Systemy wsparcia operatora w obrocie żywnością – case study
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Wstępne ustawienia wysokości podnoszenia, automatyczne centrowanie wideł i redukcja prędkości na zakrętach – to tylko kilka spośród dostępnych dziś systemów ułatwiających pracę operatora. Przykład EcorNaturaSì pokazuje, że mogą stać się one podstawą budowania przewagi konkurencyjnej.
EcorNaturaSì to przedsiębiorstwo powstałe w 2009 r. z połączenia dwóch dużych włoskich firm z branży produkcji i obrotu żywnością ekologiczną z historią sięgającą 1985 r. Przed fuzją firma Ecor specjalizowała się w wytwarzaniu i handlu detalicznym produktami organicznymi i biodynamicznymi, a NaturaSì było największą siecią supermarketów z certyfikowaną żywnością „eko”. Grupa zatrudnia dziś około 1150 osób i prowadzi sklepy marek EcorNaturaSì oraz CuoreBio (odpowiednio około 250 i 230 lokali) i wypracowuje w skali roku obroty na poziomie 375 milionów euro. Do najważniejszych punktów sieci dystrybucji firmy należą centra w San Vendemiano i Bolonii – pierwsze z nich po niedawnej modernizacji floty intralogistycznej, drugie – wzniesione od podstaw i wyposażone na przełomie lat 2016 i 2017.
Charakterystyka obiektu
Każdego dnia z magazynów EcorNaturaSì do sklepów w całym kraju wyjeżdża około 45 samochodów ciężarowych załadowanych produktami z liczącego 9 tys. pozycji asortymentu. W liczącym 40 tys. mkw. powierzchni centrum dystrybucji w Bolonii mieści się około 16 tys. miejsc paletowych. Realizowane są tu standardowe procesy logistyczne – od rozładunku ciężarówek, przez obsługę i składowanie towaru po kompletację i załadunek. Przez lata działalności EcorNaturaSì wypracowało specyficzne sposoby ich realizacji, w dużej mierze oparte o rozwiązania marki STILL. – Jednym z czynników decydujących o tym, że staliśmy się liderem w naszym sektorze, jest wysoka wydajność procesów logistycznych. W ich realizacji kluczową rolę odgrywają wózki widłowe – mówi Mario Cicolecchia, Menadżer Logistyki w EcorNaturaSì. – Przez lata wypracowaliśmy metody realizacji procesów przekładające się na specyficzne wymagania względem pojazdów transportu wewnętrznego. Jedynym dostawcą, który rozumiał nasze potrzeby i potrafił skroić rozwiązania na ich miarę, była firma STILL. Działamy razem od około trzydziestu lat i przez cały ten czas efekty spełniały nasze oczekiwania. Dlatego też zdecydowaliśmy się wyposażyć nowe centrum w Bolonii właśnie w wózki widłowe STILL – dodaje.
Zastosowane rozwiązanie
Do obsługi procesów transportu wewnętrznego i magazynowania w centrum dystrybucyjnym EcorNaturaSì w Bolonii dobrano zróżnicowaną, liczącą łącznie 41 wózków flotę. Składają się na nią 32 wózki do kompletacji, 4 wózki wysokiego składowania, 2 wózki unoszące z platformą dla operatora, 2 modele z platformą przeznaczoną do pracy na stojąco oraz 1 elektryczny wózek czołowy z przeciwwagą. By zapewnić bezpieczeństwo pracy pomiędzy regałami wysokiego składowania, wózki typu reach-truck wyposażono w szereg innowacyjnych rozwiązań. – W wykorzystywanych w EcorNaturaSì wózkach wysokiego składowania STILL FM-X zamontowano na widłach kamery oraz zastosowano: system wstępnego ustawienia wysokości podnoszenia Easy Target Plus, automatyczne centrowanie wideł, przeszklone dachy oraz system automatycznej redukcji prędkości na zakrętach – mówi Grzegorz Kurkowski, specjalista ds. produktu STILL Polska. – Taki komplet wyposażenia upraszcza pracę operatora i gwarantuje doskonałą widoczność na ładunek, minimalizując ryzyko niepożądanych zdarzeń podczas obsługi ładunków na najwyższych kondygnacjach regałów. System Curve Speed Control zapewnia natomiast dobrą stabilność wózków na wirażach – tłumaczy.
Efekt wdrożenia
Jak wynika z relacji kadry menadżerskiej EcorNaturaSì, rezultatem szerokiego wdrożenia rozwiązań wspomagających osoby sterujące wózkami widłowymi była nie tylko subiektywna poprawa warunków pracy, ale także wzrost produktywności. – Zaproponowane przez STILL systemy wsparcia operatora dowiodły swojej wagi dla sprawnej obsługi naszych procesów logistycznych. Umieszczone pomiędzy widłami jeżdżących w Bolonii reach trucków kamery pomagają, gdy widok na ładunek jest ograniczony ze względu na dużą wysokość podnoszenia. Sprawdzają się tu także przeszklone dachy kabiny – mówi Mario Cicolecchia. – Zastosowane systemy wsparcia operatora ułatwiają pracę, redukują stres oraz zwiększają komfort i wydajność. Wszystkie wózki spełniają nasze wewnętrzne wymagania bezpieczeństwa wykraczające daleko poza określone prawem normy – konkluduje Menadżer Logistyki w EcorNaturaSì.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.