SUNEX z dwucyfrowym wzrostem przychodów
SUNEX S.A., czołowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań opartych o odnawialne źródła energii w pierwszym kwartale br. osiągnął około 23 mln zł przychodów. Oznacza to wzrost o 15,2% względem tego samego okresu poprzedniego roku.
SUNEX konsekwentnie utrzymuje wzrostowy trend sprzedaży. W pierwszych trzech miesiącach br. czołowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań opartych o odnawialne źródła energii uzyskał około 23 mln zł przychodów, co oznacza poprawę o 15,2% w ujęciu rok do roku.
- Osiągnięte w pierwszym kwartale br. obroty oceniamy pozytywnie. Warto podkreślić, że dwucyfrowy wzrost sprzedaży w ujęciu procentowym został osiągnięty pomimo panujących obostrzeń związanych z sytuacją pandemiczną oraz utrzymujących się w tym okresie trudnych warunków pogodowych. Mieliśmy do czynienia z najcięższą od kilku lat zimą, co miało bezpośredni wpływ na popyt w naszej branży. Przy montażu większości urządzeń w branży OZE konieczna jest ingerencja w działającą instalację grzewczą budynków, a to w okresie zimowym jest utrudnione - podkreślił Romuald Kalyciok, Prezes Zarządu SUNEX S.A.
SUNEX oferuje inteligentne systemy stosowane w technice grzewczej oraz solarnej. Oparte są one na pompach ciepła, panelach fotowoltaicznych, kolektorach słonecznych, klimatyzacji oraz hybrydowych pakietach kompleksowych wraz z dedykowanymi systemami sterowania. Rozwijane są jednocześnie produkty wspomagające magazynowanie energii pozyskanej z systemów bazujących na OZE wraz z pełnym asortymentem towarzyszącym jak m.in. systemy połączeniowe, montażowe i sterujące. Są one niezbędne do tworzenia kompletnych i zindywidualizowanych rozwiązań. SUNEX ponad 60% produkcji sprzedaje za granicą, głównie w krajach Europy Zachodniej.

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Klątwa jednorazowego plastiku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.