę gamingu i esportu. To już tylko kwestia czasu, kiedy esport zagości na igrzyskach olimpijskich.

 

- Rywalizacja esportowa oparta jest o takie same czynniki jak sportowa, gracze są profesjonalnymi sportowcami, wysiłek który wkładają w treningi jest olbrzymi - podkreśla Paweł Kowalczyk. I jak dodaje, głównym zadaniem ligi jest to, aby ta rywalizacja przebiegała na jak najlepszym poziomie organizacyjnym, żeby była profesjonalna i unormowana, a emocje kojarzyły się jak najlepiej.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Doskonale warunki na narty w Szczyrku. Narciarze tłumnie odwiedzają Beskid Sport Arenę! Biuro prasowe
2024-12-27 | 18:00

Doskonale warunki na narty w Szczyrku. Narciarze tłumnie odwiedzają Beskid Sport Arenę!

W poprzednim sezonie (2023/2024) ośrodek Beskid Sport Arena otwarł się już 2 grudnia, natomiast w tym roku trzeba było poczekać trochę dłużej. Wszystko jednak wskazuje na to, że
Sport Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025
2024-12-09 | 01:00

Znamy datę Rosa Challenge Tour 2025

To już pewne – na polu golfowym Rosa odbędzie się kolejny turniej z cyklu Challenge Tour.  Oficjalny harmonogram został opublikowany dzisiaj na oficjalnej stronie turnieju. W nowym
Sport Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
2024-10-18 | 09:00

Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!

Eksperci od dawna dyskutują o potrzebie wprowadzania ekologicznych rozwiązań w infrastrukturze sportowej oraz o wyzwaniach związanych ze zrównoważonym rozwojem. W centrum uwagi

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.