Systemy wsparcia operatora w obrocie żywnością – case study
More&More Marketing
ul. Obrońców Poczty Gdańskiej 5/13
52-204 Wrocław
wojciech|getmorepr.pl| |wojciech|getmorepr.pl
+48571246669
www.moreandmore.pl
Wstępne ustawienia wysokości podnoszenia, automatyczne centrowanie wideł i redukcja prędkości na zakrętach – to tylko kilka spośród dostępnych dziś systemów ułatwiających pracę operatora. Przykład EcorNaturaSì pokazuje, że mogą stać się one podstawą budowania przewagi konkurencyjnej.
EcorNaturaSì to przedsiębiorstwo powstałe w 2009 r. z połączenia dwóch dużych włoskich firm z branży produkcji i obrotu żywnością ekologiczną z historią sięgającą 1985 r. Przed fuzją firma Ecor specjalizowała się w wytwarzaniu i handlu detalicznym produktami organicznymi i biodynamicznymi, a NaturaSì było największą siecią supermarketów z certyfikowaną żywnością „eko”. Grupa zatrudnia dziś około 1150 osób i prowadzi sklepy marek EcorNaturaSì oraz CuoreBio (odpowiednio około 250 i 230 lokali) i wypracowuje w skali roku obroty na poziomie 375 milionów euro. Do najważniejszych punktów sieci dystrybucji firmy należą centra w San Vendemiano i Bolonii – pierwsze z nich po niedawnej modernizacji floty intralogistycznej, drugie – wzniesione od podstaw i wyposażone na przełomie lat 2016 i 2017.
Charakterystyka obiektu
Każdego dnia z magazynów EcorNaturaSì do sklepów w całym kraju wyjeżdża około 45 samochodów ciężarowych załadowanych produktami z liczącego 9 tys. pozycji asortymentu. W liczącym 40 tys. mkw. powierzchni centrum dystrybucji w Bolonii mieści się około 16 tys. miejsc paletowych. Realizowane są tu standardowe procesy logistyczne – od rozładunku ciężarówek, przez obsługę i składowanie towaru po kompletację i załadunek. Przez lata działalności EcorNaturaSì wypracowało specyficzne sposoby ich realizacji, w dużej mierze oparte o rozwiązania marki STILL. – Jednym z czynników decydujących o tym, że staliśmy się liderem w naszym sektorze, jest wysoka wydajność procesów logistycznych. W ich realizacji kluczową rolę odgrywają wózki widłowe – mówi Mario Cicolecchia, Menadżer Logistyki w EcorNaturaSì. – Przez lata wypracowaliśmy metody realizacji procesów przekładające się na specyficzne wymagania względem pojazdów transportu wewnętrznego. Jedynym dostawcą, który rozumiał nasze potrzeby i potrafił skroić rozwiązania na ich miarę, była firma STILL. Działamy razem od około trzydziestu lat i przez cały ten czas efekty spełniały nasze oczekiwania. Dlatego też zdecydowaliśmy się wyposażyć nowe centrum w Bolonii właśnie w wózki widłowe STILL – dodaje.
Zastosowane rozwiązanie
Do obsługi procesów transportu wewnętrznego i magazynowania w centrum dystrybucyjnym EcorNaturaSì w Bolonii dobrano zróżnicowaną, liczącą łącznie 41 wózków flotę. Składają się na nią 32 wózki do kompletacji, 4 wózki wysokiego składowania, 2 wózki unoszące z platformą dla operatora, 2 modele z platformą przeznaczoną do pracy na stojąco oraz 1 elektryczny wózek czołowy z przeciwwagą. By zapewnić bezpieczeństwo pracy pomiędzy regałami wysokiego składowania, wózki typu reach-truck wyposażono w szereg innowacyjnych rozwiązań. – W wykorzystywanych w EcorNaturaSì wózkach wysokiego składowania STILL FM-X zamontowano na widłach kamery oraz zastosowano: system wstępnego ustawienia wysokości podnoszenia Easy Target Plus, automatyczne centrowanie wideł, przeszklone dachy oraz system automatycznej redukcji prędkości na zakrętach – mówi Grzegorz Kurkowski, specjalista ds. produktu STILL Polska. – Taki komplet wyposażenia upraszcza pracę operatora i gwarantuje doskonałą widoczność na ładunek, minimalizując ryzyko niepożądanych zdarzeń podczas obsługi ładunków na najwyższych kondygnacjach regałów. System Curve Speed Control zapewnia natomiast dobrą stabilność wózków na wirażach – tłumaczy.
Efekt wdrożenia
Jak wynika z relacji kadry menadżerskiej EcorNaturaSì, rezultatem szerokiego wdrożenia rozwiązań wspomagających osoby sterujące wózkami widłowymi była nie tylko subiektywna poprawa warunków pracy, ale także wzrost produktywności. – Zaproponowane przez STILL systemy wsparcia operatora dowiodły swojej wagi dla sprawnej obsługi naszych procesów logistycznych. Umieszczone pomiędzy widłami jeżdżących w Bolonii reach trucków kamery pomagają, gdy widok na ładunek jest ograniczony ze względu na dużą wysokość podnoszenia. Sprawdzają się tu także przeszklone dachy kabiny – mówi Mario Cicolecchia. – Zastosowane systemy wsparcia operatora ułatwiają pracę, redukują stres oraz zwiększają komfort i wydajność. Wszystkie wózki spełniają nasze wewnętrzne wymagania bezpieczeństwa wykraczające daleko poza określone prawem normy – konkluduje Menadżer Logistyki w EcorNaturaSì.
Zebra Technologies uruchamia program wyróżnień dla zrównoważonego rozwoju
Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty
Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.