Komunikaty PR

Starbucks rozpoczyna testy nad słomkami z kawowych fusów

2021-02-23  |  11:30

Starbucks Polska nawiązuje współpracę z EcoBean i pracuje nad możliwością stworzenia słomek wykonanych ze zużytych fusów kawowych pochodzących z kawiarni. Nowy projekt ma być nie tylko w pełni przyjazny środowisku, ale też praktyczny i wygodny dla Gości. Początkowo fusy będą przekazywane w ramach testu przez 22 kawiarnie na terenie Warszawy.  

Wraz z rozpoczęciem nowego roku Starbucks podejmuje się kolejnego wyzwania i wraz z EcoBean, polskim startupem wywodzącym się z Politechniki Warszawskiej, rozpoczyna testy nad ekologicznymi słomkami wykonanymi w całości ze zużytych fusów kawowych. To pierwsza tego typu inicjatywa na rynku kawiarnianym w Polsce. Nowe biodegradowalne słomki mają spełniać wymagania dyrektywy „plastikowej” zakazującej od lipca tego roku wykorzystania wielu biodegradowalnych polimerów w produkcji słomek do napojów. To kolejny krok Starbucks na drodze do osiągnięcia globalnego celu, którym jest ograniczenie liczby odpadów i emisji dwutlenku węgla o 50% do 2030 roku.

- Jesteśmy podekscytowani współpracą z tak dużą firmą jak Starbucks. Nasz projekt to 100% zero waste. Zużyte fusy po kawie pakowane są do tzw. EcoBoxów. Gdy te są w pełni napełnione, zostają odebrane i trafiają do naszego zakładu. Tam zostaną przetworzone i uformowane w praktyczne słomki, które po wykorzystaniu trafiają do nas ponownie, aby dostać nowe życie. To idealne rozwiązanie, niosące same korzyści dla środowiska – mówi Marcin Koziorowski, CEO w EcoBean.


Pomysły na fusy po kawie

Rok wcześniej Starbucks wyszedł z inicjatywą pod hasłem "Zabierz fusy do domu", oferując swoim Gościom za darmo zużyte fusy do wykorzystania jako ekologiczny środek do czyszczenia domu czy kawowy peeling. Akcja, której celem jest ponowne wykorzystanie surowca, cieszy się w Polsce dużą popularnością szczególnie wśród osób żyjących zgodnie z ideą zero waste. Tej zimy Starbucks odpowiedział także na prośbę Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie i jako jedna z lokalnych kawiarni przekazał swoje fusy po kawie do posypywania wybranych alejek w parkach, jako alternatywa dla piachu i soli drogowej.

- Wierzymy, że badania EcoBean już wkrótce odbiją się echem w całej branży gastronomicznej. Od początku wspieramy projekt i obecnie przechodzimy do kolejnego etapu, czyli fazy testów, w której nasze kawiarnie będą oddawały do EcoBean kawowe fusy, z których mają być wytwarzane słomki i inne przedmioty przyjazne środowisku. Do niedawna fusy po kawie były traktowane jako odpad – teraz znajduje się coraz więcej sposobów na ich ponowne wykorzystanie. Kawowe słomki to tylko jeden ze świetnych pomysłów. Samo ponowne użycie fusów pozwoli nam już wkrótce ograniczyć ilość oddawanego do atmosfery CO2 o nawet 400 kg na tonę. Co równie ważne, zamieniając papierowe słomki, ratujemy drzewa, które nadal mogą pochłaniać pyły i dwutlenek węgla z powietrza – mówi Kasia Pijanowska, Marketing Manager w Starbucks Polska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.