Komunikaty PR

Strategia Paged Meble: marka własna, nowe technologie i ESG

2024-06-21  |  13:00
Biuro prasowe

Paged Meble to producent mebli i jeden z liderów rynku kontraktowego w kategorii krzeseł drewnianych w Polsce. Aktualnie jest obecny na 6 kontynentach w około 60 krajach, a jego przychody z eksportu rosną z roku na rok i stanowią około 70% całości wartości sprzedaży. Sprzedaż za 2024 rok prognozowana jest na poziomie 80 mln złotych. Firma stale zwiększa udział produktów sprzedawanych pod własną marką.

W ramach swojej strategii firma coraz silniej inwestuje w budowę marki i jej rozpoznawalność w Polsce oraz zagranicą. W tym roku, Paged po raz pierwszy uczestniczył w Clerkenwell Design Week w Londynie. Poza tym, kolejny raz   jako wystawca na najbardziej znanych targach wzorniczych w Europie, Salone Internazionale del Mobile. W Mediolanie firma zaprezentowała nową kolekcję opartą na reinterpretacji klasycznych wzorów w nowej palecie kolorystycznej oraz kilka prototypów rodziny stolików kawowych DRUM, które niedługo trafią do jej oferty. Autorką projektów, nowej palety wybarwień oraz ekspozycji targowej jest Maja Ganszyniec.

Kolejnym wydarzeniem w targowym kalendarzu będą odbywające się pod koniec października targi Orgatec w Kolonii oraz targi Equip Hotel w Paryżu.

Paged, zgodnie z założeniami swojej aktualnej strategii, intensyfikuje też komunikację marketingową, korzystając ze wsparcia wyspecjalizowanej w obszarze wyposażenia wnętrz i architektury agencji Profundo.

Innowacje i recykling

Firma, choć bazuje na długiej i bogatej meblarskiej tradycji, mocno stawia na nowe technologie oraz jakość produktu. Centrum badawczo-rozwojowe Paged LabTech, wielomilionowa inwestycja Grupy Paged, jest miejscem, gdzie powstają innowacyjne technologie i koncepcje nowych produktów dla Paged Meble. Jedną z najnowszych technologii jest WRB (Weather-Resisistant Beech), która pozwala na użytkowanie mebli na zewnątrz niezależnie od pogody, a tym samym usuwa dotychczasowy podział na meble do wnętrz i do użytkowania na zewnątrz. Proces wdrażania tej technologii został zakończony i obecnie jest ona komercjalizowana.

W Paged LabTech prowadzone są też prace badawcze, których celem jest stworzenie cyrkularnego krzesła – pierwsze efekty oraz szczegóły tego projektu planujemy zaprezentować na stoisku Paged Meble podczas tegorocznych targów Orgatec.

Paged poszerza ofertę produktową

Obok nowych modeli mebli i stołów (w tym także stolików kawowych), marka pracuje aktualnie nad ofertą siedzisk i krzeseł outdoorowych. Proponowana klientom paleta wybarwień została wzbogacona o nowe, atrakcyjne kolory w różnych technikach koloryzujących (bejce, lakiery, emalie). Kolejnym elementem przebudowy oferty jest zmierzanie ku większej systemowości produktów Paged i rozwijanie rodzin produktów na bazie feedbacku od partnerów (architektów, projektantów wnętrz, dystrybutorów oraz deweloperów).

Paged Meble współpracuje z cenionymi projektantami, takimi jak Maja Ganszyniec/ Maja Ganszyniec Studio, Pedro Salgado, Agnieszka Pikus/Agnieszka Pikus Design, Tomek Rygalik/ Studio Rygalik, Grzegorz Gancarczyk, Jakub Szczęsny, Dario Polaco, Nikodem Szpunar, Bartłomiej Lewandowski, Studio Iskry, Ola Mirecka, Grzegorz Wit oraz Jadwiga Husarska-Sobina/Husarska Design Studio.

Zaangażowanie w zrównoważony rozwój

Jednym z kluczowych wartości, towarzyszących Paged Meble we wszystkich działaniach jest zasada zrównoważonego rozwoju. W produkcji przestrzegane są wytyczne ESG, a meble posiadają certyfikaty FSC. W energooszczędnym procesie produkcji firma w stu procentach wykorzystuje energię produkowaną przez ogniwa fotowoltaiczne. Wkrótce wprowadzi również karty środowiskowe (EPD) dla wszystkich oferowanych modeli krzeseł. Projekt cyrkularnego krzesła jest kolejnym krokiem w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. W tym projekcie Paged skupia się na rozwiązaniach proklienckich, wykraczając poza ekologiczne zarządzanie własną produkcją i dostawami surowców.

Zmiany strategiczne w Paged Meble to znaczący krok w kierunku zrównoważonego i innowacyjnego rozwoju, którego celem jest wzmocnienie pozycji firmy na globalnym rynku meblarskim. Aby móc te zmiany wprowadzić, już rok temu rozpoczęliśmy prace wewnątrz organizacji, które dziś pozwalają nam na realizację tak ambitnych i wymagających planów. Jestem przekonany, że zarówno nasze dziedzictwo, umiejętność dostosowywania się firmy do zmieniającego się przez ponad 140 lat otoczenia, jak i ogrom inwestycji w najnowocześniejsze technologie oraz nasz zespół specjalistów przyniosą oczekiwane efekty. Michael Thonet dokonał swoim pomysłem rewolucyjnego kroku, my pójdziemy dalej, a efektem tego ruchu będzie krzesło cyrkularne. Z poszanowaniem naszej tradycji, ale przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii, czerpiemy z przeszłości patrząc w przyszłość – mówi Michał Mróz, Wiceprezes Zarządu Paged Meble.

 

O Grupie Paged

Grupa Paged to zespół firm działających w branży przetwórstwa drewna, produkcji mebli, sklejki oraz handlu płytami drewnopochodnymi. Posiada pięć zakładów w Polsce i Estonii, zatrudnia ponad 1800 pracowników. Paged Meble, z zakładem w Jasienicy, założonym w 1881 roku, którego rozwój zapoczątkowała rewolucyjna technologia Michaela Thoneta, nieustannie się rozwija i dziś może produkować pół miliona krzeseł rocznie, co daje ponad 1300 krzeseł dziennie. Działa na sześciu kontynentach, w ponad 60 krajach, a przychody z zagranicy stanowią obecnie około 70% całkowitej sprzedaży. Prognozowana sprzedaż na ten rok dla Paged Meble wynosi 80 milionów złotych.

Więcej informacji na stronie Paged Meble.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.