Super-Pharm wybiera ID Logistics
ID Logistics, wiodący dostawca usług logistycznych specjalizujący się w dedykowanej logistyce kontraktowej, wzmacnia obecność na polskim rynku i rozszerza zakres usług o branżę kosmetyczną. Do grona klientów operatora dołączyła firma Super-Pharm, sieć o unikatowym koncepcie na polskim rynku ”3 w 1” (apteka, drogeria, perfumeria). ID Logistics przygotowuje się do uruchomienia centrum dystrybucji w Teresinie k/Sochaczewa, z którego realizowane będą dostawy do wszystkich punktów sprzedaży stacjonarnej Super-Pharm w Polsce oraz zamówienia składane w sklepie internetowym.
Uruchomienie nowego centrum dystrybucji Super-Pharm o powierzchni 10 tys. mkw. zostało zaplanowane na kwiecień 2020 roku. Zespół ID Logistics będzie odpowiadał za zarządzanie obsługą magazynową, w tym przyjęcie towarów dostarczanych przez producentów i dystrybutorów, kompleksowy co-packing, kompletowanie zamówień składanych przez sklepy i klientów e-commerce oraz obsługę zwrotów. W teresińskim magazynie składowane mają być wszystkie artykuły sprzedawane w sieci Super-Pharm, z wyjątkiem leków dostępnych na receptę. Będą to kosmetyki, środki czystości, artykuły paramedyczne, higieniczne, akcesoria oraz inne produkty szybko zbywalne.
Obecnie ID Logistics prowadzi rekrutację pracowników na stanowiska magazynowe wszystkich szczebli. Przygotowania do uruchomienia nowego centrum dystrybucji wspierają swoim doświadczeniem obecni pracownicy firmy, tak aby zapewnić sprawne wdrożenie systemów magazynowych jeszcze przed rozpoczęciem operacji w kwietniu tego roku.
Dwa procesy obsługi asortymentowej w magazynie Super-Pharm – retail i e-commerce
W nowym centrum dystrybucji realizowane mają być dostawy do sklepów stacjonarnych Super-Pharm i pojedyncze zamówienia składane przez klientów w drogerii internetowej. To oznacza, że zadaniem pracowników ID Logistics będzie zarówno przygotowanie całej palety z różnymi produktami jak i przesyłki z pojedynczymi artykułami, np. kremem do twarzy czy szminką (detail picking). Aby zapewnić sprawną i szybką obsługę magazynową dwóch tak różnych kanałów sprzedaży, ID Logistics przygotuje dwie linie obsługi asortymentowej do wysyłki - osobno dla kanału retail i osobno dla e-commerce.
- Obsługa Super-Pharm będzie dość specyficzna, gdyż mamy do czynienia z dwoma procesami obsługi dostaw zarówno do sklepów, jak i klienta ostatecznego B2C w obsłudze e-commerce oraz w trzeciej formie, obsłudze e-commerce dla klienta indywidualnego, który odbiera zamówienie w placówce handlowej Super-Pharm. Cały asortyment dostępny będzie dla dostaw w obu kanałach sprzedaży. Jest to wyzwaniem z punktu widzenia utrzymania odpowiednio wysokiej jakości obsługi, czyli efektywności wydań dużej ilości zleceń, przy jednoczesnej eliminacji błędów w optymalnym czasie realizacji. Przygotowanie zamówienia będzie wymagało zgrania informatycznego między naszym systemem WMS, systemem klienta i systemami firm kurierskich – wyjaśnia Sylwia Dunn, Business Development Director, ID Logistics Polska.
W teresińskim centrum dystrybucji Super-Pharm zastosowane będą różne rozwiązania usprawniające i zwiększające efektywność obsługi magazynowej. Przy kompletacji zamówień do sklepów wykorzystane zostanie zupełnie nowe na rynku logistyki kontraktowej w Polsce innowacyjne rozwiązanie technologiczne ID STAR/DS. Stream Mobile, przygotowane przez ID Logistics przy partnerskiej współpracy z firmą DCLog. Ma ono wspierać pracę magazynierów podczas równoległej kompletacji na wózkach widłowych. Zastosowanie tej technologii wpłynie na efektywność i poprawność kompletacji, wyeliminuje błędy oraz znacznie zmniejszy ilość reklamacji przy uproszczonym procesie ich rozpatrywania. Wśród innych zastosowanych rozwiązań wymienić można WMS Infolog i system Pick-To-Light, które będą wspierać efektywność całego procesu logistycznego.
- Jesteśmy dumni, iż Super-Pharm zaufał właśnie nam, wybierając ID Logistics jako partnera logistycznego, który ma odpowiadać za zarządzanie jedynym w Polsce centrum dystrybucji. Obecnie jesteśmy na etapie analiz i tworzenia kolejnych innowacyjnych udoskonaleń technologicznych, które wykorzystamy podczas długoletniej współpracy z Super-Pharm. Rozwiązania te będą miały na celu dalszą optymalizację procesów logistycznych, co wpłynie korzystnie na jakość obsługi odbiorców produktów Super-Pharm a tym samym efektywną współpracę oraz zaufanie między naszymi firmami – podsumowuje Sylwia Dunn.
W procesie przygotowania koncepcji nowego magazynu, wyborze operatora logistycznego i prowadzeniu projektu wdrożenia Super-Pharm wspierała firma doradcza Graphene Partners.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.