Symfonia wchodzi na rynek B2B e-commerce z Platformą B2B
Monday
Górskiego 9
00-033 Warszawa
marta.trzepla|mondaygroup.pl| |marta.trzepla|mondaygroup.pl
609051919
mondaycomms.pl
Symfonia, lider rozwiązań wspierających cyfryzację i procesy biznesowe MŚP, od lat wspierająca sektor handlu, rozwija ofertę o rozwiązanie do obsługi sieci sprzedaży. Wart 124 mld PLN i rosnący w tempie niemal 10%[1] rynek B2B e-commerce w Polsce gwałtownie się cyfryzuje i integruje rozwiązania dla wzrostu konkurencyjności. Platforma B2B od Symfonii odpowiada na potrzeby automatyzacji i indywidualizacji obsługi procesów sprzedażowych producentów, hurtowników oraz dystrybutorów.
Pandemia wymusiła gwałtowne przyspieszenie sprzedaży online, a B2B e-commerce mocno rośnie: prognoza wartości dla tego rynku na 2028 r. kształtuje się na poziomie 190 mld PLN[2]. Rynek potrzebuje zintegrowanych rozwiązań obsługujących procesy biznesowe. Ponad połowa podmiotów handlowych, które łączą swoje systemy back-end odnotowuje wzrost sprzedaży[3]. Opierając się na potrzebach swoich wieloletnich klientów firma stworzyła platformę, która pozwala na usprawnienie etapów zawierania transakcji, skraca czas realizacji zamówień, obniża koszty obsługi i pozwala na dostęp do danych z dowolnego urządzenia w dowolnym czasie. Chmurowe rozwiązanie obsługuje wszystkie procesy sprzedażowe od zapytania przez oferty, do zamówień i rozliczeń, uwzględniając wielokanałową charakterystykę sprzedaży B2B.
Platforma B2B, dostępna już dla kilkudziesięciu tysięcy klientów użytkujących system Symfonia Handel ERP, jest najnowocześniejszym rozwiązaniem na rynku. Użytkownicy Platformy zyskują nowy kanał sprzedaży: całodobowy i zautomatyzowany, dzięki któremu kontrahenci mają dostęp do zawsze aktualnej oferty handlowej – mówi Aneta Jarczyńska, dyrektor ds. rozwoju produktu i komercjalizacji w Symfonii.
Automatyzacja zakupów 24h i omnichannel
Wymagania sektora B2B i jego klientów, oczekujących wygody zakupów firmowych na poziomie prywatnych, rosną. Klienci chcą mieć możliwość zapytań, przeglądania oferty, składania zamówień i zakupów z płatnością o każdej porze, z każdego miejsca i urządzenia. Potrzebują szybkiej realizacji danej potrzeby online, ale także w punkcie stacjonarnym czy podczas spotkania z handlowcem. Rozszerzając ofertę o rozwiązanie dla sprzedaży B2B Symfonia zapewnia tym samym wsparcie na każdym etapie prowadzenia procesów w firmach usługowo-handlowych, stając się rozwiązaniem omnichannelowym: od sprzedaży mobilnej, mobilnego magazynu, po integrację ze sklepami e-commerce (rynek B2C).
Analityka sprzedaży i personalizacja obsługi
Rynek hurtowy, w obliczu spowolnienia konsumenckiego w 2023 r., braków towarowych i rosnących wymagań klientów mocno się digitalizuje. Najbardziej pożądane w handlu kompetencje, to te analityczne i cyfrowe oraz tzw. miękkie z umiejętnością adaptacji do zmian[4].
Wchodzimy na rynek B2B e-commerce z rozwiązaniem automatyzującym sprzedaż. Produkt umożliwia personalizację cenników oraz negocjacje w ślad za indywidualną analizą. W handlu kluczowa jest efektywność i ostatecznie zysk – z myślą o takich korzyściach klientów uruchomiliśmy Platformę B2B – podsumowuje Maciej Uliński, kierownik produktu Platforma B2B w Symfonii.
Bezpieczeństwo cyfrowe i integracja
Platforma B2B dla Symfonii została zbudowana przez zaufanego partnera biznesowego, CStore S.A., który jest producentem oprogramowania do automatyzacji zakupów B2B.
[1] Raport Deloitte B2B e-commerce, 2022 r., prognoza, wskaźnik CAGR 2023-28 r. https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/deloitte-digital/Articles/raport-b2b-e-commerce.html
[2] Raport Deloitte B2B e-commerce, 2022 r., prognoza, wskaźnik CAGR 2023-28 r. https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/deloitte-digital/Articles/raport-b2b-e-commerce.html
[3] Adyen Retail Report 2024 https://www.adyen.com/pl_PL/index-reports/retail?utm_source
[4] Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II Sektor Handlu PARP 2023 r. (s.28)
Elektro-Koncept Kraków poszerza ofertę o system smart home Loxone
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Unijne przepisy zwiększą bezpieczeństwo inwestycji w kryptowaluty. Nowe regulacje mają uporządkować rynek
Wprowadzona przez Unię Europejską regulacja Markets in Crypto-Assets (MiCA) to pierwsza na świecie duża próba regulacyjna, która ma wprowadzić standaryzację i bezpieczeństwo do branży kryptowalut. Według założeń nowe przepisy mają uporządkować rynek i stanowić pierwszy krok do dogonienia Stanów Zjednoczonych. Nie brakuje jednak przeciwników takiej próby, którzy ostrzegają, że regulacje nie tylko nie spełnią swojej funkcji, ale mogą de facto zahamować rozwój kryptowalut w Europie.
Edukacja
Kompetencje STEM wchodzą szerzej do edukacji. Inicjatywa edukacyjna Amazon objęła już pół miliona dzieci w Polsce
Na warszawskiej Pradze Północ otwarto właśnie pierwszą STEM Kindlotekę, czyli przestrzeń edukacyjną dla dzieci i młodzieży, która stawia na rozwój kompetencji w obszarze nauki, technologii, inżynierii i matematyki. To inicjatywa Amazon i stowarzyszenia Cyfrowy Dialog rozwijana od 2019 roku, w ramach której funkcjonuje ponad 100 takich placówek, a z prowadzonych w nich zajęć skorzystało już pół miliona dzieci. STEM uważane są za kompetencje przyszłości, a badania wskazują, że można je rozwijać już u najmłodszych uczniów.
Prawo
Zmieni się definicja mobbingu. Nowe prawo da skuteczniejsze narzędzia ochrony nękanym pracownikom
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej chce uprościć prawną definicję mobbingu. Dodatkowo opracowywana nowelizacja przepisów ma nałożyć nowe obowiązki na pracodawców, których celem będzie określenie zasad przeciwdziałania mobbingowi i to na poziomie regulaminu pracy lub innych wewnętrznych regulacji. Dzięki któremu podwładni będą bardziej świadomi swoich praw i będą mogli lepiej reagować na przypadki ich łamania.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.