Komunikaty PR

Symfonia wchodzi na rynek B2B e-commerce z Platformą B2B

2024-06-11  |  01:00
Kontakt
Marta Trzepla
Monday

Górskiego 9
00-033 Warszawa
marta.trzepla|mondaygroup.pl| |marta.trzepla|mondaygroup.pl
609051919
mondaycomms.pl

Symfonia, lider rozwiązań wspierających cyfryzację i procesy biznesowe MŚP, od lat wspierająca sektor handlu, rozwija ofertę o rozwiązanie do obsługi sieci sprzedaży. Wart 124 mld PLN i rosnący w tempie niemal 10%[1] rynek B2B e-commerce w Polsce gwałtownie się cyfryzuje i integruje rozwiązania dla wzrostu konkurencyjności. Platforma B2B od Symfonii odpowiada na potrzeby automatyzacji i indywidualizacji obsługi procesów sprzedażowych producentów, hurtowników oraz dystrybutorów.

Pandemia wymusiła gwałtowne przyspieszenie sprzedaży online, a B2B e-commerce mocno rośnie: prognoza wartości dla tego rynku na 2028 r. kształtuje się na poziomie 190 mld PLN[2]. Rynek potrzebuje zintegrowanych rozwiązań obsługujących procesy biznesowe. Ponad połowa podmiotów handlowych, które łączą swoje systemy back-end odnotowuje wzrost sprzedaży[3]. Opierając się na potrzebach swoich wieloletnich klientów firma stworzyła platformę, która pozwala na usprawnienie etapów zawierania transakcji, skraca czas realizacji zamówień, obniża koszty obsługi i pozwala na dostęp do danych z dowolnego urządzenia w dowolnym czasie. Chmurowe rozwiązanie obsługuje wszystkie procesy sprzedażowe od zapytania przez oferty, do zamówień i rozliczeń, uwzględniając wielokanałową charakterystykę sprzedaży B2B.

Platforma B2B, dostępna już dla kilkudziesięciu tysięcy klientów użytkujących system Symfonia Handel ERP, jest najnowocześniejszym rozwiązaniem na rynku. Użytkownicy Platformy zyskują nowy kanał sprzedaży: całodobowy i zautomatyzowany, dzięki któremu kontrahenci mają dostęp do zawsze aktualnej oferty handlowej – mówi Aneta Jarczyńska, dyrektor ds. rozwoju produktu i komercjalizacji w Symfonii.

Automatyzacja zakupów 24h i omnichannel

Wymagania sektora B2B i jego klientów, oczekujących wygody zakupów firmowych na poziomie prywatnych, rosną. Klienci chcą mieć możliwość zapytań, przeglądania oferty, składania zamówień i zakupów z płatnością o każdej porze, z każdego miejsca i urządzenia. Potrzebują szybkiej realizacji danej potrzeby online, ale także w punkcie stacjonarnym czy podczas spotkania z handlowcem. Rozszerzając ofertę o rozwiązanie dla sprzedaży B2B Symfonia zapewnia tym samym wsparcie na każdym etapie prowadzenia procesów w firmach usługowo-handlowych, stając się rozwiązaniem omnichannelowym: od sprzedaży mobilnej, mobilnego magazynu, po integrację ze sklepami e-commerce (rynek B2C).

Analityka sprzedaży i personalizacja obsługi

Rynek hurtowy, w obliczu spowolnienia konsumenckiego w 2023 r., braków towarowych i rosnących wymagań klientów mocno się digitalizuje. Najbardziej pożądane w handlu kompetencje, to te analityczne i cyfrowe oraz tzw. miękkie z umiejętnością adaptacji do zmian[4].

Wchodzimy na rynek B2B e-commerce z rozwiązaniem automatyzującym sprzedaż. Produkt umożliwia personalizację cenników oraz negocjacje w ślad za indywidualną analizą. W handlu kluczowa jest efektywność i ostatecznie zysk – z myślą o takich korzyściach klientów uruchomiliśmy Platformę B2B – podsumowuje Maciej Uliński, kierownik produktu Platforma B2B w Symfonii.

Bezpieczeństwo cyfrowe i integracja

Platforma B2B dla Symfonii została zbudowana przez zaufanego partnera biznesowego, CStore S.A., który jest producentem oprogramowania do automatyzacji zakupów B2B.

 

 

 


[1] Raport Deloitte B2B e-commerce, 2022 r., prognoza, wskaźnik CAGR 2023-28 r.  https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/deloitte-digital/Articles/raport-b2b-e-commerce.html

[2] Raport Deloitte B2B e-commerce, 2022 r., prognoza, wskaźnik CAGR 2023-28 r.  https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/deloitte-digital/Articles/raport-b2b-e-commerce.html

[3] Adyen Retail Report 2024 https://www.adyen.com/pl_PL/index-reports/retail?utm_source

[4] Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II Sektor Handlu PARP 2023 r. (s.28)

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Hisense TV w czołówce światowego rynku telewizorów w Q1 2024 r. Biuro prasowe
2024-07-03 | 15:00

Hisense TV w czołówce światowego rynku telewizorów w Q1 2024 r.

Hisense, światowy lider w dziedzinie elektroniki użytkowej i urządzeń gospodarstwa domowego, umacnia swoją pozycję na globalnym rynku telewizorów. Najnowsze dane Omdia, wiodącego
IT i technologie Światło, które dba o emocje i dobre samopoczucie
2024-07-02 | 01:00

Światło, które dba o emocje i dobre samopoczucie

Światło stanowi jeden z najważniejszych elementów architektonicznych, którego rola nie ogranicza się wyłącznie do kreowania estetyki przestrzeni. Coraz bardziej zaawansowane
IT i technologie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.