Spostrzegawcze, odporne na stres i opanowane
M&CC Sp. z o.o.
Jana Kazimierza 32b/17
01-248 Warszawa
gajo|mcconsultants.pl| |gajo|mcconsultants.pl
+48 662031031
https://www.mcconsultants.pl/
Branża security to kolejny sektor powszechnie uważany za męską domenę zawodową, w który kobiety wkraczają coraz odważniej. I doskonale się w nim sprawdzają. Są lepszymi od mężczyzn obserwatorami, potrafią trafniej analizować sytuację, są bardziej odporne na stres i bardziej opanowane. Te cechy powodują, że skutecznie zażegnują zagrożenie. W Grupie Seris Konsalnet już 21% pracowników stanowią panie, szczególnie cenione w monitoringu oraz jako pracownicy i managerowie ochrony fizycznej w terenie. Analizy ekspertów rynku pracy pokazują, że rok temu co trzecia aplikacja kandydatów na stanowiska w branży ochroniarskiej była składana przez kobiety. Blisko 60% z aplikujących pań zostało zatrudnionych, co daje wynik lepszy niż w przypadku mężczyzn starających się o tę samą posadę. W sektorze security sprawność fizyczna pracownika, częściej przypisywana mężczyznom, nie jest jedynym kryterium wyboru. Liczą się także inne umiejętności i cechy charakteru, niezbędne w tej pracy. W strukturze zatrudnienia Grupy Seris Konsalnet kobiety stanowią 21% pracowników na stanowiskach, które niekoniecznie wymagają użycia środków przymusu bezpośredniego. Odsetek kobiet w Grupie stale rośnie, a możliwości zawodowe są bardzo zróżnicowane. Kobiety doskonale się sprawdzają nie tylko na pierwszej linii ochrony – uważnie wykrywają sklepowych złodziei za pomocą monitoringu, świetnie koordynują pracę grup interwencyjnych czy zarządzają zespołami pracowników ochrony fizycznej w terenie. Kobieta w ochronie: Ilona Florczak-Skupniewicz Ilona Florczak-Skupniewicz, Menadżer Ochrony w Seris Konsalnet, całą swoją karierę zawodową związała z branżą security. Skończyła policealną szkołę o kierunku ochrona mienia, a następnie pracowała przez 20 lat w różnych firmach jako pracownik ochrony, operator monitoringu czy dowódca zmiany. W Seris Konsalnet kieruje zespołami interwencyjnymi i organizuje oraz koordynuje ochronę na wielu obiektach. Jeszcze kilka-kilkanaście lat temu kobieta pracująca w ochronie była ewenementem – mówi Ilona Florczak-Skupniewicz. – W tak wydawałoby się męskim zawodzie nie było miejsca dla tzw. słabej płci. Jednak moja ponad dwudziestoletnia kariera zawodowa świadczy o czymś dokładnie przeciwnym. Kobiety chcą i mogą być świetnymi pracownicami ochrony. Są bardzo uważne, świetnie odczytują mowę ciała i intencje osoby, którą podejrzewają o próbę czy nawet chęć popełnienia przestępstwa lub wykroczenia. Z doświadczenia wiem, że doskonale sprawdzają się na stanowiskach operatorów monitoringu, bo szybko analizują i wyłapują osoby, które zachowują się w podejrzany sposób. – dodaje Florczak-Skupniewicz. Branża stawia na dywersyfikację zatrudnienia W ślad za innymi sektorami tradycyjnie postrzeganymi jako męskie, np. logistyka i transport, branża security tworzy wiele miejsc pracy dla kobiet. Spółki Grupy Seris Konsalnet (usługi ochrony) i Seris Konsalnet Cleaning (usługi czystościowe) stale prowadzą nabór nowych pracowników na różne stanowiska, bez względu na płeć. Grupa od lat realizuje strategię tworzenia równych szans w zatrudnieniu i przeciwdziałaniu wykluczeniu zawodowemu, w tym również cudzoziemców. Wprowadzona przez polski rząd specustawa, upraszcza procedury zatrudnienia uchodźców z Ukrainy, otwiera szereg możliwości oferowania pracy w branży kobietom i mężczyznom, którzy szukają w naszym kraju spokoju i stabilizacji. Seris Konsalnet otworzył rekrutację na stanowiska w ochronie fizycznej oraz monitoringu dla kobiet-uchodźców z Ukrainy. Mogą liczyć na zatrudnienie, dofinansowanie posiłków i prywatną darmową opiekę medyczną. |

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.