Studio Punch Punk Games otrzymało dofinansowanie w wysokości ponad 1,7 mln!
Studio Punch Punk Games otrzymało dofinansowanie w wysokości ponad 1,7 mln w ramach konkursu GameINN!
Punch Punk Games, niezależne studio, które specjalizuje się w grach o wyjątkowej oprawie wizualnej i mocnej narracji, otrzymało dofinansowanie w ramach sektorowego konkursu GameINN. Pozytywna rekomendacja jury oznacza, że do spółki trafi 1,7 mln zł na realizację projektu, który dotyczy opracowania narzędzia do efektywnego tworzenia unikalnej warstwy artystycznej oddającej stylistykę komiksową w grach 3D. Całkowity koszt narzędzia wynosi prawie 3 mln zł. Jeszcze w tym roku Punch Punk Games planuje debiut na NewConnect.
- Projekt Punch Punk Games przewiduje opracowanie narzędzia do efektywnego tworzenia unikalnej warstwy artystycznej oddającej stylistykę komiksową w grach 3D. Mechanizm, nad którym będziemy pracowali dzięki dofinansowaniu z GameINN, posłuży w największym stopniu do stylizowanych produkcji, na ten moment będzie to np. Moonshine. Shader naszego autorstwa pozwoli na zwiększoną optymalizację, wniesie też dużą wartość w zakresie cieniowania i rozkładania światła na obiektach. Jednymi słowy, pozwoli nam jeszcze bardziej udoskonalić nasze produkcje w warstwie wizualnej – mówi Krzysztof Grudziński, prezes studia Punch Punk Games – Jestem bardzo dumny, że udało nam się zdobyć dofinansowanie w pełnej zakładanej kwocie. Cieszę się, że dzięki konkursowi GameINN twórcy gier mogą liczyć na sektorowe wsparcie. Od kilku lat korzysta na tym cała branża – dodaje.
Skierowany do twórców z branży gier wideo konkurs GameINN, powstał z inicjatywy Porozumienia Polskie Gry. Za jego realizację odpowiada Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, natomiast finansowanie pozyskiwane jest z funduszy europejskich. Dofinansowanie udzielane jest na realizację projektów, które zakładają badania przemysłowe i prace rozwojowe w sektorze gier wideo. Tegoroczna, czwarta już edycja, okazała się rekordowa zarówno pod względem liczby złożonych wniosków jak i wielkości budżetu. Łączna pula nagród tej edycji podniesiona została ze 100 mln zł do aż 154 mln zł.
Punch Punk Games jeszcze w tym roku zapowiedziało dwie duże premiery. Największą produkcją studia będzie This is The Zodiac Speaking. Kolejnym flagowym projektem spółki ma być wersja VR Drug Dealer Simulator, którego wydanie PC, w rekordowym czasie zarobiło już ponad 1 mln dolarów. Na przyszły rok studio planuje premierę nagradzanej na arenie międzynarodowej Aidy, a w ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy ukażą się także m.in. Moonshine VR, Yacht Mechanic Simulator oraz Fishing Simulator VR. Strategia firmy zakłada również tworzenie gier VR i symulatorów na zlecenie. Niedawno z sukcesem zakończyła się emisja akcji studia. W rekordowym tempie spółka pozyskała finansowanie w wysokości 1,5 mln zł. Pozyskane środki zostaną przeznaczone będą na produkcję wspomnianej gry VR Moonshine, wsparcie rozwoju działu work to hire spółki oraz zasilą dewelopment gier w VR i symulacyjnych.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.