STILL rozwija sztuczną inteligencję do mapowania 3D
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Firma STILL zainicjowała założenie konsorcjum mającego na celu zwiększenie stopnia wykorzystywania danych z czujników prowadzonych automatycznie wózków widłowych do trójwymiarowego mapowania obiektów logistycznych.
Pod nazwą ARIBIC, stanowiącą akronim angielskiego Artificial Intelligence-Based Indoor Cartography (Oparta na Sztucznej Inteligencjii Kartografia Wnętrz), funkcjonuje konsorcjum i projekt badawczo-rozwojowo-wdrożeniowy z obszaru AGV i AI. Ma on stanowić odpowiedź na obserwowane obecnie w kontekście pracy wózków automatycznych „marnotrawstwo” danych. By bezkolizyjnie się poruszać, AGV sekunda po sekundzie skanują swoje otoczenie i na podstawie zebranych informacji wyznaczają optymalne trasy. Założeniem projektu jest wykorzystanie czujników poszczególnych pojazdów do generowania z użyciem sztucznej inteligencji dostępnych innym maszynom map 3D.
– W przeciwieństwie do dzisiejszej metody, w której – jak z migawki – generowany jest „sztywny” trójwymiarowy obraz obiektu, mapy kreowane przez platformę ARIBIC pozostają dynamiczne i zawsze aktualne. Wykorzystując dane z czujników, w czasie rzeczywistym tworzymy cyfrowe odzwierciedlenie otoczenia i jesteśmy w stanie na bieżąco prowadzić wymianę istotnych danych na jego temat – tłumaczy podstawowe założenia rozwiązania Bengt Abel, Project Manager w STILL. – System pozwala na natychmiastowe uwzględnianie w zasobach naszej sztucznej inteligencji informacji o wszelkich zmianach otoczenia – czy to o przeniesionym regale, czy nowoumieszczonej palecie. W efekcie wiemy wszystko o lokalizacji w magazynie wszelkich obiektów. Potencjał wykorzystania tej wiedzy do optymalizacji pracy jest ogromny – dodaje.
Obok firmy STILL, dostarczającej na potrzeby ARIBIC testowe automatyczne wózki widłowe, uczestnikami projektu są: Karlsruhe Institute of Technology (KIT), University of Toronto (wraz z laboratorium STARS) oraz LeddarTech – kanadyjska firma specjalizująca się w wytwarzaniu czujników. Badania finansowane są przez Pomocniczy Program Rozwoju Przemysłu Narodowej Rady Badawczej Kanady (NRC IRAP) oraz Niemieckie Federalne Ministerstwo ds. Gospodarki i Energii (BMWi). Zakończenie prac planowane jest na IV kwartał 2023 r.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.