Z alpejskich szczytów do Polski: marka Northland dostępna w GO Sport
Założycielem Northland jest Gerwalt Pichler – pasjonat ekstremalnego alpinizmu oraz zdobywca najdzikszych oraz najtrudniejszych szczytów. W wieku 40 lat porzucił on ówczesne życie zawodowe i w pełni poświęcił się swojemu hobby. Zaczął samodzielnie organizować górskie wyprawy, co uczyniło go pionierem w tej dziedzinie. Wówczas nikt nie podejmował się tego typu przedsięwzięć, a co za tym idzie – nikt tak naprawdę nie wiedział, jak wymagająca jest tego typu wyprawa i co jest do niej potrzebne. Niezadowolony z posiadanego sprzętu Pichler postanowił sam go zaprojektować. Podczas wspinaczki na najzimniejszą górę świata – Mt. McKinley (obecnie Denali) podjął decyzję o stworzeniu własnej marki. Sprzęt dla prawdziwych alpinistów, zapewniający im bezpieczeństwo oraz komfort nawet w najtrudniejszych warunków – takie było założenie Gerwalta Pichlera, a jednocześnie idea, w myśl której powstała marka Northland.
Inspiracją dla nazwy brandu była Nowa Zelandia i najbardziej wysunięty na północ kraju region. Northland, bo dokładnie tak nazywa się to miejsce, jest istnym rajem dla miłośników sportów outdoorowych, m.in. wspinaczek, pieszych wędrówek, żeglarstwa, narciarstwa czy jazdy na rowerze. Gerwalt Pichler często odwiedzał Nową Zelandię jako nastolatek, a wyrazem jego zamiłowania do tego kraju miał być stworzony przez niego brand.
Dziś, mająca niemal 50 lat marka Northland, jest połączeniem outdoorowych technologii z najnowszymi trendami ze świata mody. Oferuje nie tylko wysoce funkcjonalną odzież, obuwie i sprzęt, ale także dba o to, by wyglądały one stylowo, zgodnie z oczekiwaniami odbiorców. Według tej strategii powstają kolekcje sportowe Northland, na które składają się m.in. się lekkie i wytrzymałe namioty, ciepłe i również niewiele ważące śpiwory, zaawansowana technologicznie odzież oraz wodoodporne buty gwarantujące wysoką przyczepność.
Produkty Northland są aktualnie dostępne w 43 państwach, a od tego roku jednym z niech jest także Polska. Rzeczy austriackiej marki można kupić stacjonarnie oraz online w sieci sklepów sportowych GO Sport.
Zielona Infrastruktura Sportowa Przyszłości – nie moda tylko konieczność!
Waterdrop® oficjalnym partnerem Australian Open
46 proc. badanych pijących min. 10 szklanek wody dziennie jest szczęśliwa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.