SUUS oferuje codzienne połączenia drogowe do krajów bałtyckich
Rohlig SUUS Logistics, największy polski operator logistyczny rozwija transport drogowy w północno-wschodniej części Europy. Firma oferuje połączenia drobnicowe z krajami bałtyckimi: Litwą, Łotwą oraz Estonią. Kluczowe znaczenie na tym kierunku ma magazyn oraz agencja celna SUUSa w Białymstoku.
SUUS-em w stronę Bałtyku
Największy polski operator oferuje regularne i szybkie połączenia drobnicowe z Litwą, Łotwą i Estonią. We współpracy z firmą Delamode przewozy realizowane są codziennie, a czas transportu wynosi 2-3 dni robocze. Z tym operatorem SUUS kooperuje także na kierunku Finlandii, gdzie transit time wynosi 2-5 dni roboczych. Dzięki rozbudowanej sieci drobnicowej SUUSa w Europie, a także ofercie spedycji morskiej, lotniczej, kolejowej oraz intermodalnej klienci mogą także skorzystać z serwisu do innych państw Europy czy na inne kontynenty.
– Wojna w Ukrainie ograniczyła możliwości transportowe we wschodniej Europie, dlatego znaczną część tego wolumenu przejęły kraje bałtyckie. Dostrzegamy rosnące zapotrzebowanie na połączenia drobnicowe w tym kierunku. Z tego względu umacniamy naszą pozycję i oferujemy regularne połączenia do Litwy, Łotwy i Estonii – mówi Piotr Szałkiewicz, dyrektor drobnicy międzynarodowej w Rohlig SUUS Logistics. – Zarówno Delamode, jak i SUUS mają doświadczenie w operacjach logistycznych na całym świecie. Dlatego połączenie naszych globalnych kompetencji, ale także znajomości lokalnych rynków Polski i krajów bałtyckich pozwala świadczyć nam najwyższą jakoś usług – dodaje.
Białystok bramą na kraje bałtyckie
Połączenia z krajami bałtyckimi są obsługiwane przez oddział Rohlig SUUS Logistics w Białymstoku, gdzie działa agencja celna z magazynem czasowego składowania i pozwoleniem na korzystanie z procedur uproszczonych, co znacznie ułatwia i przyspiesza odprawę towarów. Ponadto na początku tego roku SUUS otworzył swój drugi magazyn na Podlasiu, w Choroszczy koło Białegostoku. Całkowita powierzchnia magazynowa polskiego operatora w regionie wynosi 7,3 tys. m kw. W oddziałach firma oferuje m.in. magazynowanie, przeładunki, kompletowanie wg zamówień sprzedażowych, dekonsolidację kontenerów morskich i kolejowych, obsługę e-commerce oraz szeroki zakres usług dodanych (np. banderolowanie, tworzenie zestawów promocyjnych czy etykietowanie).
– Atrakcyjna lokalizacja, coraz lepsza infrastruktura oraz rozwój inicjatyw, takich jak Suwalska Specjalna Strefa Ekonomiczna, Via Carpatia czy sieć transportowa TEN-T, to tylko niektóre atuty Podlasia. Dla wielu firm Białystok to ważny punkt na mapie w kontekście transportu towarów do Litwy, Łotwy czy Estonii, ale to także hub logistyczny dla krajów bałtyckich w kierunku Europy Zachodniej i Południowej. To sprawia, że stale rośnie zapotrzebowanie na usługi logistyczne w regionie – mówi Krzysztof Gąsiewski, dyrektor regionalny w Rohlig SUUS Logistics.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.