Komunikaty PR

STADA Pharm wkracza w nowe obszary – komentarz Pauliny Romaniszyn

2024-01-31  |  15:00
Biuro prasowe

Przełomowe – tak jednym słowem podsumować można plany STADA Pharm na 2024 rok. Miniony rok zakończony na poziomie 450 mln PLN, a tym samym ponad dwukrotny wzrost sprzedaży w porównaniu do sytuacji sprzed 4 lat sprawia, że rozwój firmy osiąga spektakularne tempo. Skuteczna strategia i ambitne cele sprawiły, że z niewielkiej firmy farmaceutycznej w Polsce, przekształciliśmy się w ważnego gracza globalnej strategii STADA i wciąż nie mówimy ostatniego słowa.

 

Ubiegłe lata naznaczone dużą dozą niepewności nie przeszkodziły w rozwoju biznesowym naszej organizacji – intensywne wzrosty sprzedaży notujemy nieprzerwanie od 2020 r. W międzyczasie otworzyliśmy w Polsce również dwa magazyny, dzięki którym możemy jeszcze lepiej zadbać o zdrowie pacjentów poprzez zapewnienie im stałego dostępu do naszych produktów. Znaczny rozwój STADA w Polsce zawdzięczamy ekspansji naszych autorskich brandów, akwizycji m.in. Orofaru i Cholinexu, przejęciu Walmarku. Intensywnie rozwijamy także obszar leków uśmierzających ból. W 2023 roku skoncentrowaliśmy się na uważnym zrozumieniu rosnących potrzeb szerokiej grupy konsumentów. W efekcie rozszerzyliśmy linię produktów Oilatum do pielęgnacji różnych typów skóry, a także zaprezentowaliśmy nową odsłonę naszej czołowej marki Nizoral. W STADA Pharm zadbaliśmy również o segment męskiego zdrowia wprowadzając produkt Permen MED.

 

Jednak szczególnie istotnym dla nas wyzwaniem była odpowiedź na coraz większe zainteresowanie suplementami wśród Polaków. Według raportu „Rynek suplementów diety w Polsce 2023” korzysta z nich nawet 75 proc. dorosłych, dlatego niezwykle ważne było dla nas, aby nowy produkt wyróżniał się przede wszystkim jakościowym i skutecznym składem. Z tego powodu wprowadzając linię produktów Biorythm, wykorzystaliśmy najnowsze osiągnięcia naukowe – nagrodzone Nagrodą Nobla odkrycie mechanizmów kontrolujących rytmy okołodobowe. Pionierskie założenia w połączeniu z technologią Slow Release, bazującą na uwalnianiu składników odżywczych z preparatu stopniowo do 24h, pozwoliło nam wyróżnić się na polskim rynku suplementów, a rozwijanie tego segmentu stanowi obecnie jeden z priorytetów naszej strategii biznesowej.

 

W 2024 r. zaznaczymy swoją obecność w polskiej pharmie jeszcze wyraźniej – planujemy osiągnąć wyższy poziom sprzedaży, generując 36 proc. wzrostu. To ambitne przedsięwzięcie, ale jesteśmy gotowi na jego realizację. Choć dotychczas specjalizowaliśmy się w lekach generycznych, wkraczamy w zupełnie nowy obszar terapeutyczny. W tym roku zakładamy wprowadzenie leku w obszarze nefrologii, ze szczególnym uwzględnieniem nefropatii IgA, stworzonego przez międzynarodowe laboratorium badawcze STADA. Dodatkowo, chcemy wkroczyć w segment leków oddechowych, a także dynamicznie rozwijający się rynek leków antykoagulacyjnych z silnymi cząsteczkami, takimi jak dabigatran, rivaroxaban, apixaban. Naszą ambicją jest, aby w tym obszarze osiągnąć pozycję lidera w stosunkowo krótkim czasie. Choć przyznam, że nasze plany sięgają dużo dalej, nawet do 2027 roku.

 

Pozostając jednak przy 2024, rozwój portfela produktów to nie nasz jedyny cel. Ogromne sukcesy STADA przekładają się na tworzenie nowych linii, a co za tym idzie możliwość zatrudnienia większej liczby pracowników. STADA Pharm rozrosła się do ponad 200 specjalistów w branży, a wraz z dalszą ekspansją nowych obszarów terapeutycznych – nasz zespół będzie się powiększał. To nas szczególnie cieszy, ponieważ celem firmy, ale również mnie jako lidera, zawsze było stworzenie miejsca, w którym ludzie chcą pracować i rozwijać swoje idee. W organizacji dbamy o wierność wartościom STADA: dbałość o pacjenta i pracownika, przedsiębiorczość – dlatego cenimy pomysły pracowników, zwinność – dlatego mimo przeciwności na rynku idziemy do przodu i w końcu ONE STADA, bo działamy jako jeden zespół, bez podziałów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Farmacja ZIKO APTEKA DRIVE THRU - NOWY PUNKT NA MAPIE KRAKOWA PRZY ULICY TYNIECKIEJ. Biuro prasowe
2024-04-26 | 12:00

ZIKO APTEKA DRIVE THRU - NOWY PUNKT NA MAPIE KRAKOWA PRZY ULICY TYNIECKIEJ.

Pacjenci Ziko Apteka przy ulicy Tynieckiej 161 w Krakowie od kilku miesięcy mogą korzystać z rozwiązania, jakim jest apteka Drive Thru. Apteka Drive Thru jest częścią apteki stacjonarnej,
Farmacja Moderna i OpenAI współpracują by rozwijać technologię mRNA
2024-04-25 | 15:00

Moderna i OpenAI współpracują by rozwijać technologię mRNA

Moderna oraz OpenAI ogłosiły rozpoczęcie stałej współpracy, która ma na celu wspólne tworzenie innowacji. Wizją tego partnerstwa jest transformacyjny wpływ sztucznej
Farmacja Jak odmienić oblicze branżowych kongresów ?
2024-04-02 | 01:00

Jak odmienić oblicze branżowych kongresów ?

Imprezy branżowe, które kojarzą się jedynie z nudnymi wykładami to już pieśń przeszłości. W dzisiejszych czasach uczestnikom takich spotkań należy zapewnić pewną wartość

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.