Komunikaty PR

Strażnicy Franczyzocentryczności aktywnie na rzecz rozwoju biznesu franczyzowego

2023-12-12  |  09:05
Biuro prasowe

Żabka to sieć franczyzocentryczna – działa z myślą o i dla franczyzobiorców. We wszystkich obszarach biznesu wdraża rozwiązania, które ułatwiają współpracującym z nią przedsiębiorcom prowadzenie biznesów i pozwalają na stały rozwój. W ramach sieci działają specjalne jednostki, których członkami są franczyzobiorcy, a wiele ich pomysłów i inicjatyw jest wdrażanych w placówkach sieci. Jedną z takich grup są Strażnicy Franczyzocentryczności.

Strażnicy Franczyzocentryczności to zespół kilkudziesięciu osób – aktualnie ok. 30 – w którego skład wchodzą zarówno franczyzobiorcy, współpracownicy sieci, jak i pracownicy centrów logistycznych i centrali. Program ten ma za zadanie promowanie idei franczyzocentryczności, przede wszystkim poprzez budowanie świadomości i realne wsparcie przedsiębiorców działających pod zielonym szyldem. Ze Strażnikami prowadzone są konsultacje na temat planowanych i wdrażanych projektów, które podnoszą efektywność biznesów franczyzobiorców czy organizację pracy ich zespołów. Członkowie grupy organizują oraz uczestniczą w spotkaniach i wydarzeniach związanych z tworzeniem optymalnych warunków do rozwoju franczyzy.

Projekt zapoczątkowany został w lutym 2021 r., a Strażnicy wybierani są na okres roku. Obecnie realizowana jest druga edycja inicjatywy.

Strażnicy Franczyzocentryczności to dla mnie dodatkowa grupa wsparcia pomagająca rozwiązać problemy, z którymi sami nie możemy sobie poradzić. Uczestniczę już drugą kadencję w projekcie i cieszy mnie fakt, że udało nam się zrealizować pomysły, które wpisują się w ideę franczyzocentryczności. Wśród Strażników są osoby z różnych obszarów naszej organizacji, dzięki czemu umiem teraz patrzeć na napotkany problem z innej perspektywy. Współpraca w tej grupie daje mi dużą siłę do działania oraz satysfakcję, że tworzymy to RAZEM. Jestem dumna, że mogę pomagać i szukać rozwiązań w naszych codziennych procesach – podkreśla Dominika Cicha, franczyzobiorczyni sklepu Żabka i jedna ze Strażniczek Franczyzocentryczności.

Strażnicy zaangażowani są w takie obszary jak: logistyka, proces rekrutacji, technologia (poprzez bieżące informowanie o błędach i awariach) czy niemarnowanie żywności. Uczestniczą również w wydarzeniach zewnętrznych oraz wewnętrznych organizowanych przez sieć.

Od momentu powstania inicjatywy wypracowano i wdrożono wiele rozwiązań: Wśród nich m.in.:

  • Dekalog franczyzocentryczności – stanowiący zbiór 10 zasad, którymi powinni kierować się franczyzobiorcy wykonując codzienne obowiązkach. Każda zasada oparta jest zarówno na Kodeksie etyki i postępowania, jak i wartościach sieci.
  • Wydruki kasowe – zmniejszające ilość drukowanego papieru z drukarki fiskalnej.
  • Alert finansowy – informacja nt. sytuacji finansowej danego franczyzobiorcy, dzięki czemu możliwa jest stabilizacja biznesu i świadomość w zakresie potencjalnych strat ponoszonych w sklepie.
  • Centrum Wsparcia Franczyzobiorców „bezwzględne 0” – skrócenie czasu interwencji w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia w sklepach poprzez natychmiastowe, bezpośrednie łączenie z odpowiednim zespołem.
  • Dostawy przed otwarciem sklepu – dla chętnych franczyzobiorców istnieje możliwość wcześniejszych dostaw towaru przed pierwszą wizytą klientów.
  • Wizyty franczyzobiorców w siedzibie firmy – projekt pilotażowy, dzięki któremu kilkuosobowe grupy franczyzobiorców z różnych części Polski mogą spotkać się z przedstawicielami działów jakości, marketingu czy Centrum Wsparcia Franczyzobiorców.


Strażnicy stanowią jeden z organów doradczo-konsultacyjnych w Żabce. Poza nimi istnieje też Rada Franczyzobiorców oraz działają ambasadorzy Stacji Innowacja. Pierwsza z nich to ważna jednostka opiniodawczo-doradcza dla Żabki, złożona z przedstawicieli wszystkich franczyzobiorców. Reprezentuje ogół przedsiębiorców w kontaktach z przedstawicielami sieci, wypracowuje rozwiązania mające na celu poprawę jakości współpracy między nimi, zbiera i przekazuje informacje oraz wnioski dotyczące współpracy pomiędzy franczyzobiorcami, a franczyzodawcą, a także pracuje nad nowymi projektami. W skład Rady Franczyzobiorców wchodzi 20 osób, które reprezentują 10 regionów sprzedaży, a jej członkowie wybierani są na 2-letnie kadencje. Z kolei Stacja:Innowacja to inicjatywa, która ma na celu wypracowanie usprawnień, z zakresu technologii ułatwiających franczyzobiorcom, prowadzenie biznesu – w jej skład wchodzą również przedsiębiorcy prowadzący sklepy Żabka. Jest to jedna z największych grup konsultacyjnych, ponieważ Stacja:Innowacja reprezentowana jest przez ponad 500 franczyzobiorców!

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju

Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.

Polityka

Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.

Przemysł

Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.