Komunikaty PR

Sprawny co-packing przyspiesza e-commerce

2022-08-05  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marcin Pietraszek
Empemedia

Kazachska
02-999 Warszawa
empe|empemedia.pl| |empe|empemedia.pl
505780488
empemedia.pl

Trzeba być coraz szybszym, coraz sprawniejszym, aby nie zostać w tyle stawki. Nie chodzi tu jednak o sportowy maraton. To sprzedawcy ścigają się między sobą, podczas gdy dopingujący ich klienci krzyczą: „Szybciej! Jeszcze szybciej!”.

Prawda jest taka, że pojedynczym sklepom internetowym, szczególnie tym niewielkim, coraz trudniej jest spełnić rosnące oczekiwania klientów. Nie dlatego, że nie chcą. To po prostu staje się niewykonalne!

Po przyjęciu zamówienia towar trzeba skompletować (co czasem oznacza kilka różnych operacji), wystawić fakturę lub paragon, zapakować, zlecić wysyłkę w firmie kurierskiej. Wszystko to zajmuje czas, a i kurier nie pojawi się w drzwiach sklepu natychmiast po zleceniu wysyłki. Jak więc to możliwe, że niektórym firmom udaje się dostarczyć towar do klienta już następnego dnia po zamówieniu?

- Prawie zawsze taka szybka obsługa wskazuje na współpracę e-sklepu z firmą logistyczną. Oznacza to, że sam sklep zajmuje się głównie przyjmowaniem zamówień i  odpowiadaniem na pytania klientów, natomiast większość pozostałych operacji bierze na siebie operator logistyczny – mówi Urszula Rąbkowska z firmy XBS Group. - Duże znaczenie ma tutaj co-packing. Choć to tylko jeden z elementów w łańcuchu dostaw, to jednak może dać pozytywnego „kopa” całemu procesowi realizacji zamówienia – podkreśla.

Więcej niż pakowanie

Co-packing to usługa realizowana nie tylko dla sklepów internetowych. Korzystają z niej także sklepy stacjonarne. W najszerszym zakresie co-packing oznacza wszelkie operacje związane z przepakowywaniem towarów.

Może to więc oznaczać rozpakowywanie produktów z palet i dzielenie ich na „mniejsze porcje”, które będą wysyłane do sklepów stacjonarnych. Usługa ta może też polegać na wypakowywaniu produktów  z opakowań zbiorczych zagranicznego producenta i przekładanie ich do opakowań krajowego dystrybutora wraz z dokładaniem polskich instrukcji obsługi.

Jednak szerokie pojęcie co-packingu może obejmować także wiele bardziej szczegółowych operacji, w tym konfekcjonowanie. Obecnie o konfekcjonowaniu mówi się najczęściej w kontekście pakowania zamówień dla klientów końcowych. Klient zamawia przez internet kilka produktów, a w firmie logistycznej są one wyjmowane z poszczególnych opakowań zbiorczych i wkładane do konkretnej przesyłki.

I właściwie na tym można by było zakończyć, gdyby nie fakt, że… to dopiero początek! Obecnie usługi co-packingu mogą obejmować całą masę rozmaitych usług dodatkowych, które sprawiają, że sklepom internetowym łatwiej zdecydować się na e-fillfulment, czyli na całkowity outsourcing logistyki (włącznie z magazynowaniem towarów w firmie logistycznej).

- Co-packing może obejmować np. drukowanie faktur w imieniu e-sklepu i dołączanie ich do przesyłek. Do paczek mogą być także wkładane ulotki, gratisy lub próbki produktów. Czasem produkty mogą wymagać zaklejenia etykiet obcojęzycznych etykietami w języku polskim lub w ogóle pudełka oryginalne mają zostać zamienione na opakowania z logo sklepu – mówi przedstawicielka XBS Group.

Jeszcze inną usługą realizowaną w ramach co-packingu jest tworzenie zestawów promocyjnych. Sklep może postanowić, że pewne produkty będzie oferował w pakietach (np. w ramach promocji). Przy samodzielnym zajmowaniu się logistyką oznaczałoby to konieczność ściągnięcia produktów z magazynu i zaangażowania czasu własnych pracowników w tworzenie określonych zestawów. Jednak w przypadku współpracy z firmą logistyczną dzieje się to znacznie szybciej. Sklep wysyła odpowiednie zlecenie, a operator logistyczny zajmuje się przepakowywaniem.

Dlaczego co-packing usprawnia dostawy?

Na początku tego tekstu wspomnieliśmy, że klienci są coraz bardziej wymagający, szczególnie w odniesieniu do czasu dostawy. Trzeba więc odpowiedzieć na pytanie, jaki związek może mieć sprawny co-packing z szybkim dostarczaniem przesyłek.

Główną korzyść stanowi usprawnienie pracy e-sklepu, bez zaangażowania ze strony jego pracowników. Sklep nie musi zatrudniać więcej ludzi, ani zwiększać swojej powierzchni, aby się rozwijać. Jeśli towar do przepakowania znajduje się w magazynie firmy logistycznej, wówczas wszystkie niezbędne operacje (przepakowywanie, faktury, ulotki, konfekcjonowanie) są wykonywane w jednym miejscu, jedna po drugiej. Trwa to więc krótko i jest łatwiejsze do zorganizowania.

Usprawnienia wynikają także z możliwości powiązania co-packingu z innymi usługami. Skoro przesyłki i tak są już w magazynie operatora logistycznego, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby to on zamówił kuriera i przekazał paczki, które mają trafić do klientów. Dzięki temu zamówienia złożone danego dnia do określonej godziny mogą zostać spakowane i jeszcze tego samego dnia wydane kurierowi bezpośrednio z magazynu. A następnego dnia trafiają  do rąk klientów.

To jednak także nie musi być jeszcze koniec. Współpraca z firmą logistyczną może obejmować również przyjmowanie zwrotów.

- W zależności od tego, co zostanie ustalone pomiędzy e-sklepem a operatorem logistycznym, zwrócone przez konsumentów produkty mogą trafiać do ponownego przepakowania i dalszej odsprzedaży albo np. być przekazywane do recyklingu – mówi Urszula Rąbkowska.

W sumie, dzięki takiej współpracy sklep internetowy może działać w sposób bardziej elastyczny, może szybciej dostarczać przesyłki do klientów, a same paczki są pakowane w sposób estetyczny i bezpieczny, zgodnie ze standardami danego operatora logistycznego. Sam co-packing nie jest jedynym ogniwem łańcucha dostaw, ale zależy od niego bardzo wiele.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Kleić, ale czym? Rodzaje kleju w etykietach Biuro prasowe
2022-08-12 | 01:00

Kleić, ale czym? Rodzaje kleju w etykietach

Kleje do etykiet muszą zostać dobrane do rodzaju powierzchni oraz środowiska, w jakim będzie funkcjonować dana etykieta.  Wymagana jest odpowiednia trwałość oraz zachowanie
Firma Sektor budowlany musi się włączyć w walkę ze zmianami klimatu.
2022-08-11 | 16:30

Sektor budowlany musi się włączyć w walkę ze zmianami klimatu.

Sektor budowlany musi się włączyć w walkę ze zmianami klimatu   Ograniczanie negatywnych skutków zmian klimatycznych jest jednym z największych wyzwań gospodarczych
Firma Kobiety-liderki. Z jakimi wyzwaniami mierzą się na co dzień?
2022-08-11 | 01:00

Kobiety-liderki. Z jakimi wyzwaniami mierzą się na co dzień?

Kobiety w zarządach firm i pełniące funkcje kierownicze to wąska, rzadko badana grupa. Mało wiemy o ich pracy. Przede wszystkim nie zdajemy sobie sprawy, z jakimi wyzwaniami muszą mierzyć

Transmisje online

Więcej ważnych informacji

Złote Spinacze 2022

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branżę modową czekają rewolucyjne zmiany. Formuła fast fashion odejdzie do lamusa

– Idealny model biznesowy w branży modowej to zero waste, który nie stosuje surowców naturalnych, tylko wtórne. Bardzo dobry jakościowo i przez to drogi, w związku z czym konsumenci kupują te produkty rzadziej. I moim zdaniem w ciągu maksymalnie 20 lat dojdziemy właśnie do takiego modelu. Zmuszą nas do tego kwestie środowiskowe – prognozuje dr Magdalena Płonka, dyrektorka Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru w Warszawie. Jak podkreśla, marki z segmentu tzw. fast fashion już doskonale wiedzą, że ich formuła biznesowa się kończy. Dlatego w nadchodzących latach ten rynek czeka transformacja, bo szybka moda generuje dziś olbrzymie problemy społeczne i środowiskowe.

Prawo

W Polsce jest ponad milion legalnie pracujących cudzoziemców. Kontrole Inspekcji Pracy wciąż wykazują nieprawidłowości w tym zakresie

Liczba obcokrajowców na polskim rynku pracy szybko rośnie. Najliczniejszą grupą są już od lat obywatele Ukrainy, których teraz dodatkowo przybywa w związku z wojną za wschodnią granicą. Z danych MRiPS wynika, że na koniec lipca 736 tys. Ukraińców pracowało i odprowadzało składki. Kontrole Państwowej Inspekcji Pracy w zakresie legalności zatrudnienia cudzoziemców wciąż wykazują szereg nieprawidłowości i nadużyć, jednak ich skala nie wzrosła znacząco w ostatnich miesiącach wraz z napływem większej liczby Ukraińców. 

Farmacja

Ministerstwo Zdrowia analizuje możliwości rozszerzenia roli farmaceutów. Część nowych zadań może trafić do koszyka świadczeń gwarantowanych

Pilotaż przeglądów lekowych czy szczepienia ochronne to przykłady nowych zadań realizowanych przez farmaceutów. Eksperci pracujący w specjalnym zespole w ubiegłym roku wskazali siedem takich usług, które mogłyby być z powodzeniem wdrażane w aptekach. Rozszerzenie uprawnień farmaceutów wiąże się również z wyceną świadczeń i włączaniem ich do koszyka świadczeń refundowanych, choć niewykluczone, że niektóre usługi byłyby dostępne prywatnie. 

Współpraca

Obsługa konferencji prasowych

Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.