Komunikaty PR

SUNEX w I kwartale br. wypracował rekordowe wyniki

2021-05-11  |  10:00

SUNEX S.A. opublikował raport finansowy za I kwartał 2021 r. W tym okresie czołowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań opartych o odnawialne źródła energii osiągnął rekordowe wyniki.  Przechody w ujęciu r./r. zwiększyły się o 15,1% do 23 mln zł, a wynik na działalności operacyjnej poprawił się o 62,8% do 2,6 mln zł. Zarząd SUNEX jest przekonany, że spółka będzie nadal korzystać na dynamicznym rozwoju branży OZE.

SUNEX osiągnął w I kwartale br. rekordowe wyniki finansowe. Od stycznia do marca br. uzyskał 23 mln zł przychodów, czyli o 15,1% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Z tego obroty na rynku krajowym zwiększyły się o 1,5% do 8,4 mln zł pomimo najcięższej od wielu lat zimy. Na rynkach zagranicznych przychody wzrosły o blisko 25% do 14,6 mln zł. Udział eksportu zwiększył się tym samym do poziomu około 63,4%, przy czym dominujący pozostaje rynek niemiecki.

Producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań opartych o odnawialne źródła energii w ujęciu r./r. poprawił jednocześnie wynik na działalności operacyjnej o 62,8% do blisko 2,6 mln zł. Z kolei wynik na działalności operacyjnej z uwzględnieniem amortyzacji (EBITDA) zwiększył się o 67% do ponad 3,4 mln zł. Spółka w pierwszym kwartale br. wypracowała blisko 1,9 mln zł zysku netto w porównaniu do 0,2 mln zł rok wcześniej. Wartość kapitałów własnych w ciągu 12 miesięcy zwiększyła się o 29,2% do 34,2 mln zł.

- Początek roku był dla nas bardzo udany. Był to jednocześnie rekordowy pierwszy kwartał w historii spółki, w którym zwielokrotniliśmy wynik netto w ujęciu rok do roku. W tym okresie uruchomiliśmy zautomatyzowaną linię do produkcji zasobników C.W.U. Ponieważ zapotrzebowanie na tego typu wyroby utrzymuje się przez cały rok, miało to również istotny wpływ na spłaszczenie wahań związanych z sezonowością sprzedaży - podkreślił Romuald Kalyciok, Prezes Zarządu SUNEX S.A.

Bieżąca sytuacja związaną z pandemią COVID-19 nie miała wpływu na popyt na oferowane produkty. Zauważalny był jednak wzrost cen niektórych surowców do produkcji i kosztów logistycznych. - Staramy się na bieżąco modyfikować oraz usprawniać procesy logistyczne i produkcyjne, a także prowadzimy stały monitoring kosztów własnych. W efekcie chcemy z jednej strony w jak najmniejszym stopniu przerzucać wzrost cen na klientów, a z drugiej strony zapewnić trwały wzrost rentowności - stwierdził Romuald Kalyciok.

Spółka działa w branży związanej z odnawialnymi źródłami energii oferując szeroką gamę urządzeń stosowanych zarówno w technice grzewczej oraz technice solarnej, a także bogatą propozycję podzespołów i elementów montażowych stosowanych w obu tych technikach. - Rozwój branży OZE nie tylko w Polsce, ale i Europie powoduje, że perspektywy naszego dalszego wzrostu i rozwoju oceniamy jako bardzo dobre. Podejmowane przez nas działania w zakresie wdrażania innowacyjnych rozwiązań oraz automatyzacji i robotyzacji produkcji, wpasowują się również w obecne kierunki i plany rozwoju rynku polskiego i rynków europejskich, zarówno w krótko jak i długoterminowej perspektywie dodał Romuald Kalyciok.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Transmisje online

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Firmy z branży drzewnej i meblarskiej muszą się przygotować na rygorystyczne wymogi. Konieczne będzie dokumentowanie pochodzenia drewna

Unijne rozporządzenie przeciw wylesianiu (EUDR) obejmie ok. 120 tys. polskich firm działających w branży drzewnej, meblarskiej i sektorach pokrewnych. Chociaż wdrożenie nowych przepisów zostało odroczone o rok, eksperci podkreślają, że przedsiębiorcy powinni się przygotowywać do nich już teraz, żeby uniknąć problemów za kilka–kilkanaście miesięcy, ponieważ rozbudowane wymogi EUDR oznaczają m.in. konieczność ścisłego monitorowania łańcucha dostaw, dokumentowania pochodzenia surowców i zapewnienia zgodności z przepisami krajów ich pochodzenia.

Bankowość

Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.

Media i PR

Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag

Od 10 lutego do 10 marca 2025 roku liczba publikacji medialnych na ten temat była o niemal 20 proc. większa niż w całym 2024 roku – wynika z danych IMM. Temat interesuje nie tylko biznes, ale i przeciętnych Polaków – 15 tys. wpisów w mediach społecznościowych miało prawie milion interakcji. Większość materiałów ma wydźwięk neutralny, ale te pozytywne dominują nad negatywnymi. To jeden z głównych tematów w trwającej kampanii wyborczej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.