Komunikaty PR

Studio Punch Punk Games otrzymało dofinansowanie w wysokości ponad 1,7 mln!

2020-07-10  |  14:00
Biuro prasowe

Studio Punch Punk Games otrzymało dofinansowanie w wysokości ponad 1,7 mln w ramach konkursu GameINN!

Punch Punk Games, niezależne studio, które specjalizuje się w grach o wyjątkowej oprawie wizualnej i mocnej narracji, otrzymało dofinansowanie w ramach sektorowego konkursu GameINN.  Pozytywna rekomendacja jury oznacza, że do spółki trafi 1,7 mln zł na realizację projektu, który dotyczy opracowania narzędzia do efektywnego tworzenia unikalnej warstwy artystycznej oddającej stylistykę komiksową w grach 3D. Całkowity koszt narzędzia wynosi prawie 3 mln zł. Jeszcze w tym roku Punch Punk Games planuje debiut na NewConnect.

- Projekt Punch Punk Games przewiduje opracowanie narzędzia do efektywnego tworzenia unikalnej warstwy artystycznej oddającej stylistykę komiksową w grach 3D. Mechanizm, nad którym będziemy pracowali dzięki dofinansowaniu z GameINN, posłuży w największym stopniu do stylizowanych produkcji, na ten moment będzie to np. Moonshine. Shader naszego autorstwa pozwoli na zwiększoną optymalizację, wniesie też dużą wartość w zakresie cieniowania i rozkładania światła na obiektach. Jednymi słowy, pozwoli nam jeszcze bardziej udoskonalić nasze produkcje w warstwie wizualnej – mówi Krzysztof Grudziński, prezes studia Punch Punk Games – Jestem bardzo dumny, że udało nam się zdobyć dofinansowanie w pełnej zakładanej kwocie. Cieszę się, że dzięki konkursowi GameINN twórcy gier mogą liczyć na sektorowe wsparcie. Od kilku lat korzysta na tym cała branża – dodaje.

Skierowany do twórców z branży gier wideo konkurs GameINN, powstał z inicjatywy Porozumienia Polskie Gry. Za jego realizację odpowiada Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, natomiast finansowanie pozyskiwane jest z funduszy europejskich. Dofinansowanie udzielane jest na realizację projektów, które zakładają badania przemysłowe i prace rozwojowe w sektorze gier wideo. Tegoroczna, czwarta już edycja, okazała się rekordowa zarówno pod względem liczby złożonych wniosków jak i wielkości budżetu. Łączna pula nagród tej edycji podniesiona została ze 100 mln zł do aż 154 mln zł.

Punch Punk Games jeszcze w tym roku zapowiedziało dwie duże premiery. Największą produkcją studia będzie This is The Zodiac Speaking. Kolejnym flagowym projektem spółki ma być wersja VR Drug Dealer Simulator, którego wydanie PC, w rekordowym czasie zarobiło już ponad 1 mln dolarów. Na przyszły rok studio planuje premierę nagradzanej na arenie międzynarodowej Aidy, a w ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy ukażą się także m.in. Moonshine VR, Yacht Mechanic Simulator oraz Fishing Simulator VR. Strategia firmy zakłada również tworzenie gier VR i symulatorów na zlecenie. Niedawno z sukcesem zakończyła się emisja akcji studia. W rekordowym tempie spółka pozyskała finansowanie w wysokości 1,5 mln zł. Pozyskane środki zostaną przeznaczone będą na produkcję wspomnianej gry VR Moonshine, wsparcie rozwoju działu work to hire spółki oraz zasilą dewelopment gier w VR i symulacyjnych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Robs Group Logistic podsumowuje I kwartał 2024 r. Biuro prasowe
2024-05-16 | 14:00

Robs Group Logistic podsumowuje I kwartał 2024 r.

Robs Group Logistic SA (RGL), notowana na NewConnect spółka z branży magazynowo – logistycznej, w I kwartale 2024 r. miała 5,67 mln zł przychodów ze sprzedaży,
Giełda BRAK ZDJĘCIA
2024-05-16 | 12:22

Milisystem publikuje wyniki za I kwartał 2024 r.

Milisystem, podmiot z branży obronności i strzelectwa, w minionym kwartale zakończył fazę testową nowych replik broni krótkiej o napędzie elektrycznym, co ma być istotną przewagą konkurencyjną w nadchodzącym sezonie
Giełda Play2Chill z 62-procentowym wzrostem zysku netto w pierwszym kwartale 2024 roku
2024-05-13 | 14:30

Play2Chill z 62-procentowym wzrostem zysku netto w pierwszym kwartale 2024 roku

Warszawski deweloper jeszcze w tym roku planuje dwie premiery gier Ponad 701 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży wypracował w pierwszym kwartale br. notowany na NewConnect

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.