Sygnis New Technologies o krok od połączenia z MODE oraz wejścia na rynek NC
Akcjonariusze notowanej na NewConnect MODE S.A. oraz Wspólnicy Sygnis New Technologies Sp. z o.o. podjęli decyzję o połączeniu obu Spółek oraz o uchwaleniu emisji połączeniowej. W związku z tym MODE S.A. wyemitowała 16,8 mln nowych akcji, które zostaną objęte przez dotychczasowych udziałowców Sygnis New Technologies Sp. z o.o. Zdaniem Zarządu Spółki rejestracja akcji oraz zmiana nazwy przez KRS będzie miała miejsce w styczniu, dzięki czemu Sygnis New Technologies już jako Sygnis S.A. zadebiutuje na NewConnect, a inwestorzy otrzymają możliwość inwestycji w innowacyjne projekty badawczo-rozwojowe realizowane przez Grupę Sygnis.
Nowe akcje serii C będą stanowiły prawie 74 procent nowej struktury akcjonariatu Sygnis S.A., która zastąpi MODE na rynku NewConnect po rejestracji emisji oraz nowej nazwy przez Krajowy Rejestr Sądownictwa. Jednocześnie, Rada Nadzorcza MODE (w trakcie zmiany nazwy na Sygnis S.A.) podjęła decyzję o powołaniu na stanowisko Prezesa Zarządu Spółki Andrzeja Burgs, współzałożyciela oraz dotychczasowego Prezesa Zarządu Sygnis New Technologies. Zmiana jest związana bezpośrednio z połączeniem obu Spółek oraz nowym profilem działalności MODE (w trakcie zmiany nazwy na Sygnis S.A).
- Pozytywna decyzja naszych udziałowców oraz Akcjonariuszy MODE w sprawie połączenia stanowi przełomowy krok na drodze do wprowadzenia Sygnis New Technologies na NewConnect. Wniosek o rejestrację nowych akcji oraz zmianę nazwy z MODE na Sygnis S.A. jest obecnie procedowany przez KRS. Liczymy na to, że już w styczniu wszystkie zmiany zostaną zarejestrowane, a Sygnis pełnoprawnie zadebiutuje na małej giełdzie, dzięki czemu inwestorzy widzący potencjał w naszych projektach deeptechowych będą mogli nabyć nasze akcje – komentuje Andrzej Burgs, Prezes Zarządu Sygnis New Technologies Sp. z o.o. oraz Prezes Zarządu MODE S.A. (w trakcie zmiany nazwy na Sygnis S.A.)
Sygnis New Technologies to spółka deeptech prowadząca projekty badawczo-rozwojowe w zakresie technologii hardware’owych. Wywodząca się z dziedziny druku 3D, Grupa Sygnis obecnie pracuje nad kilkudziesięcioma projektami rozwiązując problemy w obszarach nowych technologii przyrostowych, biotechnologii, energetyki i nanotechnologii.
- Jesteśmy interdyscyplinarnym zespołem realizującym projekty badawcze. Pierwotnie zajmowaliśmy się dystrybucją urządzeń do profesjonalnego druku 3D, natomiast w 2017 roku zmieniliśmy strategię, stając się w pełni firmą badawczo-rozwojową łączącą biznes i naukę. Sprzedaż urządzeń do druku 3D i usługi druku 3D traktujemy obecnie jako fundament naszej działalności gwarantujący środki na bieżącą działalność. Wszystkie zyski przeznaczamy natomiast na finansowanie naszych projektów badawczo-rozwojowych skupionych wokół trzech obszarów: New Technologies, Bio Technologies oraz Nano Technologies – informuje Andrzej Burgs.
Segment New Technologies to najdłużej działająca marka z Grupy Sygnis. Zespół badawczo-rozwojowy na co dzień zajmuje się budową autorskich maszyn działających w obszarze technologii addytywnych. Doświadczony zespół specjalistów druku 3D dysponuje rozległym centrum prototypowania, w którym wykonuje usługi szybkiego prototypowania, zaawansowane projekty z użyciem hybrydowych materiałów, a także testuje nowe materiały. Marka Bio Technologies specjalizuje się w dostarczaniu sprzętu naukowego na polski rynek, ze szczególnym naciskiem na obrazowanie żywych komórek w wysokiej rozdzielczości i inżynierię tkanek. Portfolio segmentu łączy wiele technik, tj.: biodruk 3D, biopatterning, holotomograficzne obrazowanie 3D i obrazowanie w superrozdzielczości. Nano Technologies to natomiast najmłodszy segment w Grupie Sygnis. Zajmuje się dostarczaniem nowoczesnych technik addytywnych i analitycznych w obszarach mikro- i nanotechnologii.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.