Komunikaty PR

Średnie płatności za ransomware podwajają się od 3 do 4 kwartału 2019, padł nowy

2020-01-31  |  01:00
Biuro prasowe

Cenę ataku oprogramowania ransomware można ustalić bardziej precyzyjnie niż inne rodzaje ataków, a nowe badanie ujawnia oczekiwane koszty, jakie firma poniesie podczas takiego zdarzenia.

W 2019 r. firmy zaobserwowały zmianę w sposobie, w jaki przestępcy wdrażają i wykorzystują oprogramowanie ransomware, ponieważ staje się ono bardziej ukierunkowane, a wrażliwe dane są kradzione i wykorzystywane do szantażu. To natychmiast przełożyło się na większą średnią płatność okupu za incydenty związane z oprogramowaniem ransomware, która wzrosła o 104% w czwartym kwartale 2019 r., do 84 116 USD, w porównaniu z 41 198 USD.

Nowe badanie przypisuje zmianę w atakach ransomware zmianom sposobu, w jaki warianty ransomware Ryuk i Sodinokibi są wdrażane online w przestrzeni korporacyjnej, z naciskiem na większe firmy. Żądania okupu osiągnęły nowy rekord w wysokości 780 000 USD.

Badanie pokazuje również, że średni czas przestoju firmy wzrósł do 16,2 dnia w czwartym kwartale, z 12,1 dnia poprzedniego kwartału.

Atak nie kończy się, gdy dane zostaną ostatecznie odszyfrowane lub przywrócone z kopii zapasowej. Konieczna może być aktualizacja oprogramowania i sprzętu, co może zająć dużo czasu, w zależności od wielkości organizacji. Ważnym aspektem jest również utrata reputacji, która jest niezwykle trudna do oszacowania ale z pewnością występuje.

Kolejny interesujący wskaźnik ujawniony w badaniu dotyczy wskaźnika powodzenia płatności, który wynosi obecnie 98%.

- W 57,4% przypadków skutecznego ataku wykorzystywane są skradzione lub wyciekające dane uwierzytelniające RPD (Remote Desktop Protocol), w 26,3% phishing e-mailowy. Wnioskować należy, że najlepszym sposobem ochrony firmy przed atakami ransomware jest jak najlepsze zabezpieczenie poświadczeń RDP, a także wdrażanie kompleksowych procedur bezpieczeństwa, które obejmą całą organizację – mówi Mariusz Politowicz, ekspert ds. bezpieczeństwa Bitdefender.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.