SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Polski producent deeptechowego hardware’u – SYGNIS SA – w pierwszej połowie br. wypracował ponad 4,8 mln zł przychodów ze sprzedaży netto. Notowana na rynku NewConnect Spółka odnotowała kolejne przychody ze sprzedaży soczewek oraz preform światłowodowych z technologii SYGLASS i liczy na dalszą komercjalizację tej technologii. Ponadto w najbliższych miesiącach SYGNIS planuje zwiększyć sprzedaż i rozwój urządzeń z flagowej linii DIW, zindustrializować SYGPAST oraz rozwinąć technologię DEPO do pierwszego produktu komercyjnego. Zarząd wskazuje, że decydujący wpływ na poziom wyników w drugim półroczu będzie miało pozyskanie dodatkowego kapitału.
W drugim kwartale 2024 roku SYGNIS S.A. wypracowała przychody na poziomie ponad 2 mln zł netto w porównaniu z 4,3 mln zł z analogicznego okresu ub.r. Spółka zmniejszyła stratę netto o blisko 140 tys. zł, która w drugim kwartale br. wyniosła 1 mln zł. W ujęciu narastającym przychody ze sprzedaży netto wyniosły ponad 4,8 mln zł. W okresie od stycznia do czerwca br. strata wyniosła 1,8 mln zł netto, co oznacza, że zmalała o 735 tys. zł, gdzie w porównaniu r/r ta pozycja wynosiła ponad 2,5 mln zł. Zauważalny jest również wzrost marż na sprzedawanych produktach. Znaczące jest w tym przypadku przestawienie na produkty własne, z produktów dystrybuowanych.
- Działając w drugim kwartale 2024 r. z ograniczeniami kapitałowymi wynikającymi ze spadku realizowanych dostaw produktów do klientów, osiągnęliśmy wyniki przychodowe na poziomie przeszło 2 mln zł, co przy dodatkowym ograniczeniu kosztów miesięcznych Spółki doprowadziło do straty na poziomie ok. 1 mln zł. Z optymizmem patrzymy w kierunku kolejnego półrocza. Decydujący wpływ na poziom wyników będzie miało pozyskanie dodatkowego kapitału dla Spółki - mówi Andrzej Burgs, prezes zarządu SYGNIS S.A. – Dodam, że Spółka odnotowała kolejne przychody ze sprzedaży soczewek oraz preform światłowodowych, pochodzących z technologii Syglass. Nie jest to wciąż znacząca pozycja, jednak jest to już kilkadziesiąt tysięcy złotych w minionym kwartale. Liczymy na dalszy rozwój sprzedaży tego produktu, w szczególności przez opracowywanie kolejnych aplikacji. Również technologia DEPO jest w przededniu osiągnięcia pierwszych przychodów. Realizowane są obecnie trzy projekty PoC z klientami przemysłowymi. Celujemy w podpisanie minimum dwóch kontraktów na dostawy elektrod EDM do końca 2024 roku – dodaje Andrzej Burgs.
SYGNIS sukcesywnie realizuje założony na 2024 rok plan rozwoju Spółki. Od początku tego roku SYGNIS utworzył sieć dystrybucyjną obejmującą 8 rynków, t.j. USA, Wielką Brytanię, Indie, Hiszpanię, Czechy, Włochy, Izrael i Singapur. Poza zwiększeniem sprzedaży urządzeń F-NIS, SYGNIS planuje w tym roku m.in. rozwijać technologię DEPO - autorską technologię druku z węgla szklistego. W ostatnich miesiącach firma uzyskała Korea Certification (Cerftyfikat KC), potwierdzający zgodność produktu z koreańskimi standardami jakości - K Standards, a także rozpoczęła sprzedaż produktów własnych z flagowej linii DIW (Direct Ink Writing) w Singapurze, dostarczając pierwsze urządzenie F-NIS na ten rynek.
- Miniony kwartał nacechowany był czynnikami makroekonomicznymi. Pogłębiająca się stagnacja na rynku europejskim oraz zmniejszona podaż środków na innowacje oraz modernizację w Polsce, miała znaczący wpływ na zmniejszenie przychodów SYGNIS w drugim kwartale br. Konsekwentne realizowanie strategii ekspansji globalnej z produktami, m.in. z linii DIW, pozwoli Spółce na minimalizację podatności na zachowania rynku regionalnego. Zacieśniająca się współpraca z dystrybutorami zaowocowała m.in. nową certyfikacją KC dla FNIS w Korei czy też sprzedażami w kolejnych krajach. Kompletacja dokumentacji dla Narodowego Centrum Badań i Rozwoju powinna skutkować w najbliższym czasie podpisaniem umowy o dofinansowanie projektu w ramach grantu Eurostars, którego rozpoczęcie realizacji nastąpi już we wrześniu. Cieszy nas również zwiększenie struktury eksportu w przychodach Spółki. Estymujemy, że obecnie jest to już prawie 70 proc. naszej sprzedaży - podsumowuje Andrzej Burgs.
W czerwcu br. Spółka poinformowała, że planuje pozyskać do 6 mln PLN poprzez emisję akcji serii E w drodze subskrypcji prywatnej, o której zdecydowali o niej akcjonariusze na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy. Aktualnie Zarząd Spółki kontaktuje się z wybranymi inwestorami, a pozyskany kapitał ma pozwolić na wzrost przychodów operacyjnych Spółki poprzez inwestycje zgodne z celami emisyjnymi.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.